אופ"א אישרה חמישה חילופים ביורו. נשקלת הרחבה של הסגלים

יורו 2020
יורו 2020 | Dan Istitene/Getty Images

התאחדות הכדורגל האירופית הודיעה שמספר החילופים הגבוה יישאר גם באליפות הקרובה וכן במשחקי ליגת האומות בשנה הבאה באנגליה מדווחים כי ייתכן שכל מאמן יזמן מעל 23 שחקנים מחשש להתפרצויות נגיף קורונה

(גודל טקסט)

אופ"א הודיעה היום (רביעי) רשמית על כך שביורו הקרוב וכן בטורניר ליגת האומות הבא שייפתח באוקטובר, מאמני הנבחרות יוכלו לבצע חמישה חילופים במשחק בשלוש פעימות שונות, כפי שנהוג בכלל מפעלי אופ"א מאז פרוץ מגפת הקורונה.

ההודעה של ההתאחדות האירופית אינה מפתיעה, מאחר שהאפשרות לבצע חמישה חילופים למשחק קיימת כמעט בכל הליגות והמפעלים מאז חזרת הכדורגל מפגרת הקורונה במאי 2020. מהארגון נמסר: "מאחר שהסיבות לשימוש בחמישה חילופים עדיין בתוקף בשל השפעת מגפת הקורונה על לוח המשחקים הבינלאומיים, ומכיוון שהחוק אושר לקמפיין מוקדמות המונדיאל המתקיים בין מרץ 2021 למרץ 2022, הוחלט להחיל את התקנה גם על היורו הקרוב, על שלב הגמר של ליגת האומות (אוקטובר 2021), ועל משחקי העלייה והירידה של ליגת האומות (מרץ 2022).

מוקדם יותר דווח ב"דיילי טלגרף" כי הועד המנהל של אופ"א ישקול את האפשרות לאשר לנבחרות לזמן סגל רחב יותר מ-23 שחקנים, בשל החשש ממקרי קורונה במהלך הטורניר. האופציה הרלוונטית הראשונה היא קביעת מספר חדש של שחקנים שניתן לזמן, בעוד האפשרות השנייה היא שכל מאמן יזמן מספר שחקני גיבוי, שיקבלו אישור להיות חלק מהסגל רק במקרה של הידבקות אצל שחקני הסגל המקורי.

פורטוגל חוגגת זכייה בהיסטורית ביורו
רונאלדו ופורטוגל. אופ"א נזהרת מהתפרצויות ביורו | Matthias Hangst / Staff

הסיבה העיקרית למתן אור ירוק למהלך שכזה הוא הרצון למנוע מקבוצות לפרוש מהמשחקים עקב מקרי קורונה רבים. במקרה חריג של התפרצות ענק באחת הנבחרות כשבוע לפני פתיחת הטורניר, ייתכן שאותה נבחרת תאלץ לפרוש מהטורניר עוד לפני שעלתה לשחק עקב דרישות הבידוד. במקרה של ביטול חלק מהמשחקים, אופ"א תאלץ לפצות את בעלי זכויות השידור, רוכשי הכרטיסים ואת נותני החסויות.

בנוסף, הארגון הודיע על חדשות שיעודדו את האוהדים שירצו לראות מקרוב את המשחקים. עד כה, מגבלת הקהל בכלל המגרשים במסגרות אופ"א עמדה על 30% מתכולת האצטדיון, אך כעת המגבלה הוסרה, בטענה שבכל מדינה המצב שונה מבחינת מדדי התחלואה וכמות המתחסנים. לאור זאת, כמות האוהדים שתאושר תיקבע בהתאם להגבלות הקיימות בכל מדינה ומדינה. אמנם עד כה הכניסה למגרשים מאושרת לאוהדים מקומיים בלבד, אך אם מצב התחלואה ישתפר בחלק מהמדינות המארחות, ייתכן שגם אוהדים אורחים יוכלו להגיע למגרשים.

על פי הדיווחים בשבועות האחרונים, אופ"א תדרוש מכל עיר מארחת לאשר לפחות 30 אחוז מתכולת האצטדיון ולא מן הנמנע שיבוצעו שינויים בערים המארחות אם תיאסר הכנסת קהל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי