מנצ'יני: "זו נבחרת שזכתה בחמישה תארים, יש דרך ארוכה"

שחקני נבחרת איטליה חוגגים
שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Claudio Villa/Getty Images

איטליה השיגה בבוסניה ניצחון עשירי ברציפות והמאמן שבר שיא מיתולוגי מ-1938/39, אבל ניסה להרגיע את הרוחות לעומת החגיגה בתקשורת. בלוטי: "זה מגיע לנו על העבודה הקשה, אבל יש לנו חלומות אחרים"

(גודל טקסט)

נבחרת איטליה לא רק רשמה אמש (שישי) ניצחון מאוד מרשים בבוסניה, 0:3 חלק על החבורה של מיראלם פיאניץ' ואדין דז'קו שאיבדה לפינלנד את הכרטיס ליורו (וגם הידרדרה עד למקום החמישי בבית, מתחת ליוון וארמניה), אבל בשורות ה"אזורי" ממש לא חושבים על הצרות של בוסניה וחוגגים שיא חדש: 10 ניצחונות רצופים.

מאז 1938/39 לא הצליחה לנצח איטליה לרשום רצף כה מרשים של ניצחונות, אבל רוברטו מנצ'יני עשה זאת, מחק את ההישג של ויטוריו פוצו מלפני כמעט 80 שנה ובכל זאת בחר להוריד את שחקניו מהר אל הקרקע: "אנחנו נבחרת שזכתה בחמישה תארים (ארבעה מונדיאלים וגביע אירופה אחד) ועוד יש לנו דרך ארוכה לעשות. זה משמח אותנו ששברנו שיא מיתי שכזה".

איטליה, כידוע, אפילו לא הייתה במונדיאל האחרון וזו הייתה הסיבה שהגיע מנצ'יני לאימון הנבחרת, ועל כך הוא אמר: "זה הכדורגל, לפעמים קורים דברים לא צפויים גם כשזה לא מגיע לך. היום הבחורים היו טובים, עשו את העבודה והכל עבד כמו שצריך מול נבחרת חזקה, גם אם לא היה לה על מה לשחק".

לעומת המאמן, בתקשורת האיטלקית החליטו לצאת מגדרם והחמיאו: "חזרנו להציג את הרמה הגבוהה ביותר", נכתב ב"גאזטה" וגם ב"טוטוספורט" בחרו בכותרת "איטליה הבלתי מנוצחת הביסה בבוסניה". 


בלוטי חוגג בבוסניה 10 ניצחונות רצופים (Claudio Villa/Getty Images)

החלוץ אנדראה בלוטי, שפתח בהרכב וכבש, למעשה הוציא את חברו צ'ירו אימובילה מההרכב ועל כך הוא אמר בסיום: "כשאני על המגרש אני מנסה לעשות את הטוב ביותר ואם אני מבקיע אז עוד יותר טוב. צ'ירו חלוץ מצוין וחבר טוב שאני חולק איתו את החדר, ברור שלאיטליה לא מספיק חלוץ אחד ואנחנו זקוקים ליותר מאחד".

בלוטי גם נשאל על עשרת הניצחונות והשיב: "השיאים החשובים הם אחרים. עשרה ניצחונות זה משהו שמגיע לכולם על העבודה הקשה, אבל יש לנו חלומות אחרים. זה לא היה קל להתחיל מחדש (עם מנצ'יני), אבל עשינו עבודה טובה ושום דבר לא מובן מאליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי