Sport1 Banner

דריכות בנבחרת ישראל: "זה הזמן לעשות צעד לעבר טורניר גדול"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | עדי אבישי

אנדי הרצוג החדיר מוטיבציה בשחקנים לקראת מקדוניה הצפונית: "אנחנו נבחרת טובה שצריכה לנצח את שני המשחקים". זהבי קיים שיחה עם סולומון, הקשר סיפר על ההערצה אליו מילדות והחלום לבשל לו שער

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תקיים הערב (רביעי) את האימון המסכם לקראת המשחק מחר (21:45) נגד מקדוניה הצפונית באצטדיון טרנר והמאמן אנדי הרצוג הגדיר את המפגש כקריטי להתבססות במקום השני בבית ולהתקדמות לעבר העפלה ליורו 2020.

"זה השבוע שבו נבחרת ישראל אמורה לעשות את הצעד המשמעותי לקראת הופעה בטורניר גדול. בשני המשחקים הקרובים אפשר להרחיק את מקדוניה הצפונית וסלובניה מהמאבק על המקום השני, אנחנו נבחרת טובה שצריכה לנצח את המשחק הקרוב", זה המסר המרכזי בשיחות בין הרצוג לשחקנים ובין המאמן למנהל המקצועי ווילי רוטנשטיינר.

צוות האימון מאמין בסגל שהוזמן לחלון הנוכחי: "כולם מרוכזים אך ורק במשחק ושום דבר לא נכנס לתוך ההכנות, כך נוהגת נבחרת לאומית", אמרו בנבחרת. במקביל להרכב הראשון, הרצוג מתרגל גם שינויים אפשריים שיהיו בהתאם להתפתחות המשחק. אחד השחקנים שהמאמן מאמין ביכולתו להשפיע מהספסל הוא מנור סולומון, שתורגל אתמול בחלק מהאימון באגף שמאל ובחלק אחר כקשר קדמי במקומו של בירם כיאל.

נחוש לעשות צעד לעבר טורניר גדול. אנדי הרצוג. (אודי ציטיאט)
נחוש לעשות צעד לעבר טורניר גדול. אנדי הרצוג. (אודי ציטיאט)

בנבחרת הסבירו כי שילוב בין סולומון לערן זהבי הוא דבר מתבקש וייעשה בהדרגה. כאשר הגיעו השניים למסיבת העיתונאים לקראת המשחק שלשום, חלוץ גוואנג'זו R&F התעניין בהשתלבותו של השחקן הצעיר בשחטאר דונייצק. בשיחה התברר כי זהבי הוא ההשראה של סולומון, שבגיל צעיר היה אוהד נלהב של מכבי תל אביב ופוסטר ענק של זהבי היה תלוי בחדרו, כך שעד היום חלומו של הקשר הוא לבשל שער למי שהוביל את הצהובים לשלוש אליפויות.

בישיבת הצוות המקצועי לאחר האימון אתמוך הועלו מספר רעיונות לגבי ההרכב הפותח. ההחלטה על זהות השוער, בין אריאל הרוש המציג יכולת טובה וביטחון באימונים, לבין אופיר מרציאנו, תתקבל הערב או בבוקר המשחק. "הצוות עדיין מתלבט, הכל פתוח", אמר גורם בנבחרת.

חולם לבשל לו שער. ערן זהבי והמעריץ מנור סולומון. (עדי אבישי)
חולם לבשל לו שער. ערן זהבי והמעריץ מנור סולומון. (עדי אבישי)

פציעתו של בן ביטון עוררה דאגה, כיוון שהיא הותירה את אלי דסה כמגן הימני היחיד כאשר ישנו גם את המשחק נגד סלובניה ביום שני ואקס מכבי תל אביב לא שיחק בעקביות מאז סיום העונה שעברה. למרות זאת, בנבחרת אמרו על המגן כי "לא תהיה לו בעיית כושר גופני כדי לשחק בשני המשחקים". במרכז ההגנה יעלו לואי טאהא, חאתם עבד אלחמיד ואוראל דגני, כאשר בתרגולים הועדף יונתן כהן על פני עומרי בן הרוש באגף שמאל.

במרכז השדה יתורגלו באימון הערב שלושת הקשרים הקבועים: דור פרץ, ביברס נאתכו ובירם כיאל, אם כי בשלישייה הזו עשוי להיות שינוי בודד ברגע האחרון. מי שנדחק מעט הצידה הוא תומר חמד, שכן מעבר לצמד ההתקפי ערן זהבי את מואנס דאבור, מי שקיבל את הפוקוס כמחליף ראשון בחוליה הקדמית הוא שון וייסמן, שמציג כושר הבקיע נפלא בליגה האוסטרית.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי