תראו אותי: ורנר רוצה להוכיח לבאיירן שהיא טעתה לגביו

טימו ורנר
טימו ורנר | Gettyimages

כולם היו בטוחים שדרכו למינכן סלולה, אבל החלוץ האריך את חוזהו בלייפציג והוא לא מפסיק לכבוש מאז. לפני משחק העונה נגד האלופה במחזור הבא, הוא צריך להוכיח את עצמו גם בנבחרת הערב נגד הולנד (21:35, ספורט4)

קבוצות: ר.ב. לייפציג
(גודל טקסט)

במהלך העונה שעברה סברו פרשנים רבים בגרמניה כי המעבר של טימו ורנר לבאיירן מינכן אמור להיות טבעי וחלק. חוזהו של הכוכב בן ה-23 בלייפציג היה אמור לפוג בקיץ 2020, והדבר חייב לכאורה את קונצרן רד בול למכור את הנכס הנוצץ. עבור הבווארים, ורנר הרבגוני היווה אופציה נהדרת – הוא גם מסוגל לשמש גיבוי לרוברט לבנדובסקי כחלוץ כמרכזי, וגם לשחק באגף השמאלי במקומו של פרנק ריברי שהודיע על עזיבה זמן רב לפני תום העונה. ואולם, הנהלת באיירן חשבה בסופו של דבר אחרת. היא ריכזה את כל המאמצים בניסיון להחתים את לירוי סאנה ממנצ'סטר סיטי וזנחה את אופציית ורנר. בסופו של דבר היא נותרה קירחת מכאן ומכאן, כי סאנה נפצע בברכו באוגוסט ולא הגיע, בעוד ורנר בחר לחתום על חוזה חדש בלייפציג עד 2023.

מדוע ויתרה האלופה על כוכב החוד הבולט של הנבחרת? ייתכן שהיא סברה כי תוכל לקבלו חינם בקיץ הבא, כפי שעשתה בזמנו עם לבנדובסקי. בנוסף, ורנר אמנם טוב יחסית כחלוץ רחבה ואפילו ניחן בניתור מעולה, אבל הוא לא מספר '9' קלאסי. התכונה החשובה ביותר מבחינתו היא המהירות המסחררת, והוא אוהב לנצל אותה מחוץ לרחבה – הן בדהירות ממרכז המגרש קדימה, והן לאורך הקו. הסגנון הזה יעיל במיוחד כאשר יש לפניו מרחבים פתוחים. לייפציג, שאוהבת מאוד לרוץ למתפרצות, מתאימה לו כמו כפפה ליד. בבאיירן, שאמורה לא פעם לפרוץ בונקרים של יריבות, הוא עלול להיות מוגבל לשטחים מצומצמים יותר, וזה לא יהיה לטובתו.

לייפציג פעלה בתבונה כאשר הכריזה על מינויו של יוליאן נגלסמן למאמנה החדש שנה מראש – הוא נותר בהופנהיים ב-2018/19, אך היה יכול לתכנן בראש שקט את הכניסה לתפקיד החדש. הדבר התאפשר כי המאמן הקודם, ראלף ראנגניק, הוא המנהל הספורטיבי של הקונצרן אשר ישב על הקווים בלית ברירה. הוא זה שבחר את נגלסמן, ולא היתה פגיעה בסמכויותיו כמאמן בעונה החולפת. המצב הייחודי הזה איפשר לכל המעורבים לנהל משא ומתן יסודי עם שחקני המפתח, ונגלסמן השקיע שעות מרובות בניסיונות לשכנע את ורנר להישאר. הוא הצליח, ובמקביל רשם החלוץ הישגים נאים. שכרו הוכפל ל-6 מיליון יורו, בעוד סעיף השחרור נקבע על כ-30 מיליון יורו בלבד. פירוש הדבר – הוא עדיין יכול לעזוב לקבוצת פאר כאשר יבחר לנכון, אך לייפציג לא תאבד אותו ללא תמורה. כולם מרוויחים.


אל תקראו לו היורש של לבנדובסקי (Alex Grimm/Bongarts/Getty Images)

החתימה הסופית נערכה בשלהי אוגוסט, אבל ורנר ולייפציג התכוננו לעונה בשקט תעשייתי, ואפשר לראות את התוצאות על המגרש. השוורים האדומים הם היחידים ששומרים על מאזן מושלם בתום שלושה מחזורים למרות לוח משחקים מאתגר, והחלוץ שלהם פשוט לוהט. ורנר מצא את הרשת ב-0:4 במגרשה של אוניון ברלין במחזור הפתיחה – תוצאה שמקבלת משמעות גדולה אפילו יותר לאור נצחונה הנהדר של העולה החדשה על דורטמונד בשבת. הוא הפציץ שוב בניצחון 1:2 על פרנקפורט במחזור השני. לבסוף, הביקור במנשנגלדבאך הסתיים ב-1:3 מוחץ, וטימו השלים שלושער ראשון בקריירה עמוק בזמן פציעות. "כבשתי הרבה צמדים, אבל עכשיו יש לי סוף סוף גם שלישייה, ואני מקווה שהיא ממש לא האחרונה", הוא אמר וחייך בסיום.

במחזור הבא, לאחר פגרת הנבחרות, לייפציג תארח את באיירן במה שמסתמן כבר עכשיו כסוג של משחק עונה עם השלכות מרחיקות לכת על מאבק האליפות. את התחושות בקרב הגרמנים של האלופה סיכם מצוין מנואל נוייר. קפטן הנבחרת הצהיר: "אני מאושר שטימו מצטרף לנבחרת בכושר כזה, אבל אני מקווה שיירגע עד המפגש מולנו". בכל זאת, ורנר היה זה שהבקיע את השער המכריע בניצחונה האחרון של לייפציג על באיירן במרץ 2018, והוא בהחלט ישמח לנצל את העורף הפגיע של הבווארים בתחילת העונה על מנת לאתגר את השוער המעוטר, אך בימים הקרובים הם נמצאים באותו צד, והערב (שישי 21:35, שידור ישיר בספורט4) יש להם מטרה משותפת – להכניע את הולנד בהמבורג ולסלול את הדרך להעפלה ליורו 2020.

עבור ורנר, זו גם הזדמנות מושלמת לבסס מחדש את מקומו בהרכב. עד לא מכבר, איש לא הטיל ספק בכל. הסילון של לייפציג היה הבאנקר של יוגי לב במונדיאל, אולם לא בא לידי ביטוי בעוד גרמניה הודחה בבושת פנים בשלב הבתים. הוא היה בחוד גם במשחקי ליגת האומות בסתיו, אך גם הקמפיין הזה הסתיים בפיאסקו מהדהד ובמקום האחרון בבית. השער היחיד של ורנר במפעל היה בבעיטה חדה מחוץ לרחבה מול הולנד דווקא, במחזור הנעילה, כשגם הקרב הזה הסתיים לבסוף ב-2:2 דרמטי בלבד, ולקראת המוקדמות החליט המאמן הלאומי לשנות כיוון. הוא עבר לשחק ללא חלוץ חוד טבעי.


שלושער ראשון בקריירה. בבאיירן חוששים (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

ורנר היה הקורבן – הוא ירד לספסל, וצפה משם בניצחון גרמני דרמטי אפילו יותר על הולנד, 2:3 באמסטרדם במרץ. באופן אירוני למדי, דווקא חסרונו של סאנה – האיש שהועדף על פניו גם על ידי באיירן – מפנה לו כעת את המקום בעיתוי נהדר מבחינת לב. "חבל לי שאני מקבל את ההזדמנות בעקבות פציעה של חבר, אבל המטרה היא להוכיח שאני ראוי להיות בהרכב הנבחרת, ואני סומך על עצמי לחלוטין", אמר החלוץ שעשוי לפתוח באגף השמאלי. בכושרו הנוכחי, יוגי בהחלט יכול לסמוך עליו, וטימו ורנר מקווה להמשיך את חודש אוגוסט החלומי שלו עם הצגות מרהיבות גם בספטמבר.

הוא אחד השחקנים הבולטים בבונדסליגה מאז המעבר ללייפציג עוד ב-2016, אך יש תחושה כי הפעם הוא יכול לעשות קפיצת מדרגה נוספת ולהפוך לכוכב על אמיתי ברמה האירופית. ייתכן שהערב הוא יעשה צעד חשוב בדרך לשם.


רוצה להוכיח את עצמו גם בנבחרת. ורנר (Dan Mullan/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי