פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו העפילו ליורו 2020, סרביה נותרה בחוץ

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | JOHN THYS / Contributor

ברונו פרננדש (39) וכריסטיאנו (86) סידרו לסלסאו 0:2 קשה על המשטח הבוצי בלוקסמבורג והעניקו לאלופת אירופה הזדמנות להגן על התואר בקיץ. ראיקוביץ' וחבריו רק במקום השלישי אחרי 2:2 מאכזב בבית נגד אוקראינה

(גודל טקסט)

זה הלך קשה מהצפוי, אך פורטוגל הבטיחה הערב (ראשון) את מקומה ביורו 2020 שייערך בקיץ, שם היא תנסה להגן על התואר ההיסטורי בו זכתה ב-2016. אלופת אירופה אמנם התקשתה מאוד על כר הדשא הבוצי באצטדיון הקטן של לוקסמבורג, אולם בסופו של דבר היא עשתה את שלה עם 0:2 חשוב משערים של ברונו פרננדש (39) וכריסטיאנו רונאלדו (86) והעפילה על חשבון סרביה, שהייתה זקוקה למעידה של הסלסאו, אולם מעדה בעצמה וסיימה רק ב-2:2 בבית מול אוקראינה שכבר עלתה מהמקום הראשון בבית.


רונאלדו, שהיה זקוק לצמד על מנת להגיע למאזן בלתי נתפס של 100 שערים בנבחרת פורטוגל, הסתפק בשערו ה-99 במדי הסלסאו ובעקבות כך הוא השתווה להארי לערן זהבי עם 11 שערים במקום השני בטבלת המבקיעים של הקמפיין.


לוקסמבורג – פורטוגל 2:0

אלופת אירופה ידעה שהיא תלויה אך ורק בעצמה, אבל כר הדשא הבוצי בלוקסמבורג הקשה עליה והמארחת הייתה מסוכנת בהרבה במהלך המחצית הראשונה. למרות זאת, ברונו פרננדש הנהדר, עם שערו הרשמי הראשון במדי הנבחרת, פרץ את הסכר (39) עם בעיטה חדה מתוך הרחבה והוריד את המפלס הלחץ בשורות פורטוגל רגע לפני הירידה להפסקה. המחצית השנייה התנהלה בשליטה מוחלטת של אלופת אירופה, שהכפילה את התוצאה רק בדקה ה-86 לאחר שכריסטיאנו רונאלדו דחק מקו השער וקבע 0:2 בסיום.


סרביה – אוקראינה 2:2

בידיעה שרק ניצחון ישאיר אותה בתמונה, סרביה פתחה חזק וכבר בדקה התשיעית היא עלתה ליתרון מרגליו של דושאן טאדיץ' שדייק מהנקודה הלבנה. למרות שהבטיחה את מקומה ביורו ושיחקה לפרוטוקול בלבד, אוקראינה הפגינה ספורטיביות ואיזנה בדקה ה-32 הודות לנגיחה מדויקת של רומן ירמנצ'וק, שהכניע את פרדראג ראיקוביץ' וקבע את תוצאת המחצית. בדקה ה-56 המארחת השאירה לעצמה סיכוי, כאשר אלכסנדר מיטרוביץ' ניצל ריפיון והבקיע מקרוב, אולם ארטם בסדין השווה עמוק בתוך תוספת הזמן (93) והסרבים סיימו את הבית רק במקום השלישי המאכזב.




הוריד את מפלס הלחץ. ברונו פרננדש (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי