צפו בתקציר: אנגליה פירקה 0:7 את מונטנגרו במשחקה האלף

שחקני נבחרת אנגליה
שחקני נבחרת אנגליה | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

בדרך ליורו, נבחרת שלושת האריות סיפקו הצגה גדולה לקהל בוומבלי. קיין כבש שלושער והשתווה לזהבי וגם צ'מברליין, ראשפורד ואברהם המחליף הבקיעו (יחד עם שער עצמי). 1:2 חלש לצרפת על מולדובה בזכות פנדל של ז'ירו

(גודל טקסט)
מוקדמות יורו 2020 נכנסו לשלבי ההכרעה כשהערב (חמישי) נערכו שמונה משחקים במסגרת המחזור הלפני האחרון. הטורניר הגדול עצמו ייערך רק בקיץ ודברים רבים עוד ישתנו אבל צריך לקחת בחשבון את נבחרת אנגליה. נבחרת שלושת האריות חגגה בסטייל את משחקה ההיסטורי – משחקה האלף, כשפירקה לחתיכות 0:7 את מונטנגרו והקפטן פאטוס בצ'יראי שהיה חסר אונים. מנגד, אלופת העולם צרפת, שהבטיחה את מקומה בטורניר לאחר התיקו של טורקיה – הייתה חלשה מאוד במשחק הביתי נגד מולדובה אך הצליחה להפוך פיגור בדרך ל-1:2.


אנגליה – מונטנגרו 0:7 
ככה חוגגים את המשחק האלף. בנבחרת אנגליה שכחו מהריב המיותר בין ראחים סטרלינג ומהקרב המתיש בין ליברפול ומנצ'סטר סיטי והתאחדו וריגשו את עשרות האלפים בוומבלי. חמישיות נגד צ'כיה וקוסובו, רביעייה נגד בולגריה ושביעייה הערב (חמישי). נבחרת שלושת האריות בלתי ניתנת לעצירה. 21 שערים במשחקי הבית ו-33 בסה"כ בשבעה משחקים. ככה נראית נבחרת שמועמדת לזכות ביורו, על אף שהיריבה, עם פאטוס בצ'יראי ממכבי נתניה כקפטן – הייתה חלשה ואף מעוררת רחמים.


הארי קיין, כמובן, כבש שלושער ענק והשתווה לערן זהבי עם 11 שערים במוקדמות היורו ואף זכה לסטנדינג אוביישן מהקהל כשהוחלף מייד לאחר מכן. גם המחליף תמי אברהם הספיק לחגוג שער, ואת החגיגה פתח בכלל אוקס צ'מברליין בשער נפלא בבעיטה לפינה הרחוקה בדקה ה-11. הקשר חזר להרכב הנבחרת לראשונה מזה שנה וחצי ופתח את ההצגה במשחק שהוכרע כבר אחרי חצי שעה. בן צ'ילוול, המגן השמאלי שבישל שלושה שערים – לא ישכח גם הוא את הערב הזה.



גארת' סאותגייט (Michael Regan/Getty Images)



נבחרות אנגליה ומונטנגרו לפני המשחק (Michael Regan/Getty Images)



מהלך המשחק:
אנגליה הייתה צריכה חמש דקות כדי להעביר הילוך. ג'יידון סאנצ'ו פתח בריצה נהדרת באגף ימין והעביר כדור רוחב מסוכן לרחבה אבל הארי קיין נבלם ברגע האחרון והגנת האורחת הרחיקה.. בדקה ה-11 אוקס צ'מברליין קיבל מסירה נהדרת ושלח בעיטה חדה לפינה הרחוקה, 0:1 לאנגליה. הקשר ששב להרכב שלושת האריות לאחר שנה וחצי הוכיח את הבחירה בו. כעבור שתי דקות, המארחת כמעט הכפילה את היתרון אך השוער מילאן מיאטוביץ' רשם הצלה גדולה.


הלחץ האנגלי נמשך, ראשפורד קיבל מסירה מצוינת אך מיאטוביץ' המשיך לשמור על חבריו במשחק. בדקה ה-18 גם הוא לא היה יכול להושיע. בן צ'ילוול עם בישול שני במשחק והפעם בכדור חופשי שנחת על ראשו של הקפטן קיין בדרך ל-0:2.



סאנצ'ו בפעולה (Mike Hewitt/Getty Images)



קיין לא הסתפק בשער אחד והוסיף כיבוש נוסף בקלות, עוד נגיחה (25) בדרך ל-0:3 חגיגי. האנגלים בהחלט חוגגים במשחקם האלף. האורחת הגיעה למצב ראשון בדקה ה-27 כשסימיץ' נגח בעוצמה אבל פיקפורד מתח איברים ושמר על שער נקי. בחלוף חצי שעה לוח התצוצאות הראה על 0:4. לאחר כדור קרן מהיר, מגווייר נגח חזק ונעצר על ידי השוער וראשפורד היה במקום הנכון כדי להטעות שחקן הגנה ולבעוט לרשת, 0:4



קיין חוגג. צמד קל בנגיחות (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)



שחקני נבחרת אנגליה חוגגים מבול של שערים (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

בדקה ה-37 קיין השתלט נהדר על כדור רוחב מצד ימין תוצרת טרנט אלכסנדר ארנולד ובעט בקלות לרשת, שלושער לחלוץ. בצ'יראי היה יכול לציין רגע יפה בקריירה עם גול בוומבלי כשקיבל מסירה אחת גדולה בדקה ה-40 אך בעט למרכז השער ופיקפורד הדף בקלות.


בצ'יראי מול מגווייר (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)


המארחת נרגעה במחצית השנייה והייתה מעט מנומנמת ולא מדויקת. המאמן סאות'גייט זיהה זאת והחליט להוסיף רעב למשחק של הנבחרת שלו כשהכניס את תמי אברהם הלוהט מצ'לסי וכן את הקשר ג'יימס מדיסון. קיין זכה לתשואות גדולות מהקהל כשהוחלף וגם צ'מברליין יצא (57).



קיין וסאות'גייט. החלוץ עשה את שלו וקיבל מנוחה (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)


האורחת החזיקה מעמד בלי ספיגה עד לדקה ה-68. ראשפורד בעט ונעצר על ידי השוער, סאנצ'ו החמיץ בגדול ואלכסנדר סופרנק דחק לשערו הוא, 0:6 לאנגליה. סאות'גייט סיים את מכסת החילופים כשבדקה ה-70 העלה את הבלם ג'ו גומז במקומו של מייסון מאונט. ראחים סטרלינג שישב ביציע הגיב במחיאות כאפיים.


חלוץ צ'לסי כל כך רצה לכבוש למרות שחבריו הורידו את הרגל מהגז, וזה אכן קרה.  צ'ילוול מסר שמאלה לסאנצ'ו שהעביר כדור רוחב, אברהם דחק לרשת את השער השביעי! 0:7 בדקה ה-85. התוצאה נשמרה עד הסיום.


הרכבים

נבחרת אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, טרנט אלכסנדר ארנולד, הארי מגווייר, ג'ון סטונס, בן צ'ילוול, אוקס צ'מברליין (ג'יימס מדיסון, 57), הארי ווינקס, מייסון מאונט, ג'יידון סאנצ'ו, מרקוס ראשפורד, הארי קיין (תמי אברהם, 57)



נבחרת מונטנגרו: מילאן מיאטוביץ', מרקו וסוביץ', מרקו סימיץ', אלכסנדר סופרנק, ריסטו רדונוביץ', דושאן לגאטור, דני הוקו, ניקולה ווקסביץ', סיאד הקשאבנוביץ', פאטוס בצ'יראי
 


צרפת – מולדובה 1:2
אלופת העולם קיבלה בשורות נהדרות לפני המשחק לאחר התיקו של טורקיה . הנבחרת של דידייה דשאן הבטיחה את מקומה ביורו אך רצתה לתת הצגה בפני הקהל לאחר קמפיין מוקדמות די בינוני. היא לא הצליחה במשימה אך לפחות נמנעה ממבוכה כשמחקה פיגור מוקדם מול מולדובה אחרי טעות איומה בהגנה – בדרך לניצחון 1:2, כשמי שתמיד שם עבורה, ביום חלש של קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן – הוא החלוץ אוליבייה ז'ירו. בצ'לסי הוא סובל, אך בנבחרת הוא נהנה מכל רגע.



קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן (BERTRAND GUAY/AFP via Getty Images)


מהלך המשחק
האורחת עלתה ליתרון מדהים בדקה התשיעית בזכות שער של החלוץ ואדים ראטה שניצל שגיאה איומה של קלמן לנגלה שהתמהמה עם החזרת הכדור לעבר מנדנדה. פאבר היה קרוב להשוות בבעיטה חזקה שחלפה ליד הקורה. צרפת השתלטה כצפוי על המשחק בעוד האורחת גוננה בכל כוחה על שער היתרון. אוליבייה ז'ירו היה קרוב להשוות בנגיחה אך הכדור חלף סמוך לקורה (29) וכעבור ארבע דקות השוער אלכסיי קולב עצר בעיטה חזקה של אמבפה.



שחקני רומניה חוגגים (BERTRAND GUAY/AFP via Getty Images)


בדקה ה-35 דידייה דשאן נשם לרווחה אחרי שער מוזר. אנטואן גריזמן הרים כדור חופשי לרחבה, ז'ירו הפריע לשוער כשניסה להגיע עם היד ורפאל וראן הקפטן נגח לרשת החשופה, 1:1. צרפת הייתה קרובה למהפך אבל אמבפה המשיך בחוסר החדות וביזבז צ'אנס נוסף בדקה ה-56 כשנבלם על ידי שחקן הגנה.



וראן משווה לצרפת (BERTRAND GUAY/AFP via Getty Images)


ז'ירו ניסה לעודד את חבריו בזמן שאמבפה היה מתוסכל וגריזמן בלט בעיקר במצבים הנייחים של הנבחרת אך לא במשחק שוטף. המאמן דשאן שמר על אותם 11 משריקת הפתיחה כאשר ויסאם בן ידר נותר על הספסל. מנגד, ראדו גינסרי אקס הפועל חיפה הוחלף בדקה ה-74 בשורות האורחת. כעבור ארבע דקות צרפת השלימה מהפך קשה עם פנדל מדויק של ז'ירו ששחרר תסכול אדיר.



ז'ירו (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)


הרכבים
נבחרת צרפת: סטיב מנדנדה, בנג'מין פאבר, רפאל וראן, קלמנט לנגלה, לוקה דין, אנגולו קאנטה, קינגסלי קומאן, קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן, אוליבייה ז'ירו


נבחרת מולדובה: אלכסיי קוסלב, יון ג'ארדן, איגור ארמס, ויאצ'סלב פוסמאק, ארתור קרקוין, סרגיו פלטיקה, , ארתור יוניצה, קטלין קארפ,  אאוג'ניו קוצ'יאוק, ראדו גינסארי, ואדים רטה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי