דידייה דשאן האריך את חוזהו בנבחרת צרפת עד 2022

דידיה דשאן
דידיה דשאן | Gettyimages

המאמן שהצעיד את הנבחרת לזכייה היסטורית במונדיאל האחרון ירשום עשור על הקווים של הטריקולור, יותר מכל מאמן אחר, וימשיך לפחות עד תום הגביע העולמי בקטאר. הודעה רשמית תצא במסיבת העיתונאים בהמשך היום

(גודל טקסט)

הוא זכה איתה במונדיאל כשחקן וכעבור 20 שנה עשה היסטוריה גם כמאמן לאחר הניצחון 2:4 על קרואטיה בגמר גביע העולם בברזיל. האגדה של דידייה דשאן ממשיכה. היום (שלישי) תודיע ההתאחדות הצרפתית רשמית על הארכת חוזהו של המאמן עד 2022, קרי עד תום המונדיאל הבא בקטאר, במסיבת עיתונאים מיוחדת. בתקשורת המקומית יש תמימות דעים בעניין, שפורסם לראשונה ב"לה פריסיאן". שני הצדדים רצו להמשיך יחד אך נשיא ההתאחדות, נואל לה גרט, רצה לחכות שהטריקולור יבטיחו רשמית את השתתפותם ביורו הקרוב.

דשאן מונה למאמן צרפת בתום יורו 2012. במונדיאל 2014 הודח ברבע הגמר על ידי גרמניה וכעבור שנתיים הגיע לגמר היורו הביתי בו הפסיד 1:0 לפורטוגל, אך כעבור שנתיים עשה היסטוריה. ואם כבר היסטוריה, המאמן רשם ציון דרך ענק כשהגיע במשחק נגד אלבניה למאה משחקים כמאמן הנבחרת – יותר מכל אחד אחר. המאמן צפוי להשלים עשור שלם על הקווים של הטריקולור, יותר מאשר מישל הידלגו שנשאר בתפקיד בין 1976 ו-1984.

בסקר שנערך בתקשורת הצרפתית, דשאן נבחר למאמן השני הגדול בהיסטוריה של הנבחרת כשרק איימה ז'אקה שהוביל את הנבחרת לזכייה במונדיאל 1998 – מקדים אותו. כזכור, צרפת הוגרלה לבית המוות ביורו הקרוב כשתתמודד יחד עם אלופת העולם לפניה (גרמניה) ועם אלופת אירופה הנוכחית (פורטוגל).

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי