מכה לאנגליה: אלכסנדר ארנולד נפצע במשחק הכנה וייעדר מהיורו

מגן ליברפול עבר צילום אחרי ה-0:1 על אוסטריה והתבשר כי ייעדר בין ארבעה לשישה שבועות, כך שלא יוכל לסייע לשלושת האריות באליפות אירופה אליה זומן ברגע האחרון ונגרע מהסגל. וגם: מדוע הקהל שרק בוז בניצחון?

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בעוד עשרה ימים תפתח נבחרת אנגליה את המסע שלה לעבר זכייה ראשונה בתולדותיה ביורו כשתפגוש את נבחרת קרואטיה, אבל בינתיים דברים לא מסתדרים עבורה על הצד הטוב ביותר. אחרי שאיבדה את מייסון גרינווד בעקבות פציעה והוא היה בין שבעת השחקנים שנופו מהסגל המורחב, הערב (חמישי) התברר כי גם מגן ליברפול, טרנט אלכסנדר ארנולד שלמעשה שרד את הניפויים בניגוד לציפיות ולמרות הכל ייעדר מהיורו.

אמש החלה אנגליה את ההכנות ליורו ברגל ימין, כשגברה במשחק ידידות 0:1 על אוסטריה, שגם היא תשתתף באליפות הקרובה, אבל המאמן גארת' סאות'גייט איבד במהלך המשחק את המגן שנפצע ונאלץ להיעזר בצוות רפואי כדי לרדת מהמגרש. היום הוא עבר צילום ואובחן עם עם פציעה בירך שתשבית אותו בין ארבעה לשישה שבועות.

אלכסנדר ארנולד נגרע רשמית מהסגל רק הערב, אבל סאות'גייט רמז לכך כבר אתמול: "זה בוודאי לא סימן טוב שהוא היה צריך לעזוב את המגרש", אמר המאמן לאחר המשחק, "אנחנו כל כך קרובים לטורניר כך שפציעה עבור כל שחקן מעמידו את כשירותו ליורו בספק. נצטרך לבחון את מצבו ב-48 שעות הקרובות".

כזכור, המגן הימני של ליברפול חווה עונה לא פשוטה במדי הקבוצה, ושאלת הכללתו בסגל ליורו העסיקה רבים בממלכה, במיוחד לאור העומק היוצא דופן שיש לנבחרת שלושת האריות בעמדה זו. כזכור, סאות'גייט בחר לזמן לסגל ארבעה ימניים לסגל, כשלצד אלכסנדר ארנולד זומנו גם ריס ג'יימס, קייל ווקר וקיירן טריפייר. כעת יהיה מעניין לראות את מי יזמן סאות'ג'ייט במקומו, אם בכלל יבחר לצרף שחקן נוסף.

בינתיים, מי שמנסה לשוב מפציעה ולא שותף אתמול נגד האוסטרים הוא קפטן ליברפול, ג'ורדן הנדרסון. קשר האדומים לא שיחק מאז חודש פברואר, אך בכל זאת זומן לסגל. מאמן הנבחרת חשף כי הנדרסון היה אמור לשחק, אך הוא לא הרגיש בנוח בבוקר המשחק: "בדקנו אותו ליתר ביטחון ועשינו לו צילום. אין לו שום בעיה, הוא יחזור לאימונים, אך החלטנו להשאיר אותו מחוץ למשחק".

טרנט אלכסנדר ארנולד | Peter Powell – Pool/Getty Images

מבחינה מקצועית, מי שהבקיע את שער הניצחון הוא אחד הכישרונות המבטיחים ביותר באנגליה, בוקאיו סאקה מארסנל. התותחן הצעיר ערך באצטדיון במידלסברו את הופעתו החמישית במדים הלאומיים, והבקיע את שערו הראשון. סאקה, בן 19 בלבד, הפך לשחקן ארסנל השלישי בהיסטוריה שכובש במדי נבחרת אנגליה לפני גיל 20, כאשר הקודמים לעשות זאת הם ת'יאו וולקוט ואלכס אוקסלייד צ'מברליין. לאחר המשחק, סאקה העלה לחשבון הטוויטר סרטון עם שער ניצחון, וכתב: "זה הרגע עליו חלמתי כשגדלתי".

לפני פתיחת המשחק, נרשמה תקרית חריגה כאשר שחקני נבחרת אנגליה כרעו ברך כדי להביע את מחאת השחורים, וחלק מהאוהדים באצטדיון הגיבו בשריקות בוז. זו הייתה הפעם הראשונה שכריעת הברך מתרחשת במשחק של הנבחרת לעיני קהל, וחלקו בהחלט לא קיבל את המחווה בעין יפה. "רוב האנשים מבינים את המחווה, אבל יש כאלה שעדיין לא מבינים את המסר", אמר סאות'גייט, "אני שמח שמרבית הקהל קיבל את זה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיו שריקות. הדבר הכי חשוב זה שהשחקנים ידעו שאנחנו תומכים בהם באופן מלא".

אנגליה תפגוש בראשון הקרוב את נבחרת רומניה למשחק ההכנה האחרון לפני שהטורניר יוצא לדרך. נבחרת שלושת האריות תערוך את כל משחקי שלב הבתים שלה באצטדיון וומבלי, בו תארח את קרואטיה, סקוטלנד וצ'כיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי