פרדיננד: "לא היה צריך לזמן את מגווייר ליורו"

בלם העבר של אנגליה טוען שסאות'גייט טעה: "הארי לא כשיר, קשה להיכנס לקצב וזה קרה גם לרוני ובקהאם בעבר. אנחנו לא רוצים ההסחות דעת". אלכסנדר-ארנולד העביר מסר. הערב (21:50, ספורט1) - משחק הכנה נגד אוסטריה

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה פתחה לאוהדיה את התיאבון כשהגיעה לחצי גמר המונדיאל האחרון. ביורו 2020 היא תרצה להשיג לא פחות מזה. אתמול (שלישי) פורסם סגל נבחרת שלושת האריות והמאמן גארת' סאות'גייט ספג ביקורות. ב-"BBC" נכתב כי ישנו עומס גדול בעמדת המגן הימני שלאו דווקא מכריעה עד כדי כך – בה זומנו לא פחות מארבעה שחקנים. ביקורת אחרת הגיעה מצד בלם העבר ופרשן כיום, ריו פרדיננד. נקודת המחלוקת: הארי מגווייר.

קפטן מנצ'סטר יונייטד החמיץ את כל חמשת המשחקים האחרונים של קבוצתו כולל גמר הליגה האירופית ונכלל בכל זאת בסגל 26 השחקנים. פרדיננד מניח שהנבחרת תמשיך עם מערת שלושת הבלמים וטוען שזימונו של מגווייר, שלא צפוי להיות כשיר למשחק הראשון – הוא טעות גדולה. הוא נזכר בדוגמאות העבר כמו דיוויד בקהאם שנכלל בסגל למונדיאל 2002 על אף ששבר את כף הרגל וכן עם וויין רוני קרה דבר דומה במונדיאל 2006. בשני הטורנירים פרדיננד היה כמובן יחד איתם.

"אנגליה זקוקה לבלם אחר. המאמן הרי משחק עם שלושה מאחור. מגווייר לא מתאים. הוא לא כשיר, הוא לא יהיה זמין, קשה מאוד להיכנס לקצב בצורה הזו". אמר פרדיננד. "שיחקתי עם שחקנים טובים שלא היו כשירים והם לא מצליחים להופיע ברמה הנדרשת. וכמה שמגווייר טוב – הוא לא רוני או בקהאם. הנרטיב הזה בסופו של דבר משתלט על הנבחרת והופך לנושא שיחה, זה גורם להיסח הדעות. האם אנחנו באמת צריכים את זה? אני חושב שזה חסר דעת. הלוואי ומגווייר יוכיח לי שטעיתי".

עוד אתמול אמר הסביר סאות'גייט: "אנחנו יודעים בדיוק מב מצבו של מגווייר. יש לו עוד קצת עבודה, אבל הוא זמין בדומה לג'ורדן הנדרסון. אנחנו מרגישים שהם יכולים להיות חלק מהסגל וכמובן שהם דמויות נהדרות עבור הקבוצה עם מנהיגות חשובה. בכל מקרה, למרות שמגווייר בספק למשחק הראשון – יש לנו מקום בסגל וזה היה חשוב לנו".

מגווייר עצמו, כמו שחקנים רבים מהסגל, העלה פוסט ברשתות החברתיות על זימונו. הוא הציג תמונה של מהיורו האחרון כאוהד ומנגד את רשימת הסגל הפעם. "כבוד גדול ואני לא יכול לחכות לזה". טרנט-אלכסנדר ארנולד, שלפי כלי התקשורת היה סימן שאלה גדול כלפיו, צייץ: "תמיד תאמין בעצמך. תשתיק את כל הספקות".

הערב (21:50, שידור ישיר בספורט1) תפגוש אנגליה את אוסטריה למשחק הכנה לפני אחרון. כל השחקנים ששיחקו בגמר ליגת האלופות ביום שבת לא צפויים לשחק וגם לא אלה ממנצ'סטר יונייטד כמו לוק שואו או מרקוס ראשפורד ששיחקו לפני שבוע בגמר הליגה האירופית. ג'סי לינגארד כן עשוי לפתוח על אף שלא נכלל בסגל הסופי ליורו. ביום ראשון היא תפגוש את רומניה. יחד איתה בבית נמצאות כזכור גם סקוטלנד וצ'כיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי