צפו: אנגליה פירקה 0:6 את בולגריה, 1:1 דרמטי בין צרפת לטורקיה

שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים | Catherine Ivill/Getty Images

קריאות גזעניות עצרו פעמיים את ההתמודדות, אך לא את המופע של קיין שלהט עם שער ושלושה בישולים. אלופת העולם עדיין לא הבטיחה העפלה ליורו. רונאלדו כבש שער 700 בקריירה, אך פורטוגל הפסידה 2:1 באוקראינה

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות יורו 2020 ממשיכים הערב עם שבעה משחקים נוספים, במוקד הייתה נבחרת אנגליה, אשר התארחה בבולגריה ונהנה מיום אדיר של כל שחקני ההרכב, בניצחונו של הארי קיין. אלופת העולם צרפת סיימה ב-1:1 מאכזב בסטאד דה פרנאס נגד טורקיה, בקרב ישיר על ראש בית ח' וירדה לסגנות. כרסיטאנו רונאלדו חגג שער 700 בקריירה, אך לצערו הפסיד 2:1 באוקראינה.

בולגריה – אנגליה 6:0
אחרי שהפסידה לצ'כיה, נבחרת אנגליה יצאה למשחק חוץ נוח נגד נועלת טבלת הבית בולגריה, במטרה להגיע ל-15 נקודות בפסגת בית א', ולקוות שקוסובו לא תנצח במשחק המקביל על מנת להבטיח העפלה ליורו 2020 כבר הערב. על כר הדשא בסופיה לאנגליה לא באמת הייתה יריבה, כשכבר אחרי שבע דקות מרקוס ראשפורד סובב כדור אומן לעבר השער הבולגרי והעניק יתרון מוקדם.

הדומיננטיות האנגלית התבטאה בכל שלבי המשחק, ובמיוחד בדקות המחצית הראשונה. רוס בארקלי, שבישל את השער הראשון, היה השני למצוא את הרשת עבור אנגליה, והשלים לאחר מכן צמד אחרי חצי שעה של כדורגל. ראחים סטרלינג חתם את המחצית הראשונה עם שער רביעי עבור הנבחרת של גארת' סאות'גייט, כשהארי קיין השלים על הדרך צמד בישולים. בחצי השני האורחים כבשו גם שער חמישי, כשפעם נוספת סטרלינג היה הכובש וקיין המבשל. לאחר שלושת הבישולים, חלותה של טוטנהאם חתם את המשחק עם שער אישי יפהפה.

ניצח על התזמורת. הארי קיין הערב בבולגריה (Catherine Ivill/Getty Images)
ניצח על התזמורת. הארי קיין הערב בבולגריה (Catherine Ivill/Getty Images)

כבר במהלך החצי הראשון ההתמודדות איבדה המון מהערך הספורטיבי שלה, כאשר שופט המשחק איבן בבק הקרואטי נאלץ לעצור את המשחק פעמיים למספר דקות, לאחר שקבוצת אוהדים בולגרים השמיעו קריאות גזעניות לעבר השחקנים האנגלים בעלי צבע עור כהה. לאחר אותם שני מקרים, אנשי האצטדיון דאגו לפנות היציע המביש, ומה שנראה כבושה גדולה עבור המארחת, שעלולה לספוג עונש חמור מאוד מאופ"א.

הרכבים
בולגריה: פלאמן אילייב, גיורגי פאשוב, גיורגי קוסטדינוב, קיריל דספודוב, פטר זאנב, קאמן חדזייב, ואנדרסון (כריסטיאן מלינוב, 76), אימסעיל איסה (גאלין איבנוב, 68), גיורגי סרמוב (בוזידר קראייב, 46), איבלין פופוב, גיורגי טרזייב.

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קיירן טריפייר, טיירון מינגס, הארי מגווייר, בן צ'ילוול, רוס בארקלי (מייסון מאונט, 72), הארי ווינקס, ג'ורדן הנדרסון, ראחים סטרלינג (ג'יידון סאנצ'ו, 73), מרקוס ראשפורד (קאלום ווילסון, 76), הארי קיין.

סאות'גייט. חסר למסלול הניצחונות עם נבחרתו (Jan Kruger/Getty Images)
סאות'גייט. חסר למסלול הניצחונות עם נבחרתו (Jan Kruger/Getty Images)

מהלך המשחק
כצפוי, האנגלים השתלטו כבר מהרגע הראשון על המתרחש על כר הדשא. בדקה ה-7 מרקוס ראשפורד ביצע תרגיל מבריק לשומרו, זרק אותו על הקרקע וסובב כדור אדיר לשער של פלמאן אילייב. בדקה ה-20 מהלך מבריק של האנגלים הסתיים בשער השני – הארי קיין וראחים סטרלינג ביצעו דאבל פס נהדר בחדר את כל ההגנה הבולגרית, והאחרון ראה את רוס בארקלי חופשי וסידר לקשר שער קליל.

שער מבריק של ראשפורד בפתיחה (Catherine Ivill/Getty Images)
שער מבריק של ראשפורד בפתיחה (Catherine Ivill/Getty Images)

בדקה ה-21, השופט המשחק נאלץ להפסיק את המשחק בשל קריאות גזעניות שנשמעו מצידם של אוהדי בולגריה. לאחר כחמש דקות של הפסקה, המשחק חודש ובדקה ה-32 הגנה הבולגרית התפרקה פעם נוספת כאשר אפשרה לקיין לבשל לבארקלי את שערו השני במשחק ולקבוע 0:3 חד צדדי לאנגלים.

בארקלי חוגג. יתרוןן כפול של האנגלים כבר אחרי 20 דקות (Catherine Ivill/Getty Images)
בארקלי חוגג. יתרון כפול של האנגלים כבר אחרי 20 דקות (Catherine Ivill/Getty Images)

בדקה ה-42 ההתמודדות נעצרה פעם נוספת, לאחר שאותו קומץ של אוהדים גזעניים חזר על הקריאות. לאחר כמה דקות שי אי וודאות, אנשי האבטחה באצטדיון פינו את כל אותם המתפרעים ואפשרו לשופט לחדש את המשחק. עמוק בתוך תוספת הזמן קיין רשם בישול נוסף, הפעם לסטרלינג שהצטרך לחגיגת השערים וחתם את המחצית הראשונה עם 0:4.

חגיגה על המגרש, בושה גדולה ביציעים. האוהדים המתפרעים פונו (Catherine Ivill/Getty Images)
חגיגה על המגרש, בושה גדולה ביציעים. האוהדים המתפרעים פונו (Catherine Ivill/Getty Images)

במהלך המחצית השנייה נראה היה שהאנגלים הורידו את הרגל מהגז, לאחר שהבינו כי השיגו את הניצחון המיוחל. בדקה ה-69 קיין בישל בפעם השלישית במשחק, ופעם נוספת לסטרלינג שהשלים צמד. בדקה ה-85 קיין הצטרף בעצמו לחגיגת השערים, כשביצע מהלך אישי יפה והכניע את אילייב המסכן, שהוציא כדור שישי מרשתו, אחר שהצליח לעצור כמה מצבים מסוכנים לפני כן. 0:6 לאנגליה בסיום.

הגזענות מהיציע לא השפיעה. חגיגה אנגלית על כר הדשא בסופיה (NIKOLAY DOYCHINOV/AFP via Getty Images)
הגזענות מהיציע לא השפיעה. חגיגה אנגלית על כר הדשא בסופיה (NIKOLAY DOYCHINOV/AFP via Getty Images)

צרפת – טורקיה 1:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
אלופת העולם עדיין לא הבטיחה את השתתפותה ביורו 2020, וירדה למקום השני בבית ח' – זוהי גולת הכותרת מהמשחק הערב בפארק דה פראנס. שתי הנבחרות הגיעו להתמודדות עם 18 נקודות, כשהן צמודות בראש הטבלה וסיפקו משחק טוב, שהסתיים ללא הכרעה. הצרפתים הרבו לאיים על השער, אך לא מצאו את הרשת עד כניסתו של אוליבייה ז'ירו בדקה ה-72, שכבש בנגיחה מכדור קרן כעבור ארבע דקות. חניכיו של דידייה דשאן היו בטוחים שהם הולכים לחגוג עם הקהל הביתי העפלה לאליפות אירופה, אבל קאן אייהאן שינה להם את התכניות, כשנגח את השוויון לרשת של סטיב מנדנדה בדקה ה-82. בעקבות התוצאה, טורקיה ניצבת בפסגת הטבלה עם 19 נקודות בזכות הפרש שערים עדיף על הצרפתים, כשאיסלנד דולקת מאחור עם 15 נקודות. במחזור הבא הטורקים יארחו את האיסלנדים בקרב ישיר על הכרטיס ליורו, בעוד צרפת תארח את מולדובה.

דידייה דשאן. ירד למקום השני בבית ח' וטרם הבטיח ההעפלה (LIONEL BONAVENTURE/AFP/Getty Images)
דידייה דשאן. ירד למקום השני בבית ח' וטרם הבטיח ההעפלה (LIONEL BONAVENTURE/AFP/Getty Images)

הרכבים
צרפת: סטיב מנדנדה, בנז'מן פבאר, רפאל וארן, קלמנט לנגלה, לוקה הרננדז, בלז מטווידי (תומא למאר, 77), קורנטין טוליסו, מוסא סיסוקו, אנוטאן גריזמן, קינגסלי קומאן (ג'ונתן איקונה, 87), וויסאם בן יידר (אוליבייה ז'ירו, 72).

טורקיה: מרט גונוק, זקי צ'ליק (קאן אייהאן, 53), סאגלר סוינקו, מריח דמיראל, אומוט מרש, איפרן קאבצ'י, מחמוט טקדמיר, אוזאן טופאן (צ'נק טוסון, 81), אוקאי יוקוסלו (הקאן צ'להאנולו, 47), בוראק יילמאז, קיינאן קראמן.

אוקראינה – פורטוגל 1:2  (לחצו כאן וצפו בתקציר)
חניכיו של אנדריי שבצ'נקו הבטיחו את השתתפותם ביורו 2020, בעקבות ניצחון 1:2 על פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו שקבע ציון דרך וכבש את שערו ה-700 בקריירה. המארחת עלתה ליתרון מוקדם בזכות שער של רומן ירמצ'וק בדקה השישית. אנדריי יירמולנקו הכפיל את התוצאה עם סיומת אלגנטית בדקה ה-27, לאחר הפקרות גדולה בהגנה הפורטוגלית. האורחת ניסתה לחזור למשחק כשרונאלדו כבש בפנדל בדקה ה-72, לאחר שטאראס סטפננקו נגע בידו, ראה כרטיס צהוב שני והורחק באותו מהלך. המקומיים הצליחו לשמור על התוצאה עד לסיום, ובמחזור הבא יפגשו את אסטוניה, בעוד שפורטוגל, שהסתבכה בבית ונמצאת כעת עם 11 נקודות, כשהיא מובילה בנקודה על סרביה השלישית תארח את ליטא.

אושר גדול בקרב אוקראינה, שהבטיחה את מקומה ביורו 2020 (GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images)
האוקראינים חוגגים, הפורטוגלים בהלם מוחלט (GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
כבר בדקה ה-6 האוקראנים מצאו את הרשת של פורטוגל, לאחר שסרגיי פריפצוב נגח עוצמתי לעבר רוי פטריסיו, שהדף טוב אבל לא היה יכול לעשות כלום אחרי שרומאן ירמצ'וק הסתער על הכדור החוזר ומצא את הרשת מטווח קצר מאוד. ההפקרות הפורטוגלית בחלק ההגנתי בלטה מאוד בדקה ה-27, כשוויטלי מיקולנקי פרץ על האגף השמאלי, העביר לאנדריי יירמולנקו החופשי במרכז הרחבה, והחלוץ לא התקשה להכפיל את היתרון.

האוקראינים חוגגים, הפורטוגלים בהלם מוחלט (GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images)
האוקראינים חוגגים, הפורטוגלים בהלם מוחלט (GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images)

בדקה ה-72 פורטוגל קיבלה פנדל מפוקפק מאוד, אחרי שטרס סטפננקו ספק נגד בידו, ואף ראה כרטיס צהוב שני מהשופט והורחק. את כדור העונשין לקח על עצמו כריסטיאנו רונאלדו, שדייק בקלות וכבש שער מספר 700 בקריירה, אך לצערו נאלץ לרדת מנוצח מכר הדשא בקייב.

חגיגה מאופקת מאוד לש הכוכב הגדול (GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images)
חגיגה מאופקת מאוד לש הכוכב הגדול (GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images)

תוצאות נוספות:
איסלנד – אנדורה 0:2

קוסובו – מונטנגרו 0:2

ליטא – סרביה 2:1

מולדובה – אלבניה 4:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי