ההתאחדות הגרמנית הודיעה: יואכים לב יעזוב אחרי היורו

יואכים לב | Alexander Hassenstein/Getty Images

תם עידן: המאמן שמדריך את המאנשאפט מאז 2006 יסיים את דרכו, לבקשתו, בתום אליפות אירופה שתיערך בקיץ: "מלא גאווה. היו לנו רגעים נהדרים והפסדים כואבים, אני אסיר תודה". קלופ הכחיש אפשרות שיחליפו בקיץ

(גודל טקסט)

תם עידן בנבחרת גרמניה. ההתאחדות המקומית הודיעה היום (שלישי) כי לאחר טורניר יורו 2020 הדחוי, אשר ייערך בקיץ, המאמן יואכים לב יסיים את תפקידו, בו הוא מחזיק מאז 2006, וכמובן הוביל את המאנשאפט לזכייה במונדיאל 2014 בברזיל.

לב עצמו הוא זה שביקש לסיים את חוזהו אחרי אליפות אירופה, שכן אורכו המקורי הוא עד לסיום מונדיאל 2022 בקטאר. תפקידו הראשון בנבחרת גרמניה החל בקיץ 2004, אז מונה כעוזרו של יורגן קלינסמן. באוגוסט 2006 הוא מונה למאמן הראשי, והפרק יסתיים אחרי 15 שנה בתפקיד.

"אני עושה את הצעד הזה במודעות רבה, מלא גאווה ועם הכרת תודה עצומה, אבל יחד עם זאת ממשיך להיות עם מוטיבציה גדולה לקראת היורו הקרוב", אמר לב. "אני גאה כי זה דבר מיוחד מאוד בשבילי וכבוד גדול להיות מעורב במשהו שקשור למדינה שלי. הצלחתי לעבוד עם הכדורגלנים הכי טובים במדינה כמעט במשך 17 שנה ולתמוך בהם במהלך ההתפתחות שלהם. היו לנו רגעים נהדרים והפסדים כואבים, אבל מעל הכל המון רגעים קסומים – לא רק הזכייה במונדיאל 2014".

יואכים לב חוגג את הזכייה במונדיאל 2014 | Laurence Griffiths/Getty Images

"אשאר אסיר תודה להתאחדות שתמיד סיפקה לי ולצוות סביבת עבודה אידיאלית", המשיך המאמן והדגיש שוב: "אני עדיין מרגיש אנרגיה גדולה לקראת אליפות אירופה הקרובה ומגיע עם שאיפות. אעשה כמיטב יכולתי כדי לשמח את האוהדים שלנו ולהצליח בטורניר הזה. אני יודע שגם הקבוצה כולה מרגישה ככה".

פריץ קלר, נשיא ההתאחדות הגרמנית, שיבח את לב: "יש לי כבוד רב להחלטה של יואכים. הוא אחד המאמנים הגדולים בכדורגל העולמי. תחת יוגי לב ראינו כדורגל גרמני שלא ראינו כמותו במשך שנים, ולא רק בגלל הישגיו, אלא גם בגלל האמפתיה והאנושיות שלו. העובדה שהוא הודיע לנו על ההחלטה שלו בשלב מוקדם היא הגונה מאוד. הוא נותן להתאחדות את הזמן הדרוש ברוגע ותחושת פרופורציה למנות את היורש שלו".

יש לציין שמספר שעות לאחר ההודעה הדרמטית של ההתאחדות הגרמנית, יורגן קלופ התייצב למסיבת עיתונאים לקראת המשחק של ליברפול בליגת האלופות נגד לייפציג ונשאל אם קיימת אפשרות שהוא יעזוב את האדומים וימונה למאמן המאנשפט לאחר אליפות אירופה: "אתם שואלים אם יש אפשרות שאאמן את נבחרת גרמניה החל מהקיץ? אז התשובה היא לא, יש לי חוזה לעוד שלוש שנים בליברפול וגם בדורטמונד ובמיינץ נצמדתי לחוזה. יש מאמנים גרמנים מצוינים ואני בטוח שההתאחדות תמצא פתרון", הבהיר המנג'ר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי