טורקיה זקוקה לתיקו נגד איסלנד: "רוצים לעלות מהמקום הראשון"

שנול גונש
שנול גונש | LUCAS BARIOULET/AFP via Getty Images

המאמן שנול גונש: "נוכיח שאנחנו נבחרת קשוחה, עד יוני הרבה יכול להשתנות". צ'להאנולו יוביל את החוד (חמישי 18:50, ספורט1). וגם: דשאן הסביר מדוע העדיף את ז'ירו על פני מרסיאל לקראת מולדובה (21:35, ספורט2)

(גודל טקסט)

שמונה חודשים של מוקדמות יורו כבר מאחורינו, והגיע הזמן לחלק האחרון לפני שנגלה את זהות 24 הקבוצות שישתתפו באליפות אירופה הקרובה. כמובן, כל זאת לפני שליגת האומות תחזור לחיינו עם שלב הפלייאוף שעתיד להשפיע לא מעט על המצב ואולי אפילו להחזיר את נבחרת ישראל. מחר (חמישי) ייפתח המחזור התשיעי עם שבעה משחקים, כשרוב האקשן יהיה בבית ח' שם טורקיה תהיה זקוקה לנקודה בלבד נגד איסלנד בבית (18:50, שידור ישיר בספורט1), בעוד אלופת העולם צרפת תנסה לרדוף אחריה במשחק בית נגד מולדובה (21:35, שידור ישיר בספורט2).

גם לאנגליה יספיק תיקו על מנת להבטיח רשמית את הכרטיס ליורו, כשהיא תארח את מונטנגרו למשחק קל על הנייר (21:35, שידור ישיר בחגיגה אירופית בספורט1). במקביל, האלופה המכהנת פורטוגל תארח את ליטא החלשה, סרביה תפגוש את לוקסמבורג, קוסובו המפתיעה תתארח אצל צ'כיה ואילו אלבניה ואנדורה ייפגשו לקרב על כבוד בלבד.

טורקיה – איסלנד
אחרי שהיו הפתעת היורו הקודם, האיסלנדים איבדו נקודות יקרות אצל אלבניה והתדרדרו במירוץ המשולש ליורו, בעוד טורקיה שכבר בתחילת הקמפיין הפתיעה את צרפת עם 0:2 ותפסה את ראשות הבית. שתי הנבחרות נפגשו בעבר לא פחות מ-11 פעמים, והטורקים ניצחו רק פעמיים – האחרונה שבהם במוקדמות היורו הקודם. שני משחקים הסתיימו בתיקו, ושבעה בניצחון הנבחרת הצפונית.

גונש. מתקרב להישג הגדול ביותר שלו כמאמן (האתר הרשמי)
גונש. מתקרב להישג הגדול ביותר שלו כמאמן (האתר הרשמי)

טורקיה כאמור עברה קמפיין מוצלח במיוחד ועם 19 נקודות, תיקו בטורק טלקום יספיק לה כדי להבטיח את הכרטיס ליורו. מאמן הטורקים שנול גונש אמר לקראת המשחק: "אנחנו רק צעד אחד מהמטרה שלנו, אבל נשחק נגד נבחרת קשה. הם היחידים שניצחו אותנו והם עשו חיים קשים גם לצרפת. יספיק לנו תיקו, אבל אנחנו רוצים לצבור כמה שיותר נקודות כדי לעלות ליורו מהמקום הראשון".

"אנחנו רוצים גם להראות שאנחנו נבחרת קשוחה שכדאי להיזהר ממנה, יש עוד הרבה זמן עד יוני והרבה דברים יכולים להשתנות עד אז", הוסיף גונש.

צ'נגיז אונדר שרק החלים מפציעה לא זומן לסגל לשני המשחקים, ואת החוד יוביל כוכב מילאן הקאן צ'להאנולו. לידו צפוי לפתוח חלוץ אברטון סנק טוסון, ובהגנה יעלה גונש עם הבלמים הצעירים מריח דמיראל וסאגלר סוינקו.

צ'נגיז אונדר נגד צרפת. לא זומן הפעם לסגל (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)
צ'נגיז אונדר נגד צרפת. לא זומן הפעם לסגל (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)

איסלנד עצמה זקוקה לניצחון על מנת לשמור לעצמה סיכוי, וגם אז תיאלץ לגבור על מולדובה ולקוות למעידה של אחת משתי מוליכות הבית. גילפי סיגורדסון, חברו של טוסון לאברטון, צפוי לפתוח בהתקפה, אבל הנציג הנוסף של האיסלנדים בפרמיירליג יוהאן גודמונסון מברנלי פצוע ולא יוכל לקחת חלק במשחק.

צרפת – מולדובה
אלופת העולם אמורה לנצח את המודלובים החלשים, ואם אכן תעשה זאת היא תבטיח את מקומה ביורו לצד טורקיה. גם תיקו יספיק ואפילו הפסד, אם הטורקים יעמדו במשימה שלהם נגד איסלנד. מודלובה ניצחה משחק אחד בלבד בכל הקמפיין, נגד אנדורה, וספגה יותר משלושה שערים בממוצע למשחק.

לקראת המשחק, התקשורת הצרפתית – ובעיקר האנגלית – התרכזה לא מעט בשאלה מדוע אוליבייה ז'ירו שכמעט ולא משחק בצ'לסי מועדף על פני אנתוני מרסיאל שמככב במדי מנצ'סטר יונייטד. המאמן דידייה דשאן התייחס להחלטה: "מה שקורה בקבוצות לא משנה, מה שקורה על המגרש עם השחקנים בנבחרת זה מה שמשפיע", אמר, "וז'ירו הצטיין במשחקים שאני ראיתי. הוא שלישי בין הכובשים של הנבחרת בכל הזמנים, כנראה שזה עובד".

דשאן.
דשאן. "משהו בז'ירו עובד בנבחרת" (LIONEL BONAVENTURE/AFP/Getty Images)

למרות המחמאות שחילק דשאן לז'ירו, החלוץ אמור לפתוח על הספסל בסטאד דה פראנס. כאשר ויסאם בן יידר יקבל עדיפות על פניו לצד גריזמן, קומאן וכמובן אמבפה. טנגאיי אנדומבלה, שלא שותף במשחקים האחרונים נגד טורקיה ואיסלנד אבל מציג יכולת טובה בטוטנהאם, צפוי לחזור להרכב.

אנגליה – מונטנגרו
באנגליה מתעסקים בעיקר במריבה בין ג'ו גומז לראחים סטרלינג והדחתו של האחרון מההרכב, אבל יודעים גם שתיקו מול הנבחרת של פאטוס באצ'יראי יבטיח להם מקום ביורו. במשחק הקודם בין השתיים במרץ הביסה נבחרת שלושת האריות 1:5 את יריבתה, אבל בארבעת המפגשים שקדמו לו היא ניצחה רק פעם אחת את המונטנגרים. ההפסד לצ'כיה לפני כחודש קטע רצף משחקים של כעשור ללא הפסדים במשחקי מוקדמות, אבל האנגלים התאוששו עם 0:6 מוחץ על בולגריה וצפויים להגיע בכושר שיא.

במקום סטרלינג, מרקוס ראשפורד צפוי לפתוח לצד קיין בחוד של גארת' סאות'גייט. גומז עצמו לא הוצא מהסגל, אבל יפתח על הספסל כשאת ההכנה ירכיבו הארי מגווייר, טיירון מינגס, קיירין טריפייר ובן צ'ילוול.

ראשפורד. זכה מן ההפקר (Aitor Alcalde/Getty Images)
ראשפורד. זכה מן ההפקר (Aitor Alcalde/Getty Images)

צ'כיה – קוסובו
קוסובו היא אחת מהפתעות המוקדמות עד כה, וגם ניצחו את הצ'כים בבית במפגש הקודם, אך איבדו נקודות נגד מונטנגרו וכעת הם זקוקים לניצחון על מנת לחזור למירוץ. וגם זה כלל לא בטוח, כיוון שבמחזור הבא מצפה להם אנגליה. ועדיין, אם תצליח הנבחרת הצעירה שהצטרפה לאופ"א רק ב-2016 להדהים עם שני משחקים מוצלחים ולעלות ליורו, זה יהיה סיפור שייזכר לדורות. צ'כיה, אגב, זקוקה לניצחון ביתי כדי לסגור את הסיפור ולסיים את החלום של הקוסובים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי