שלושער לרונאלדו ב-0:6 של פורטוגל, צ'כיה העפילה ליורו

כריסטיאנו רונאלדו חוגג
כריסטיאנו רונאלדו חוגג | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

הכוכב הגדול בלט במדי אלופת אירופה, שעשתה צעד משמעותי לעבר השלב נגד ליטא ושטקוס. ברנרדו סילבה, פסיינסיה ופיצי הצטרפו לחגיגה. קוסובו איבדה יתרון בפלזן והעניקה למארחת את המקום בטורניר הגמר. טורקיה עלתה

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות יורו 2020 יצאו היום (חמישי) לדרך כשבמשחק המוקדם טורקיה עשתה את המוטל עליה עם 0:0 נגד איסלנד, ולאחר טורניר מוקדמות מרשים מאוד הבטיחה את מקומה בטורניר הגמר שייערך בקיץ הקרוב. לאחר מכן, פורטוגל עשתה צעד אדיר לעבר המקום השני בבית עם 0:6 מרשים נגד ליטא. במקביל, צ'כיה העפילה לשלב הבא אחרי מהפך נגד קוסובו.

פורטוגל – ליטא 0:6
לאחר ההפסד הקריטי נגד באוקראינה במחזור הקודם, אלופת אירופה חזרה הערב לביתה וגברה 0:6 על ליטא באצטדיון אצטדיון אלגרבה, כשמעל כולם בלט כריסטיאנו רונאלדו עם שלושער והתקרב לשערו ה-100 במדים הלאומיים. כבר משריקת הפתיחה ניתן היה לראות כי השחקנים המקומיים מחפשים לסיים את המשחק כמה שיותר מהר, ובדקה השביעית מצאו את הרשת בזכות פנדל מוצלח של רונאלדו.

הכוכב הגדול השלים צמד ענק בדקה ה-22, בעזרת שער אדיר – חלוצה של יובנטוס קיבל מסירה מגונסאלו פסיינסיה ובנגיעה אחת מצא את החיבור של ארנסטס שטקוס, שעורה של הפועל באר שבע. החגיגה נמשכה גם במחצית השנייה כשפיצי הפציץ את השער הליטאי בדקה ה-52, מצא את המשקוף והקורה ולבסוף גם את השער. פסיינסיה הצטרף לרשימת הכובשים ארבע דקות לאחר מכן וקבע את תוצאות המשחק.

חגיגה גדולה בפורטוגל (PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images)
חגיגה גדולה בפורטוגל (PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images)

בדקה ה-63 גם ברנרדו סילבה דאג להצטרף לחגיגה הגדולה על כר הדשא, והבקיע את החמישי עבור נבחרתו, כששתי דקת לאחר מכן רונאלדו הגיע פעם נוספת מול שטקוס ולא התבלבל, בדרך לשלושער נהדר. 0:6 לפורטוגל בסיום.

טורקיה – איסלנד 0:0 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
כהרגלם, האוהדים הטורקים דאגו לייצר אווירה רועשת מאוד באצטדיון "טורק טלקום" שבאיסטנבול, כשהם יודעים שלאחר המאמץ הרב שהשקיעה נבחרתם בחודשים האחרונים, כל מה שהם צריכים זה תיקו נגד הצפוניים כדי להעפיל רשמית ליורו 2020, וכך גם קרה. המקומיים פתחו עם החוד החזק ביותר שהיה למאמן שנול גונש – צ'נגיז אונדר, בוראק אילמז והאקן צ'להאנולו.

לאחר מחצית נטולת מצבי הבקעה, שני הצדדים התעוררו לאחר ההפסקה, כשגם האיסלנדים יודעים כי יש להם סיכוי קלוש להבטיח מקום בשלב הבא, אך הם חייבים לנצח במגרש העוין. המתח כולו נשמר עד הדקות האחרונות של ההתמודדות, כאשר בדקה ה-85 מריח דמירל מיובנטוס דאג להרחיק כדור מקו שערו ולמנוע שער יתרון מפתיע של האורחים. לאחר שריקת הסיום, הטורקים עלו באופן רשמי ליורו 2020, ובכך הבטיחו גם את מקומה של צרפת בשלב הבא.

הבטיחו את מקומם. הטורקים חוגגים (GettyImages)
הבטיחו את מקומם. הטורקים חוגגים (GettyImages)

צ'כיה – קוסובו 1:2
ההפתעה הגדולה של הערב כמעט הגיעה מכיוונה של קוסובו, שהייתה קרובה מאוד לניצחון יקר בפלזן ולטרוף את כל הקלפים בבית. המקומיים שלטו במשחק והיו מסוכנים הרבה יותר, אך מחצית ראשונה פושרת מאוד של החלק הקדמי אפשר ליריבה הצנועה לחלום ובדקה ה-50 אטדה נוהיו, חלוצה של שפילד וונדסטיי האנגלית חדר בשקט לרחבה ונגח בעוצמה את השער המפתיע. אך מיד לאחר מכן המארחים התעוררו, והפכו את כל הקערה על פיה.

בדקה ה-71, אחרי מספר ניסיונות התקפה כושלים, בעיטה אדירה של אלכס קראל מספרטק מוסקבה מ-20 מטרים נעצרה עמוק בתוך הרשת, והחזירה לקהל המקומי את הצבע ללחיים. בדקה ה-79 המהפך הושלם רשמית עם נגיחה מדויקת של אונדז'יי צ'לוסטקה מתיבת החמש, אשר העלתה את צ'כיה ליורו 2020 בצוותא עם מוליכת הבית אנגליה.

מהפך גדול ששווה העפלה. שחקני צ'כיה חוגגים (Eisenhuth/Getty Images)
מהפך גדול ששווה העפלה. שחקני צ'כיה חוגגים (Eisenhuth/Getty Images)

תוצאות נוספות: אלבניה – אנדורה 2:2, סרביה – לוקמסוברג 2:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי