טר שטגן: "מה שקורה בנבחרת בהחלט משגע אותי"

מארק אנדרה טר שטגן
מארק אנדרה טר שטגן | TOBIAS SCHWARZ/AFP/Getty Images)

שוערה של ברצלונה מאוכזב שהוא לא משחק במדי גרמניה: "אתה עושה את המיטב ולא נמצא איפה שאתה רוצה להיות. כדורגל זה דבר אחד, היושרה חשובה יותר". העובדה שהוא משחק בחו"ל פוגעת במעמדו?

(גודל טקסט)

ב-23 בספטמבר תכריז פיפ"א על השוער הטוב ביותר בשנה האחרונה. מארק אנדרה טר שטגן, שוערה של ברצלונה, עשוי לזכות בתואר כשהוא מתמודד עם אליסון בקר מליברפול ואדרסון ממנצ'סטר סיטי. מנואל נוייר כלל לא מועמד, אבל הוא משחק על חשבונו במדי נבחרת גרמניה, שנכנעה 4:2 להולנד ביום שישי האחרון. טר שטגן התראיין ל-"t-online" ונשמע שבור: "ברור שזה משגע אותי קצת, קשה לי. אתה עושה כמיטב יכולתך ואתה לא נמצא איפה שאתה רוצה להיות. עם זאת, אני חושב שעם הזמן מצאתי לעצמי תשובה".



השוער אמר שהוא יילחם כדי להיות כדי להיות השוער מספר 1 בנבחרת, אך לא יעשה זאת בשום מחיר: "קבעתי את סדר העדיפויות שלי. אני רוצה להצליח והמטרה העיקרית שלי היא להיות השוער הראשון של המדינה שלי, אבל לא בכל מחיר. כדורגל זה דבר אחד אבל האנושיות חשובה אפילו יותר. אני רוצה להסתכל במראה ולהגיד לעצמי: 'עבדת קשה, ביושר, היית הוגן'. וכך זה יהיה". טר שטגן הוסיף: "סבלנות היא חלק חשוב מאוד מתפקידו של שחקן כדורגל. יש שלבים בהם צריך לשחק".


בניגוד אליו, מנואל נוייר מעולם לא עזב את גרמניה והוא נמצא כל היום במוקד הציבור והתקשורת הגרמנית. טר שטגן לא חושב שהעובדה שהוא משחק מחוץ למדינה פוגעת במעמדו: "להיפך, אם נאמר בכנות. אני לא מוצא משהו טוב יותר מאשר לשחק באחת הקבוצות הטובות בעולם. מעבר לכך, החוויה של לשחק בחו"ל הפכה אותי לטוב יותר ואני לרגע לא מתחרט על כך". טר שטגן בן ה-27 רשם 22 הופעות בלבד במדי המאנשפט ורק ארבע בשנתיים האחרונות.




הגרמני נשאל על הליגה הגרמנית: "היא מצטמצמת לאט לאט, אלו רק באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד". על חברו פיליפה קוטיניו אמר: "הוא לא רק כדורגלן פנטסטי אלא אישיות. אני משוכנע שהוא יוכל ליהנות שוב מכדורגל במדי באיירן ויעזור לה המון".



בינתיים, גרמניה ממשיכה בהכנות לקראת המשחק הקרוב נגד צפון אירלנד מוליכת הבית. מדובר במשחק קריטי במיוחד עבור אלופת העולם היוצאת, שכן הולנד רחוקה ממנה שלוש נקודות אמנם אך יש לה משחק חסר. יואכים לב יצטרך להסתדר ללא ניקו שולץ' שנפצע נגד הולנד ושוחרר מהסגל.




טר שטגן ונוייר  (JONATHAN NACKSTRAND/AFP/Getty Images)



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי