צפו: "ההזארדים" כיכבו בניצחון בלגיה ברוסיה, 0:2 חשוב לוויילס

קווין דה בריינה, אדן הזאר, תורגן הזאר
קווין דה בריינה, אדן הזאר, תורגן הזאר | OLGA MALTSEVA/AFP via Getty Images

תורגן פתח וקפטן בלגיה הוסיף צמד וגם לוקאקו הבקיע ב-1:4 במשחק החוץ. הוולשים נהנו משער ובישול של ווילסון נגד האזרים והשאירו לעצמם סיכוי. בן שמעון הפסיד לסקוטלנד. בהמשך: גרמניה והולנד רוצות להעפיל ליורו

(גודל טקסט)

כל אירופה במרדף אחר הכרטיסים הנותרים ליורו 2020 (דרך שלב המוקדמות), כאשר הערב (שבת) נערכים לא פחות מעשרה משחקים. במשחק המוקדם של יום המשחקים הזה, במשחק חסר חשיבות, גברה סקוטלנד 1:2 על קפריסין במשחק החוץ ועקפה אותה בטבלה. ב-19:00 יצאו לדרך ארבעה משחקים נוספים. נבחרת ווילס ניצחה בלא קושי את אזרבייג'אן והותירה לעצמה סיכוי להעפיל. בלגיה הביסה את רוסיה בערב גדול של האחים הזאר. בבית הישראלי, סלובניה השיגה 0:1 על לטביה. קזחסטן ניצחה 1:3. את סן מרינו במשחק חוץ.

ב-21:45 יגיע גל המשחקים הנוסף. נבחרת ישראל כמובן תארח את נבחרת פולין, ועוד בבית הישראלי ישחקו סלובניה ולטביה כשאוסטריה, השנייה בטבלה, תפגוש את צפון מקדוניה. בית 5 צמוד גם הוא בו קרואטיה מוליכה בפער קטן על הונגריה וסלובקיה הדולקות אחריה, והיא תפגוש את האחרונה. הכרעות גם בבית 3 המרתק כשהולנד המוליעכה תתארח אצל צפון אירלנד השלישית, וגרמניה תרצה לנצח את בלארוס החלשה.


אזרבייג'אן – וויילס 2:0

גארת' בייל פתח בהרכב וויילס לאחר שנעדר בחודש האחרון בשל פציעה והאורחת שקיוותה לשער מהיר – השיגה את מבוקשה. כדור קרן מדויק מצד ימין הסתיים בנגיחה מצוינת של קיפר מור שעלה מעל כולם והעלה את נבחרתו ל-0:1. בדקה ה-34 הגיע השער השני. הארי ווילסון דחק לרשת בקלילות אבל השער שייך כולו לדניאל ג'יימס ששלח בעיטה נפלאה שפגעה בשתי הקורות.
 





בייל הוחלף בדקה ה-59 על ידי המאמן ראיין גיגס והאוהדים ביציע שרו לעברו עוד קודם "ווילס, גולף וריאל מדריד" בהתייחסות לביקורת שנשמעת נגדו ואף תלו שלט כזה ביציע. במחזור הנעילה תארח ווילס את הונגריה בביתה ואם תנצח תוכל להעפיל מהמקום השני, אם סלובקיה לא תנצח את קרואטיה הערב.


רוסיה – בלגיה 4:1

משפחת הזאר חגגה ביציע. האחים אדן ותורגן פתחו יחד בהרכב ועשו ככל העולה על רוחם בצד שמאל. תורגן פתח עם שער נפלא בדקה ה-18 (לאחר שקיבל מסירה מאחיו) כשחתך מצד שמאל למרכז ושלח בעיטה נהדרת לרשת, ובדקה ה-34 היה זה תורו של הקפטן. הגבהה מצד ימינה הגיעה לרומלו לוקאקו שנגח לאחור ושחקנה של ריאל מדריד בעט חזק לרשת, 0:2. הזאר המשיך ליהנות מהחיים ובדקה ה-40 נהנה מפרגון גדול של קווין דה בריינה שהגיע מול השוער אך העדיף למסור הצידה להזאר שגלגל לרשת.


תורגן הזאר ודריס מרטנס (OLGA MALTSEVA/AFP via Getty Images)

 

הבלגים דעכו במחצית השנייה אך הצליחו לכבוש שער נוסף עם הברקה אחת. לוקאקו קיבל את הכדור בצד ימין וכבש שער אופייני בבעיטה חדה, 0:4 ושערו השביעי בחמישה משחקים בקמפיין. המארחת, שכזכור הגיעה עד לרבע גמר המונדיאל האחרון, הציגה קמפיין מוקדמות לא רע בכלל עם 27 שערי זכות ושבעה ניצחונות. שני ההפסדים היחידים: מול הנבחרת של רוברטו מרטינז. לפני הסיום היא הצליחה לכבוש שער ניחומים תודות לגאורגי דז'יקייה (79) ולקטוע את הרצף המרשים של טיבו קורטואה ללא ספיגה.



קפריסין – סקוטלנד 2:1

הנבחרת של רן בן שמעון שהציגה מגמת התאוששות קלה, רושמת הפסד שני ברציפות. מדובר בהפסד מאכזב שכן הנבחרת צנחה למקום הרביעי בבית וסבלה משגיאת שיפוט איומה. גאורגיוס אפרם, קשרה של אפואל ניקוסיה, שלח בעיטה אדירה שפגעה במשקוף ועברה את קו השער אלא שהקוון לא הבחין במהלך ושער חוקי נגזל מהמארחת.
 

כעבור שש דקות התסכול גבר מצד קפריסין כאשר בסיום התקפה מהירה של סקוטלנד הקשר ריאן כריסטי (מסלטיק) סובב באומנות לחיבורים וחגג שער בכורה בנבחרת בסטייל. אפרם לא ויתר ו"לקח" את השער שגזלו ממנו. שתי דקות בפתיחת המחצית השנייה, כדור חופשי של קפריסין הורחק על ידי ההגנה והקשר המתין ושלח בעיטה נפלאה מהאוויר לרשת, 1:1. השוויון החזיק מעמד שש דקות בלבד. ג'ון מקגין, שבישל את השער הראשון, בעט מהאוויר לאחר בישול נהדר מצד שמאל והחזיר את היתרון לאורחת (1:2)





קפריסין לחצה על שער היריבה עד לסיום אך לא הייתה מספיק מדויקת ולא הצליחה להימנע מהפסד. פוטיס פפוליס רשם החמצה ענקית מתוך הרחבה עמוק בתוספת הזמן. במחזור הסיום תפגוש הנבחרת של רן בן שמעון את בלגיה מוליכת הבית במשחק לא פשוט בכלל על אף שמדובר במשחק לפרוטוקול, בעוד סקוטלנד תארח את קזחסטן, שהביסה אותה 0:3 במחזור הראשון של המוקדמות.


סלובניה – לטביה 0:1

הנבחרת של מתיאז' קק שנכנעה במשחק הביתי לאוסטריה, רצתה לחזור לנצח והצליחה במשימה על אף מחצית ראשונה חלשה. היא פתחה טוב כשיסמין קורטיץ' שלח בעיטה אדירה למשקוף בדקה ה-18. בדקה ה-53 נהנתה המארחת משער עצמי אומלל של איגורס טראסובס. במחזור הסיום תתארח סלובניה אצל פולין.


תוצאות נוספות:
סן מרינו – קזחסטן 3:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי