"הכדורגל מדבר": בנזמה נרגש לחזור לצרפת ומתייחס לאמבפה וזידאן

קארים בנזמה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

החלוץ נהנה באימוני הנבחרת ומכריז: "יכולים להרשות לעצמנו לומר שאנחנו החזקים ביותר". על דשאן: "הודיתי לו, דיברנו על הכל. אם לא הייתי מאמין - זה לא היה קורה". וגם: החרטות ושיתוף הפעולה עם אמבפה וגריזמן

(גודל טקסט)

נבחרת צרפת, אלופת העולם, נחשבת בעיני רבים לזכות גם ביורו 2020 שייצא לדרך ב-11 ביוני. הטריקולור של דידייה דשאן כבר החלו בהכנות כאשר בעוד שלושה ימים יפגשו את ווילס למשחק ידידות ראשון. מי שנראה הכי שמח באימונים ומקרוב לקיליאן אמבפה הוא קארים בנזמה, חלוץ ריאל מדריד שסיים עונה גדולה בידיים ריקות אך חזר לנבחרת לאחר כמעט שש שנים. במסיבת עיתונאים ארוכה הוא דיבר היום (ראשון) על דידייה דשאן, על זינדין זידאן שנפרד מריאל מדריד וגם על קיליאן אמבפה ועל החרטות שלו.

בנזמה אמר: "לעולם לא הפסקתי להאמין שאחזור לנבחרת, אחרת לא הייתי כאן היום. כמובן שהיה לי קשה, זה חלק מהקריירה שלי והיו הרבה מכשולים, סבלתי אך נלחמתי. כבר אמרתי לדשאן תודה, אתם רוצים לשמוע את זה גם כאן? (צוחק) אז הנה – תודה לך, דידייה. היחסים שלנו? אנחנו מסתדרים טוב. מה שהיה שייך לעבר אני כאן ואני סופר מאושר. דיברנו על מה שהיינו צריכים לדבר ולא רק על כדורגל. אני רגיל להתמודד עם הלחץ התקשורתי, אני מוכן נפשית ופיזית. מה גרם לחזרה שלי? היכולת שלי בקבוצה. הכדורגל הוא זה שמדבר".

על העומס ההתקפי והאם ידרכו זה על הרגליים של זה: "אנחנו שחקנים ברמה גבוהה מאוד (קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן), זה אוטומטי. אם אחד אמצע, השני בשמאל. אם אחד מרים, השני רץ לרחבה. אנחנו לא נדרוך אחד על השני. אני לא מרגיש שחקן חדש. אני יודע להסתגל בכל מקרה". הוא נשאל מה כל כך מיוחד באמבפה ואמר: "אני לא אוהב לערוך השוואות אך הוא תופעה. אני אוהב את הסגנון שלו כי יש לו המון תנועה ומהירות, הוא מיומן מאוד, יודע לשחק בנגיעה".

קארים בנזמה, קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

על עזיבתו של זינדין זידאן: "כמובן שהיה עצוב לראות אותו עוזב. הוא זכה בהרבה תארים, הוא מאמן נהדר, ברמה האנושית הוא האיש המושלם הייתי אומר. אני מאוכזב אבל אנחנו חייבים להמשיך הלאה. זידאן תמיד היה מאחוריי, תמך בי ועזר לי להגיע לרמה שלי היום". אגב, רק לפני שישה ימים החלוץ התראיין במולדתו ואמר כי הוא משוכנע שזידאן לא יעזוב. זה לא סוג שהקשר ביניהם מיוחד והמאמן העניק לו ביטחון גם בימים חלשים בקדנציה הראשונה שלו.

מה השתנה בו בפרק הזמן הזה: "אני אגיד שזו העבודה הקשה, בין אם פיזית או נפשית. גם הגיל כמובן, יש לי ילדים, אני איש משפחה. אם לא הייתי משחק היטב במדי הקבוצה שלי אז לא הייתי חוזר לנבחרת. אני כבר לא יכול לחכות למשחק הראשון שלי בנבחרת. אני מסתדר עם כולם היטב ולא מרגיש כאן שחקן חדש. בהתחלה הייתי בעיקר לצד רפאל וראן חברי לקבוצה אבל אני לצד כל השחקנים".

האם נבחרת צרפת הטובה ביותר כרגע: "בהתחשב במספרים ועל הנייר אז כן. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לומר את זה. אבל נצטרך להראות את זה על המגרש, כמובן. נצטרך לשחק בביטחון אך גם לכבד את היריבות ולנצל את האיכויות שיש לנו".

קארים בנזמה, דידייה דשאן | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי