מנצ'יני: "אשמח להשוות עוד שיא – לזכות בשני מונדיאלים"

שחקני נבחרת איטליה חוגגים
שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Claudio Villa/Getty Images

המאמן השווה את שיא הניצחונות הרצופים של פוזו האגדי: "הרבה שחקנים מוכשרים לא יוכלו להגיע ליורו". איטליה בטירוף: "בלתי ניתנים לעצירה". טונאלי: "אני שילוב של פירלו וגאטוסו". וגם: הקאמבק של אל שערוואי

(גודל טקסט)
כשקמפיין מוקדמות יורו 2020 החל, באיטליה סימנו מטרה ברורה – העפלה לטורניר הגדול לאחר שברון הלב עם ההיעדרות במונדיאל. מעטים האמינו בארץ המגף שהנבחרת של רוברטו מנצ'יני תהנה מהכדורגל. הסקוודרה אזורה, שהבטיחה את העפלתה עוד קודם לכן, הובילה 0:1 בליכטנשטיין עד הדקה ה-70, ואז החלה ההצגה שהסתיימה עם 0:5 מוחץ. אנדרה בלוטי שכבש ארבעה משבעת שעריו בנבחרת נגד היריבה האומללה, צחק: "ליכטנשטיין מביאה לי מזל". האיטלקים, היחידים חוץ מבלגיה המחזיקים במאזן מושלם, השוו בסטייל את שיא הניצחונות הרצופים שלהם בין השנים 1938-39 עם המאמן האגדי ויטוריו פוזו – תשעה במספר. תעודת כבוד למנצ'יני.


המאמן עצמו, שמודה להתלהבות הגדולה באיטליה, מנסה לעצור את האופוריה. מנצ'יני אמר לאחר המשחק: "השוואת שיא הניצחונות של פוזו זה נחמד, אבל אני מעדיף להשיג שיא אחר שלו – לזכות בשני גביעי עולם!". על המשחק עצמו אמר: "זה היה טבעי שעם כל כך הרבה שינויים בנבחרת (עשרה) תהיה חסרה לנו עקביות. החבר'ה לא ממש עבדו יחד קודם לכן. היו דברים טובים ואחרים נצטרך לשפר". בארץ המגף, כאמור, היו בטירוף. "איטליה בלתי ניתנת לעצירה, היסטוריה למנצ'יני", נכתב ב"טוטוספורט". ב"קוריירה דלה ספורט" נכתב: "ניצחון. השוואת שיא בן 80 שנה".


סטפן אל שעראווי עמד במוקד לאחר שרשם את הופעת הבכורה שלו מאז המעבר לסין (לא שיחק מאז ההפסד בפלייאוף המונדיאל), ואילו ג'ובאני די לורנצו מנאפולי רשם בישול בהופעת הבכורה שלו באיטליה. המאמן התייחס לשניים: "אם אל שעראווי ודי לורנצו נמצאים כאן זה משום שמגיע להם ואנחנו מאמינים בהם. כשנגיע ליוני, מן הסתם, הרשימה תהיה יותר מצומצמת וברור שחלק מהשחקנים המוכשרים שלנו יישאר בבית".




החלוץ אמר: "זה היה מאוד מרגש, השער הזה כל כך חשוב עבורי כי החולצה של איטליה מיוחדת, אני מכבד אותה ורוצה לתת את כולי. אקח הכל בחיוב, אם יקראו לי אגיע עם מלוא המוטיבצייה. הייתי מאוד רעב, המשחק האחרון שלי היה לפני שנתיים, טראומתי. הייתי חייב לשנות את הרושם וכך גם חבריי. אני חושב שהתוצאות שלנו מעולות כי אנחנו עובדים קשה ואפשר להיות מרוצים". החלוץ העלה תמונה לאינסטגרם וכתב: "לחזור לנבחרת ולכבוש עם החולצה הזו – רגע קסום, שמח וגאה להיות חלק ממנה".


סנדרו טונאלי, קשרה הצעיר של ברשיה (19) רשם גם הוא את הופעתו הראשונה בנבחרת והודה שהיה זקוק לכמה שניות כדי להבין היכן הוא נמצא. טונאלי סיפר: "הרגשתי נפלא משום שלא כולם זוכים לשחק בנבחרת. הייתי אמוציונלי ואז אחרי שהבנתי שהגשמתי את החלום – נרגעתי. המאמן אמר לכולם להיות מוכנים לשחק אז כן הייתי לי תקווה, כולם עזרו לי. אני לא יודע כמה אשחק ויש תחרות גדולה, אבל אני מאמין בעצמי". טונאלי הפגין ביטחון ושאפתנות כשנשאל על הסגנון שלו ואמר בחיוך: "אני אולי שילוב של ג'נארו גאטוסו ואנדראה פירלו. זה יהיה מושלם"

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ritornare sul campo con questa maglia facendo gol è stato qualcosa di magico… Felice e orgoglioso di far parte di questo gruppo… ✨⚽️ #ItaliaLiechtenstein #Euro2020 @azzurri

A post shared by Stephan El Shaarawy (@stewel92) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי