חוזר ליורו: פאולו סוזה מונה למאמן נבחרת פולין

פאולו סוזה
פאולו סוזה | AFP

אקס מכבי תל אביב, שבשנת 2000 כקשר בנבחרת פורטוגל נעצר עם נבחרתו רק בחצי הגמר, ינסה 21 שנים אחרי זה להוביל את האדומים-לבנים להצלחה באליפות אירופה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ימים ספורים אחרי שייז'י בצז'ק, שחקן מכבי חיפה ב-1999/2000, סיים את דרכו כמאמן נבחרת פולין, היום (חמישי) מונה מחליפו שגם יזכה לאמן באליפות אירופה בקיץ הקרוב: פאולו סוזה, מי שאימן את מכבי תל אביב בעונת 2013/14.

הפורטוגלי בן ה-50 עזב הקיץ את בורדו הצרפתית ומאז ישב בביתו והמתין להצעה הנכונה, כשבין לבין הוא הוזכר כמועמד למספר קבוצות, בעיקר באיטליה. לפני בורדו הוא גם אימן את טיינג'ין הסינית, פיורנטינה, פ.צ באזל אליה הגיע אחרי שנה מוצלחת במכבי תל אביב ובתחילת הקריירה אימן את פורטוגל עד גיל 16, קווינס פארק ריינג'רס, סוונזי ולסטר האנגליות ואת וידאוטון ההונגרית שממנה הגיע לישראל.

"זה כבוד גדול לאמן את נבחרת פולין", אמר פאולו סוזה היום, קצת יותר מ-20 שנה אחרי שכקשר נבחרת פורטוגל נעצר עם הנבחרת רק בחצי הגמר ביורו 2000 ושיחק גם ביורו 1996, "ניצב אתגר גדול לפנינו ופולין זו מדינת כדורגל ואני משוכנע ואופטימי באשר לחוזקה. נילחם כדי להצליח ביורו ועם הגישה הנכונה, משמעת ועבודה משותפת אני בטוח שנעשה את העם הפולני גאה בנו".

נזכיר כי היורו הקרוב ייערך ב-12 ערים שונות ברחבי אירופה, עדיין לא ברור האם תותר כניסת קהל או לא והאם לא יבוצעו שינויים במבנה ברגע האחרון בעקבות מגיפת הקורונה, אך מה שבטוח הוא שפולין תשחק בבית עם סלובקיה, ספרד ושוודיה.

פאולו סוזה | ההתאחדות הפולנית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי