לואיס אנריקה התפטר מאימון נבחרת ספרד בשל סיבות אישיות

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | Gettyimages

המאמן הלאומי האהוב, שהגיע לאחר פיאסקו ז'ולן לופטגי והכישלון במונדיאל, הודיע שהוא אינו ממשיך בתפקיד עקב סיבות אישיות. עוזרו רוברטו מורנו יחליפו לאחר שהוביל את הלה רוחה בהצלחה בשלושת המשחקים האחרונים

(גודל טקסט)
שנה עברה מאז החלה שרשרת האירועים שהובילה למינויו של לואיס אנריקה למאמן נבחרת ספרד. ז'ולן לופטגי מונה לתפקיד המאמן בריאל מדריד ובתגובה פוטר מיידית מאימון ה"לה רוחה" – רגע לפני המונדיאל. פרננדו היירו הוקפץ במקומו והוביל את הנבחרת הלאומית לכישלון מוחלט שהסתיים בהדחה בידי רוסיה בשמינית הגמר. לאחר המונדיאל הודיע היירו כי הוא אינו מעוניין בתקפיד, ולואיס אנריקה מונה.


היום (רביעי), כמעט שנה מאז נכנס לתפקיד, הודיע לואיס אנריקה כי הוא פורש ממשרת המאמן הלאומי. המאמן, שנחשב לאהוב בספרד על ידי אוהדי כל הקבוצות – למרות שהוא מזוהה עם ברצלונה אותה אימן שלוש שנים – מתמודד עם בעיות אישיות במשפחה ולמעשה מאז מרץ לא עמד על הקווים. הוא זכה לגיבוי מלא מההתאחדות הספרדית ואת מקומו מילא עוזרו רוברטו מורנו בשלושת המשחקים האחרונים, אך כעת הבהיר שהנסיבות אינן מאפשרות לו להמשיך בתפקיד ונשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס הודיע על כך רשמית במסיבת עיתונאים וגם הכריז על החלפתו בעוזרו, רוברטו מורנו.


מורנו בן ה-41 הוביל את ספרד לשלושה ניצחונות ולראשות הבית במוקדמות יורו 2020, אבל למעשה כעת זו המשרה הראשונה שלו כמאמן ראשון ובכיר. כשעוד היה עוזרו של לואיס אנריקה ולא הדריך את הנבחרת, ספרד ניצחה חמישה מתוך שבעה משחקים – ספרד לא הגיעה לחצי גמר ליגת האומות בעקבות הפסדים לאנגליה ולקרואטיה, אבל את מוקדמות היורו היא פתחה עם ניצחון 0:1 על נורבגיה ואז נעשה השינוי ומורנו תפס פיקוד.


עבודתו של מורנו כמאמן החלה בכדורגל הקטלוני, כשהצטרף לצוותו של לואיס אנריקה בברצלונה ב' ומאז המשיך איתו לרומא, סלטה ויגו ולברצלונה לפני שהחל את עבודתו בנבחרת ביולי 2018. הוא נבחר להמשיך ולהדריך את הנבחרת לאור שביעות הרצון מעבודתו מצד מרבית שחקני הנבחרת.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי