צפו: נורבגיה סחטה 1:1 דרמטי ברומניה אך התרחקה מהיורו

מרקוס הנריקסן
מרקוס הנריקסן | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images

שער של סורלות' בדקה ה-92 לא הספיק לסקנדינבים, שספגו קודם לכן מרגלי מיטריצה (62) ונותרו מאחור במאבק המשולש עם שבדיה. רק תסריט הזוי יחזיר אותם לתמונה. פינלנד התקרבה ליורו עם 0:3 על ארמניה

(גודל טקסט)

צעד אחד קרוב יותר ליורו: המחזור השמיני של שלב המוקדמות הסתיים היום (שלישי) עם תשעה משחקים, ביניהם זה של נבחרת ישראל נגד לטביה. במשחקים המרכזיים פגשו ספרד ואיטליה את שבדיה וליכטנשטיין בהתאמה, אבל מלבד הנבחרות הבכירות התקיימו משחקים מסקרנים שעשויים להיות קריטיים לקביעת העולות. רומניה ונורבגיה נפרדו ב-1:1, יוון הפתיעה את בוסניה עם 1:2 ואילו שווייץ סיבכה את המצב בבית ד' עם 0:2 על אירלנד. במשחק המוקדם פינלנד התקרבה להעפלה עם 0:3 על ארמניה.

רומניה – נורבגיה 1:1
הנבחרת הסקנדינבית היתה חייבת ניצחון על מנת לשמור על סיכוי להעפיל ליורו, ואכן פתחה טוב יותר, תקפה יותר והציגה כדורגל יפהפה. אלא שלצערו של המאמן לארס לאגרבק, אף אחת מההזדמנויות לא הסתיימה ברשת. בצד השני, הרומנים לא הגיעו להרבה מצבים ובאופן כללי נראו אנמיים. למרות זאת, הם קיבלו הזדמנות פז לעלות ליתרון עם פנדל בדקה ה-52, אבל ג'ורג'ה פושקאש בעט חלש והשוער הנורבגי רונה יארסטיין הדף.

אלא שההחמצות של נורבגיה נמשכו, ושחקניה נכנסו ללחץ מיותר. ובדקה ה-62 אלכסנדרו מיטריצה ניצל טעות בהגנה הנורבגית כדי לחטוף את הכדור ליד קו האמצע, לרוץ פנימה ולשלוח כדור מסובב מקצה הרחבה היישר לפינה התחתונה. 0:1 לרומניה, שעשתה צעד חשוב בדרך ליורו. במקום להתעורר, נורבגיה ניסתה לחזור למשחק ושלחה את כל הכלים ההתקפיים שלה קדימה, כולל אלו מהספסל. אבל הרומנים לא ויתרו בקלות, והדקות חלפו ללא שער. המשחק נכנס לתוספת הזמן כשמתיאס נורמן הגביה כדור לתוך הרחבה ואלכסנדר סורלות' נגח פנימה את השוויון הדרמטי. את שש הדקות הבאות העבירו הנורבגים בניסיון להשלים מהפך אדיר, אבל זה לא הספיק. כעת הם יזדקקו לנס על מנת להעפיל, או שיצטרכו לעשות זאת דרך ליגת האומות.

מיטריצה כובש. האם זה השער שיעלה את רומניה ליורו? (DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images)
מיטריצה כובש. שער שסיבך את נורבגיה (DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images)

יוון – בוסניה 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
הניצחון הענק על פינלנד החזיר את הבוסנים לתמונת העלייה אחרי ההפסד המאכזב לארמניה, אבל נגד יוון הם שוב הראו יכולת חלשה וחוסר ניצול מצבים. ואנגליס פבלידיס ניצל את הפתיחה החלשה שלהם ובדקה ה-30 העלה את המארחת ליתרון מפתיע, אבל זה החזיק חמש דקות לפני שאמר גויאק השווה. בוסניה המשיכה לתקוף במטרה להשיג את המהפך ולהישאר צמודה לפינים במאבק על הכרטיס, אבל ההגנה היוונית המפורסמת בבונקריות שלה הסתגרה ולא נתנה להרכב המשני-יחסית של הבוסנים לעבור. יוון ידעה לא רק לעצור את היריבה אלא גם לעקוץ: בדקה ה-88 היא יצאה להתקפה, שאמנם הסתיימה בלי בעיטה שלהם לשער אך עם שער עצמי של עדנאן קובאצ'יץ' שחתם כמעט סופית את סיכוייה של בוסניה להעפיל ליורו.

פינלנד – ארמניה 0:3
פרדריק ינסן העלה את פינלנד ליתרון בדקה ה-31, אחרי שההגנה הארמנית כשלה בהרחקת כדור קרן והחלוץ ניצל זאת כדי לשלוח לרשת. שש עשרה בתוך המחצית השנייה, טימו פוקי קיבל מסירת עומק טובה והקפיץ באומנות מעל השוער היריב בדרך לשער השני. בדקה ה-88, פוקי השלים צמד וחתם את תוצאת המשחק, עם מהלך כמעט זהה לזה שהוליד את הגול השני.

נותן תפוקה גם בנבחרת. טימו פוקי (HEIKKI SAUKKOMAA/Lehtikuva/AFP via Getty Images)
נותן תפוקה גם בנבחרת. טימו פוקי (HEIKKI SAUKKOMAA/Lehtikuva/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי