צפו: גרמניה גברה 0:3 על אסטוניה, אוסטריה ניצחה בסלובניה

שחקני גרמניה חוגגים
שחקני גרמניה חוגגים | Martin Rose/Bongarts/Getty Images

למרות הרחקה מוקדמת של צ'אן, יכולת טובה של גונדואן ו-ורנר הכריעה את המשחק בטאלין. לאחר הניצחון על ישראל, החבורה של פודה רשמה 0:1 בלובליאנה ונצמדה לפולין, שהעפילה ליורו בזכות 0:2 על מקדוניה הצפונית

(גודל טקסט)

היום הרביעי בחלון הנוכחי של משחקי מוקדמות יורו 2020 ננעל עם ארבעה משחקים מסקרנים למדי. במוקד ניצבה נבחרת גרמניה, שניצחה 0:3 את אסטוניה ונצמדה להולנד בפסגת הבית, ובמקביל "בבית הישראלי" סלובניה הפסידה בביתה 1:0 לאוסטריה, ואילו פולין הבטיחה את עלייתה ליורו נגד נבחרת מקדוניה הצפונית עם 0:2 בביתה. משחק נוסף הפגיש בין וויילס לקרואטיה, שנפרדו ב-1:1.

אסטוניה – גרמניה 3:0
אחרי שאיבדה יתרון של שני שערים נגד ארגנטינה במשחק הכנה וראתה את הולנד מנצחת פעמיים ומורידה אותה למקום השני בבית, גרמניה ידעה היטב שהיא חייבת ניצחון באופן דחוף, ואין דבר יותר נוח ממשחק נגד נועלת הבית, אסטוניה, כדי להמשיך במאבק על ראשות בית ג' נגד האורנג'. כצפוי, מנואל נוייר חזר לשער של אלפות העולם על חשבונו של מארק אנדרה טר שטגן, אולם מי שנעדר מהמשחק הוא סרג' גנאברי, הכוכב הצעיר של באיירן מינכן שספג מכה נגד האלביסלסטה וכדי שלא לסכנו הוחלט להושיבו על הספסל.

פתיחת המשחק לא הייתה חיובית עבור ה"מאנשאפט", שבדקה ה-14 נשארה בעשרה שחקנים. אמרה צ'אן ראה כרטיס אדום ישיר מוצדק, לאחר שביצע עבירה מסוכנת מאוד סמוך לשערו והאסטונים התחילו ללחוץ יותר ויותר על השער של נוייר, אך לא מספיק בשביל למצוא גם את הרשת.

ניצחון חשוב של נבחרת גרמניה במאבק על המקום הראשון (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)
ניצחון חשוב של נבחרת גרמניה במאבק על המקום הראשון (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

מנגד, גרמניה עלתה למחצית השנייה בצורה נחושה יותר, כשהיא יודעת כמה הנקודות חשובות לה. בדקה ה-52 אילקאי גונדואן הצליח לשבור את הקרח במשחק ובדקה ה-58 הגרמנים כבר עלו ל-0:2 אחרי שער עצמי מבעיטה של גונדואן, שפגעה בקרול מטס בדרכה לרשת. טימו ורנר סגר את הסיפור בדקה ה-66 עם שער קליל, חמש דקות בלבד לאחר שעלה על כר הדשא. במצב הבית הנוכחי, גרמניה והולנד בשוויון נקודות כשלכל צד עם 15, אך ההולנדים מוליכים את הבית בשל יחס ראש בראש עדיף במשחקים נגד החבורה של יוגי לב.

הרכבים
נבחרת גרמניה
: מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך, ניקלאס זולה, אמרה צ'אן (הורחק, 14), מרסל הלסטנברג, לוקאס קלוסטרמן, אילקאי גונדואן, קאי האברץ, יוליאן ברנדט (נדים אמירי, 86), מרקו רויס (סואט סרדאר, 77), לוקה ואלדשמידט (טימו ורנר, 66).

נבחרת אסטוניה: סרגיי לפמטס, גרט קאמס, יונאס טאם, קרול מטס, ארתור פיק, אילייה אנטונוב, ניקיטה ברנוב, מיקל אינסלו, קונסטנטין ואסילייב (מתיאס קייט, 61), פרנק ליבק (הנריק אויאמאה, 77), ראונו סאפינן (סרגיי סניוב, 56).

מהלך המשחק
פתיחת המשחק של הגרמנים התחילה הצורה מעט הססנית, ולאחר רבע שעה היא ספגה מכה לא צפויה בכנף, כשאמרה צ'אן התקשה בניסיון השתלטות על הכדור, גלש בצורה מסוכנת וספג כרטיס אדום ישיר לאחר שמנע מצב ודאי לכיבוש שער אסטוני. מאותו רגע המארחת הבינה כי היא צריכה לנצל את היתרון המספרי, ואף הצליחה לאיים כמה פעמים של השער של מנואל נוייר, ללא הצלחה.

המשחק הסתיים מוקדם מדי עבור קשרה של יובנטוס (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)
המשחק הסתיים מוקדם מדי עבור קשרה של יובנטוס (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

בדקה ה-40 מרקו רויס כמעט מצא את הרשת בכדור חופשי, אך לעצרו פגע רק בעמוד השער. בדקה ה-52 התקפה מהירה מאוד של הגרמנים הגיעה לאילקאי גונדואן, שהצליח למצוא את הרשת מ-17 מטרים. שש דקות בלבד חלפו, ורויס השאיר לגונדואן מסירת עקב מבריקה, אשר הובילה לשער שני עבור קשרה של מנצ'סטר סיטי – אלא שבסופו של דבר אופ"א טענה שמדובר בשער עצמי של הבלם מטס, שנגע בכדור בדרכו לשער. בדקה ה-71 גרמניה עלתה ל-0:3 בהתמודדות, לאחר שטימו ורנר המחליף קיבל מגונדואן מסירת זהב וכבש לאחר חמש דקות בלבד על המגרש.

גונדואן. צמד מהיר של הקשר (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)
גונדואן. צמד מהיר של הקשר (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

סלובניה – אוסטריה 1:0
מאבק חשוב מאוד על המקום השני נערך הערב במסגרת הבית הישראלי, כאשר סלובניה אירחה באצטדיון בלובליאנה את אוסטריה, כשכל כל נבחרת הייתה נואשת לנקודות כדי להמשיך ולחלום. המארחת, שהגיעה לאחר ההפסד המפתיע למקדוניה הצפונית במחזור הקודם, דבר שטרף הרבה קלפים בבית ז' והוריד אותה עד למקום הרביעי, נראתה לא טוב לעיני אוהדיה ובהחלט ייתכן שאיבדה הערב את הכרטיס ליורו לטובת האוסטרים.

האוסטרים הגיעו מעודדים לאחר הניצחון החשוב 1:3 על ישראל וידעו כי הם חייבים לנצח כדי לשמור על הסגנות האפשרית לפולין, כשבין השתיים הפרידו רק שתי נקודות. הכוכב מרקו ארנאוטוביץ' לא לקח חלק במשחק עקב פציעה, אך מי שכן נכח היה שטפן פוץ', שבדקה ה-21 הכריע את המשחק עם נגיחה עוצמתית מכדור קרן של ולנטינו לזארו ובכך השיג עבור נבחרתו את שלוש הנקודות החשובות. בדקה ה-89 דניס פופוביץ' מסלובניה הורחק וכך חיסל כל סיכוי לקאמבק עבור נבחרתו.

נחושה יותר, רוצה יותר. אוסטריה חוגגת בסלובניה (HERBERT NEUBAUER/APA/AFP via Getty Images)
נחושה יותר, רוצה יותר. אוסטריה חוגגת בסלובניה (HERBERT NEUBAUER/APA/AFP via Getty Images)

פולין – מקדוניה הצפונית 0:2
נבחרת פולין לא זכתה לחיים קלים הערב נגד נבחרת מקדוניה הצפונית, אבל בסופו של דבר הסכר נפרץ ורוברט לבנדובסקי וחבריו הפכו לראשונים מ"הבית הישראלי" שהבטיחו את מקומם באליפות אירופה בקיץ הבא.

מקדוניה הצפונית, שהצליחה להפתיע ובגדול כשניצחה בשבוע שעבר את סלובניה ונכנסה חזק למאבקי העלייה, עשתה חיים מאוד קשים לפולנים – שבעיקר החמיצו את המסגרת פעם אחר פעם – הכל השתנה בדקה ה-74, אז המאמן י'זי בז'צ'ק העלה מהספסל את פז'מיסלב פרנקאובסקי והאחרון כבש בנגיעה הראשונה שלו בכדור, אחרי שלבנדובסקי הצליח להשחיל לשומר שלו והקשר הגיע מאחור כדי לשים את הרגל המסיימת ממטרים ספורים.

חגגו עלייה ליורו 2020 מול הקהל הביתי (LUKASZ SZELAG/AFP via Getty Images)
חגגו עלייה ליורו 2020 מול הקהל הביתי (LUKASZ SZELAG/AFP via Getty Images)

היתרון הוכפל והתוצאה נקבעה שש דקות לאחר מכן, בדקה ה-80, כאשר מחליף נוסף של בז'צ'ק, ארקדיוש מיליק שעלה בדקה ה-68, כבש בבעיטה מסובבת לפינה הרחוקה ונתן את האות לחגיגות: פולין ביורו וכנראה שמהבית הישראלי תהיה זו אוסטריה שתצטרף אליה.

וויילס – קרואטיה 1:1
בית מספר 5 במוקדמות יורו 2020 ממשיך להיות צמוד ודרמטי במיוחד. נבחרת וויילס הייתה חייבת לנצח כדי לברוח מהמקום הרביעי ולשפר את סיכויי העלייה שלה, ומנגד הייתה זו קרואטיה, סגנית אלופת העולם ומוליכת הבית, שניצחון היה צפוי להספיק לה כדי להעפיל ליורו. קרואטיה פתחה בסערה וכבר בדקה התשיעית היה זה ניקולה ולאסיץ' שהעלה את האורחת ליתרון, אבל הדרקונים הצליחו להשוות עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה משער של גארת' בייל, מי אם לא הוא.

עם זאת, עד סיום המשחק לא נכבשו שערים והאירוע הגדול שקרה היה דווקא מצער, כאשר הבלם אית'ן אמפאדו ששייך לצ'לסי נפצע בצורה קשה כבר בפתיחת המחצית השנייה ונאלץ לעזוב את כר הדשא. חלוקת הנקודות משמעותה שוויילס עם 8 נקודות אחרי שישה משחקים ואילו קרואטיה בפסגה עם 14 משבעה משחקים, כשבמחזור הבא היא תפגוש את סלובקיה השלישית (10 נקודות משישה משחקים) ובמקום השני נמצאת הונגריה עם 12 נקודות משבעה משחקים.


בייל נגד הקרואטים. הדרקונים בסכנת אי עלייה ליורו (GEOFF CADDICK/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי