בבלגיה חגגו: "פסטיבל שערים". לוקאקו יתרום 5,000 כרטיסים

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | BRUNO FAHY/BELGA/AFP via Getty Images

השדים האדומים היו הראשונים להבטיח את הכרטיס ליורו, ועשו זאת בסטייל עם 0:9 אדיר על סן מרינו המסכנה. החלוץ הגיע ל-50 שערים בנבחרת ויקיים את ההבטחה שלו, אוהדי יונייטד זועמים על סולשיאר

(גודל טקסט)
נבחרת בלגיה נמצאת במקום הראשון בדירוג פיפ"א, ואתמול (חמישי) היא הוכיחה למה עם 0:9 מוחץ על סן מרינו, והפכה לנבחרת הראשונה שהבטיחה רשמית את העפלתה ליורו 2020. בלגיה שמרה על מאזן מושלם בקמפיין, ובששת המשחקים האחרונים היא עומדת על הפרש שערים מטורף של 0:25.


העובדה שהניצחון היה על הנבחרת שנחשבת לחלשה באירופה לא הוריד מהמחמאות שקיבלה בלגיה בתקשורת האירופית: "בלגיה עשתה פח אשפה מסן מרינו", נכתב ב"BBC", והאתר הבלגי "RTBF" כתב: "פסטיבל שערים על סן מרינו נתן לשדים האדומים את הכרטיס ליורו". ב"ל'אקיפ" הצרפתי נכתב כי "בלגיה השמידה את הנמושה".


את הניצחון הענק הוביל לא אחר מאשר רומלו לוקאקו, שזוכה לעדנה מחודשת מאז עזב את יונייטד. במדי אינטר יש לו כבר שלושה שערים מפתיחת העונה, ובנבחרת הלאומית הצמד העלה את מאזנו לשישה שערים, כשהיחידים שכבשו יותר ממנו במוקדמות הם ארטיום דזיובה וכמובן ערן זהבי. השער הראשון מבין השניים שכבש אתמול, אגב, היה ה-50 שלו במדים הלאומיים. כעת עליו לקיים את ההבטחה שלו מלפני המשחק, לפיה יתרום 5,000 כרטיסים לצדקה למשחקים הבאים של הנבחרת אם יבקיע נגד סן מרינו.




לוקאקו התכבד בפתיחת החגיגה עם שער בדקה ה-27, ואז בישל לנאסר שאדלי והשלים צמד במבצע אישי נהדר עוד לפני המחצית. בדקה ה-76 הוא הוחלף בבנטקה, שגם הוא התכבד בשער משלו. אלדרווירלד, טילמנס, ורשארן וקסטנייה כבשו גם הם, והאורחת לא הספקה בלתת לבלגיה להשפיל אותה אלא גם השפילה את עצמה עם שער עצמי של ברולי.


ההצגה של לוקאקו נתנה פתח גם לאוהדי מנצ'סטר יונייטד להתנגח במאמן מנצ'סטר יונייטד אולה גונאר סולשיאר על כך ששחרר את הבלגי בקיץ. "אולה מכר את החלוץ הטוב ביותר שלו בלי להביא מחליף, כי הוא לא בא לו טוב בעין", צייץ אוהד אחד, ואחר כתב: "תתנו לרומלו יחס מתאים, הוא יביא לכם שערים". "יונייטד עשתה טעות ענקית", היתה המסקנה הכללית של אוהדי יונייטד הזועמים.


המאמן רוברטו מרטינס החמיא לשחקניו: "אמרנו מראש שהגישה שלנו היום תהיה חשובה ביותר. אני שמח שא הורדנו את הרגל מהגז, יודע שניצלנו את ההזדמנויות שלנו".


"כשרואים את יאניק קראסקו נותן בעיטת עונשין בדקה ה-90 לילד בן 18 (ורשארן), מבינים את החומר האנושי האיכותי שיש לי בנבחרת. אין תענוג גדול מזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי