Sport1 Banner

מפנטזים על גביע: אחרי הכישלון, איטליה מגיעה רעבה במיוחד ליורו

ז'ורז'יניו, לורנצו אינסינייה | Claudio Villa/Getty Images

אי ההעפלה למונדיאל 2018 הותירה את הסקוואדרה אזורה חבולה, אך מאנצ'יני הביא רוח וסגנון חדשים שמפיחים תקווה בקרב האוהדים, שיחזרו ליציעי האולימפיקו. ג'וזפה ניגרו מה"גאזטה דלו ספורט" מתכונן לטורניר הגדול

(גודל טקסט)

איטליה הגיעה למוקדמות היורו חבולה ומוכה, לאחר שהודחה בידי שבדיה בפלייאוף ולא העפילה למונדיאל 2018, לראשונה זה 60 שנים. האכזבה הזו, בתוספת הקמפיין המושלם (הראשון בתולדות הנבחרת), הולידה רעב אדיר בקרב האוהדים במדינה. כולם חולמים על חזרה לגמר כמו ביורו 2012, או אפילו על זכייה ראשונה בטורניר גדול מאז הגביע העולמי ב-2006. ספק אם המחשבה הזאת ריאלית, אבל למקום בחצי הגמר בהחלט אפשר לצפות.

רוברטו מאנצ'יני הגיע לנבחרת אחרי הכישלון האחרון והביא עשרה ניצחונות בעשרה משחקים, עם יחס שערים של 4:37. הוא הביא איתו רוח חדשה ורעננה, עם סגנון יעיל ויפה לעין שמונהג דווקא בידי לא מעט שחקנים מדרג בינוני, שלא מקבלים במה נרחבת בקבוצות ולא הצליחו ברמות הגבוהות ביותר. במדי הסקוואדרה אזורה הם מפגינים לא מעט ביטחון, וכמובן שרצף הניצחונות במוקדמות רק הגביר את התחושה הטובה והבטוחה מסביב. עכשיו הם יעמדו למבחן הגדול הראשון שלהם, כשהרמה שבה ייתקלו במהלך היורו תעלה, מן הסתם.

ההייפ במדינה סביב היורו עדיין לא הגיע לשיאו, אחרי שנת הקורונה, כשהמגבלות עדיין לא הוסרו לחלוטין, וכשהליגה האיטלקית הייתה אינטנסיבית ודרמטית עד למחזור האחרון. אבל הטירוף לכדורגל לא באמת נעלם באיטליה גם בימים הקשים ביותר של המגיפה. אני בטוח שההתרגשות תתעצם תוך פחות מדקה, במשחק הפתיחה ביום שישי נגד טורקיה, ותלך ותגדל בהתאם לתוצאות.

מאנצ'יני. הביא רוח חדשה | Claudio Villa/Getty Images

איטליה תקיים את משחקיה ברומא ולדעתי, תהיה לכך חשיבות עצומה. ביורו יורשו להיכנס כ-18 אלף אוהדים שיתפסו רבע מהמושבים באולימפיקו, ואני מעריך שתהיה התפוצצות אדרנלין ביציעים. בשנה האחרונה נערך רק משחק כדורגל אחד לעיני צופים (גמר הגביע), וגם הוא תחת מגבלות.

האיטלקים מופיעים לאליפות אירופה אחרי הניצחון באירוויזיון, שכמובן אינו קשור בשום צורה לספורט, אבל עורר הרבה התלהבות. זו לא הייתה רק הזכייה, אלא גם הניצחון על צרפת. עכשיו, כשהחגיגות הסתיימו, כל הרגשות הלאומיים יופנו לעבר נבחרת הכדורגל. פורצה איטליה!

הטור נכתב ע"י ג'וזפה ניגרו/"לה גאזטה דלו ספורט"

אימובילה. לחצי גמר, בהחלט אפשר לצפות | Andrea Staccioli/Insidefoto/LightRocket via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי