מנצ'יני: "חשוב להשיג את הכרטיס ליורו כמה שיותר מוקדם"

רוברטו מנצ'יני
רוברטו מנצ'יני | Gettyimages

מאמן נבחרת איטליה רוצה לשמור על המאזן המושלם של נבחרתו גם נגד פינלנד בראשון (21:45). במקביל, סרחיו ראמוס ישווה את שיאו של קסיאס נגד איי פארו (ישיר בספורט4). וגם: דרבי סקנדינבי על המקום השני בבית ו'

(גודל טקסט)
המחזור השישי במוקדמות יורו 2020 יתחיל מחר (ראשון) כשבמוקד הערב: ספרד ואיטליה ירצו לשמור על המאזן המושלם שלהם. הנבחרת של רוברט מורנו תארח את איי פארו במשחק קל על הנייר בעוד האזורי ישחקו בפינלנד. עוד בבית של הסלקסיון, שבדיה לה 10 נקודות ונורבגיה לה 8 נקודות, יאבקו ראש בראש במה שמסתמן כקרב על המקום השני בבית 6.


ספרד – איי פארו (21:45, שידור ישיר בספורט4)
הנבחרת של רוברט מורנו תשנה את פניה במידה ניכרת בהשוואה ל-11 שהצליחו להשיג ניצחון 1:2 קשה ברומניה. לפי ההערכות בספרד, מדובר משישה-שבעה שינויים לפחות ועד הרכב אחר לחלוטין. דייגו יורנטה מושעה לאחר הכרטיס האדום שספג, כמובן, והשחקנים שצפויים לקבל הזדמנות הם דני קרבחאל וחוסה גאייה שישתלטו על עמדת המגנים, רודרי, טיאגו ודני פארחו ישחקו בקישור וגם השוער דויד דה חאה ישחק. 


הקפטן סרחיו ראמוס ישחק מחצית אחת כדי שיוכל לרשום ציון דרך ענק ולאחר מכן יוחלף. ראמוס, שכבש בפנדל ביום חמישי והגיע לטופ עשרת כובשי השערים בהיסטוריה של ספרד, ישחק במדי הנבחרת בפעם ה-167 וישווה את שיאו של חברו איקר קסיאס, שיאן ההופעות בכל הזמנים.


פאבלו סארבייה, שחקנה של פריז סן ז'רמן, שרשם הופעת בכורה בנבחרת כשעלה מהספסל במקום דני סבאיוס – צפוי לפתוח ב-11. סארבייה אמר במסיבת העיתונאים: "אני מאוד שמח על הופעת הבכורה, קיבלתי הרבה הודעות. זה היה קשה מאוד להגיע לכאן אבל הרמה בנבחרת גבוהה מאוד. אני מרגיש בנוח בשני האגפים ורוצה לתרום לקבוצה בשערים ואסיסטים". לקראת המשחק אמר: "זה יהיה רע מאוד לחשוב שהמשימה הושלמה. בכל משחק נגיע עם רעיון לנצח ולהשתפר".


פאבלו סארביה. יערוך הופעת בכורה בהרכב (DANIEL MIHAILESCU/AFP/Getty Images)


המאמן רוברט מורנו אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "יהיו שינויים בהרכב, גם כי זה יהיה לא הוגן מצדי לומר שאני סומך על כל השחקנים בסגל שלי, אבל לא אתן לכולם לשחק. לא אספור כמה שחקנים אחליף, אבל יהיו שינויים. שחקנים רק התחילו את העונה ואני מבין שחשוב שכולם ישחקו וירגישו חשובים – אני לא יכול לומר להם שכולם חשובים אם אני לא מוכיח להם את זה.. עלינו לכבד את איי פארו ואנחנו עושים את זה, אני ממש לא חושב על להבקיע שישייה – אלא רק על כך שאנחנו צריכים לנצח. ננסה לנצח ואם נוכל גם להבקיע הרבה שערים, זה יהיה מעולה, אבל חשוב לכבד אותם ולהגיע למשחק בשיא המוכנות והריכוז. לשחק בנבחרת ספרד זה לא דבר קל והכבוד לנבחרת זה דבר שצריך לתת מוטיבציה לשחקנים".


מאמן איי פארו, לארס אולסן, דיבר על סרחיו ראמוס ואמר: "אני מעריץ גדול שלו, הוא אחד הבלמים הטובים בעולם, אבל לעתים הוא נוהג בחוסר אחריות ומקבל כרטיסים אדומים שהוא צריך להימנע מהם". על המשחק עצמו אמר: "נגד שבדיה שיחקנו רע מאוד, בעיקר במחצית הראשונה. אני מקווה שמחר זה יהיה שונה. ספרד היא הנבחרת הטובה בבית ללא ספק. יהיה להם את הכדור כמעט כל הזמן, הסגנון של ספרד לא משתנה. אני רוצה לשלוח את תנחומיי ללואיס אנריקה".



פינלנד – איטליה (21:45)

לאחר הניצחון הקשה מאוד 1:3 בארמניה, באיטליה יודעים שהגיע כנראה המבחן הקשה ביותר שלהם עד כה. ג'ורג'יו קייליני, מתיה דה שיליו ולורנצו אינסינייה הפצועים ימשיכו להיעדר, וגם מרקו וראטי יחמיץ את המשחק בגלל כרטיסים צהובים. במקומו צפוי לשחק סטפנו סנסי. כמוכן, לורנצו פלגריני שכבש את שער היתרון במשחק בחמישי, צפוי לשחק על חשבון פדריקו קייזה או פדריקו ברנרדסקי. הסטטיסטיקה עומדת לצידם של האיטלקים שניצחו בכל חמשת המשחקים האחרונים מול פינלנד מבלי לספוג. לאונרדו בונוצ'י ירשום את משחקו ה-91 בנבחרת וישתווה לאלסנדרו דל פיירו.



אנדראה בלוטי. צמד במחזור שעבר (Claudio Villa/Getty Images)


"לחלוטין נערוך שינויים בהרכב מזה שפתח נגד ארמניה", אמר המאמן רוברטו מנצ'יני, "אם פלגריני ישחק, זה יהיה יותר במרכז המגרש מאשר מאחורי החלוצים".


המאזן המושלם של נבחרתו: "חשוב להשיג את הכרטיס ליורו כמה שיותר מוקדם, זה יאפשר לנו לבחון את השחקנים הצעירים שנשתמש בהם בעתיד. אנחנו גם חייבים לנצח אם אנחנו רוצים לעלות בדירוג פיפ"א ולקבל הגרלה נוחה יותר במוקדמות המונדיאל הבא".



מאז ההפסד במשחק הפתיחה לאזורי, פינלד השיגה ארבעה ניצחונות רצופים והיא שומרת על הפער המשמעותי של חמש נקודות על בוסניה השלישית בטבלה. הנבחרת מציגה הגנת ברזל ששמרה על שער נקי בשמונה מ-11 המשחקים האחרונים שלה. פינלנד תתבסס בעיקר על טימו פוקי הלוהט שפתח את העונה באנגליה בסערה וגם כבש את שער הניצחון נגד יוון (0:1) בפנדל. אם כיבוש, החלוץ יגיע ל-20 שערים במדים הלאומיים.


שבדיה – נורבגיה (21:45)
הדרבי הסקנדינבי יהיה חם מהרגיל – המירוץ לאחר המקום השני בבית 6. במחזור השני שתי הנבחרות סיפקו משחק ענק שהסתיים בתיקו 3:3 עם דרמת ענק כשאולה קמארה השווה בדקה ה-97 לטובת נורבגיה, וכעת אף אחת מהן לא תסתפק בנקודה. החלוץ אלכסנדר איסאק שכבש צמד נהדר תוך רבע שעה בניצחון על איי פארו, ישמור על מקומו בהרכב. האורחת תחסר את בלם סלטיק הפצוע, כריסטפור אייר.


משחקים נוספים: שוויץ – גיברלטר (19:00), גיאורגיה – דנמרק (19:00), רומניה – מלטה (19:00), ארמניה – בוסניה (19:00), יוון – ליכטנשטיין (21:45).

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי