יורו עם קהל: משחק הפתיחה באיטליה, דבלין תאבד את האירוח?

אוהדי נבחרת איטליה באולימפיקו ברומא | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

ביממה הקרובה צריכות 12 הערים המארחות להודיע אם הן מאשרות הכנסת צופים, אחרת אופ"א צפויה לבצע שינויים של הרגע האחרון. כבר עתה ידוע כי רומא ובוקרשט יארחו כרגיל, האנגלים לוחצים לקבל משחקים נוספים במדינתם

(גודל טקסט)

בשורה משמחת לחובבי הכדורגל בקשר ליורו 2020 שייערך בקיץ הקרוב. אמש (שלישי) התקבלה בשורה ראשונה שקשורה לנושא הכנסת קהל למגרשים, כשממשלות איטליה ורומניה אישרו שהערים המארחות שלהן, רומא ובוקרשט (בהתאמה), יוכלו להכניס אוהדים לאצטדיונים. יש לציין כי אופ"א הציבה זאת כתנאי ל-12 הערים שמעוניינות לארח את משחקי הטורניר, על אף משבר הקורונה העולמי, כשהמועד האחרון של כל עיר להודיע לאופ"א אם היא מאשרת כניסת קהל הוא היום.

רומא תארח ארבעה משחקים במהלך הקיץ, כאשר גולת הכותרת תהיה משחק הפתיחה שייערך באולימפיקו בין איטליה לטורקיה ב-11 ביוני, בנוסף למשחק רבע גמר שייערך בעיר הבירה האיטלקית. בנוסף למשחקים הללו, שני משחקים נוספים במסגרת בית א' ייערכו ברומא, בו משחקות גם וויילס ושוויץ, כאשר טרם ברור כמה אוהדים יורשו להיכנס לאצטדיון.

רוברטו מנצ'יני. נבחרתו תארח עם קהל | Claudio Villa / Stringer

גם ממשלת רומניה אישרה הכנסת קהל ובארבעת המשחקים שיתקיימו בבוקרשט (שלושה בשלב הבתים ואחד בשמינית הגמר) 13,000 צופים יוכלו להיכנס לאצטדיון, מספר שמהווה כרבע מתפוסת הקהל המקסימלית באצטדיון הלאומי בבירה הרומנית. אגב, גם אוהדים זרים יוכלו להיכנס למשחקים אם ירכשו כרטיסים מספיק זמן מראש וישהו במדינה מספר מצומצם של ימים.

מלבד רומא ובוקרשט, מספר ערים נוספות כבר הכריזו כי בכוונתן לאפשר לקהל לצפות במשחקי הטורניר מקרוב – לונדון, גלזגו, קופנהאגן וסנט פטרסבורג ביניהן. גם אמסטרדם ובודפשט צפויות להתיר לאוהדים להיכנס למגרשים, אך טרם הודיעו על כך באופן רשמי. מינכן, בילבאו, באקו ודבלין נשארו הערים היחידות שיש לגביהן סימן שאלה בקשר לכניסת קהל למגרשים, ולפי דיווח של העיתונאי האיטלקי הבכיר טנרקדי פלמרי, ההתאחדות האירית כבר הודיעה לאופ"א כי דבלין לא תוכל להבטיח הכנסת קהל. ההודעה הזו ככל הנראה תוביל להעתקה של אותם משחקים לאנגליה, שלחצה בצורה יוצאת דופן לארח את המפגשים שהיו אמורים להתקיים באירלנד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי