אחרי הגזענות נגד אנגליה: בוריסלאב מיכאילוב התפטר

אוהדי נבחרת בולגריה
אוהדי נבחרת בולגריה | Catherine Ivill/Getty Images

בעקבות האירועים שהתרחשו אמש במהלך התבוסה 6:0 לנבחרת שלושת האריות, יו"ר ההתאחדות הבולגרי הודיע על סיום דרכו. "ראש הממשלה הורה להשעות כל קשר עם ההתאחדות". וגם: התגובה של סטרלינג

(גודל טקסט)
אופ"א הודיעה היום (שלישי) כי התאחדויות הכדורגל של בולגריה ואנגליה יעמדו לדין בעקבות אירועי המשחק ביניהן אתמול. במקרה של הבולגרים, האישום הינו בגין התנהגות גזענית, זריקת חפצים וביזוי המנון לאומי, כאשר על הסעיף האחרון יואשמו גם האנגלים, בנוסף לכמות בלתי מספקת של סדרנים.


מוקדם יותר, בוריסלאב מיכאילוב, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל בבולגריה, התפטר היום מתפקידו בעקבות אירועי הגזענות שהתרחשו במהלך המשחק. בהודעה רשמית מטעם ההתאחדות נכתב: "לאחר שנים רבות בהן כיהן בתפקיד ותרם לכדורגל הבולגרי ברמה הבינלאומית, מר מיכאלוב הביע את נכונותו הנחרצת להמשיך ולסייע בהתפתחות הכדורגל הבולגרי בכל דרך אחרת".


עוד לפני כן, קראסן קרלב, שר הספורט של בולגריה חשף את האולטימטום שהציב בפניו ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב. "לפני זמן קצר ראש הממשלה התקשר אלי בדחיפות. בארבע השנים האחרונות הממשלה עשתה רבות למען פיתוח הכדורגל הבולגרי, אך בהתחשב בכל מצב הכדורגל במדינה, עם דגש על האירוע שקרה אתמול, ראש הממשלה הורה לי להשעות את הקשר עם ההתאחדות לכדורגל, כולל תזרימים כספיים, עד להתפטרותו של בוריסוב מיכאילוב".


כזכור, אתמול במהלך המשחק במוקדמות יורו 2020, נשמעו קריאות גזעניות מיציעי הנבחרת המארחת כלפי ראחים סטרלינג וטיירון מינגס. השופט הפסיק את המשחק פעמיים, והאוהדים שהשמיעו את הקריאות הורחקו מהאצטדיון. בעקבות ההתפטרות, סטרלינג צייץ בטוויטר: "מהלך טוב, כל הקרדיט הולך אליך מר. בוריסוב".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי