המהפכה של לואיס אנריקה: אנסו פאטי וטראורה בסגל נבחרת ספרד

אנסו פאטי חוגג
אנסו פאטי חוגג | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

כמעט שנה וחצי לאחר משחקו האחרון על הקווים, המאמן מבצע חריש עמוק ברשימת המוזמנים לקראת גרמניה ואוקראינה בליגת האומות. לא רק כוכבה הצעיר של ברצלונה (17) זכה לזימון בכורה. איסקו וסאול בחוץ

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד ולואיס אנריקה מצפים לעידן חדש. המאמן בן ה-50 עזב את "לה-רוחה" במרץ 2019 לאחר שבעה משחקים בלבד בתפקיד בשל סיבות אישיות (לאחר מכן התברר כי בתו חלתה בסרטן ובהמשך נפטרה). כעת, שנה וחצי לאחר מכן, המאמן פרסם את רשימת המוזמנים לקראת שני האתגרים הקרובים של ספרד בליגת האומות – היא תפגוש את גרמניה בשלושה בספטמבר וכעבור שלושה ימים תשחק נגד אוקראינה. בחשבון הטוויטר של הנבחרת הציגו ווידאו של המאמן תולה 24 מסיכות נגד הקורונה עם שמות השחקנים. מדובר בלא פחות ממהפכה של המאמן.

השם הגדול הוא אנסו פאטי. כוכבה הצעיר של ברצלונה (17), שכבש שמונה שערים בעונת בכורה מהסרטים והפך למבקיע הצעיר ביותר בליגת האלופות, זכה לזימון בכורה לנבחרת הבוגרת אחרי שרשם כבר שתי הופעות בנבחרת ספרד עד גיל 21.

יחד עם פאטי זומנו לא מעט שחקנים להופעת בכורה – אדאמה טראורה שרשם עונה מוצלחת בוולבס בה כבש שישה שערים ובישל עוד 12 בכל המסגרות, ופראן טורס, קשרה המוכשר של מנצ'סטר סיטי שבלט בוולנסיה אשתקד, הבלם הספרדי הצעיר אריק גארסיה שהתקדם תחת פפ גווארדיולה. ההפתעה הגדולה ביותר הגיעה עם זימונו של אוסקר רודריגס ששיחק בלגאנס היורדת הטרייה לליגת המשנה. סרחיו רגילון שהצטיין במדי סביליה העונה כבר זומן בעבר לסגל הנבחרת אך לא שיחק והפעם הוא יקווה לרשום הופעת בכורה.

על אף כושרם הבעייתי, דויד דה חאה ממנצ'סטר יונייטד וקפה מצ'לסי שומרים על מקומם בסגל הנבחרת כשהשוער השלישי הוא אונאי סימון מאתלטיק בילבאו. מרקו אסנסיו שהתאושש מפציעה קשה וכבש שלושה שערי ליגה לאחר פגרת הקורונה, נכלל בסגל והוא הנציג השלישי של הבלאנקוס לצד הקפטן סרחיו ראמוס והמגן דני קרבחאל.

ומי לא זומנו? דייגו קוסטה, איסקו, סאול שהיה חלק חשוב בנבחרת בשנים האחרונות ויאגו אספאס מסלטה ויגו, אלבארו מוראטה וכן ג'רארד מורנו שכבש בעונה החולפת 18 שערים במדי ויאריאל. גם ג'ורדי אלבה מברצלונה נותר בחוץ ומרקוס יורנטה שרשם סיום עונה מוצלח באתלטיקו מדריד.

אנריקה הסביר: "כולם רוצים להיות בנבחרת. הרשימה לא סגורה אבל אם היורו היה נערך מחר, זו הרשימה שהייתה שולח. אני נרגש לחזור, השארתי את הפרויקט הזה פתוח ועכשיו אני בא להשלים אותו. המשכנו לעבוד בזמן הפגרה, אנחנו עוקבים באופן אינטנסיבי אחרי 50-60 שחקנים. יורנטה נכלל בסגל בפעם הקודמת ואני כן מחבב את ג'רארד מורנו. אני לא יכול לזמן 30 שחקנים".

מרקו אסנסיו
מרקו אסנסיו. זכה למקום בסגל | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי