קומאן: "המשחק לא יקבע". קרוס: "הולנד השתפרה מאוד"

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | PATRIK STOLLARZ/AFP/Getty Images

גרמניה תפגוש מחר את האורנג' (21:35, שידור ישיר בספורט4) במשחק המרכזי במוק' היור. המאמן סיפר שהיריבות דעכה, קשר המנאפשט משוכנע: "השתפרנו אך אנחנו רחוקים מהגבול". ווילס מאמינה בבייל, פולין בסלובניה

(גודל טקסט)
המחזור החמישי במוקדמות יורו 2020 שנפתח הערב (חמישי) יימשך גם ביום שישי, שם יגיע המשחק הגדול שיש למחזור הנוכחי להציע – נבחרת גרמניה תארח את הולנד על רקע היריבות ההיסטורית, המפגשים האחרונים המרתקים בין הקבוצות וכן המאבק הצמוד בבית מספר 3. עוד מוקד מעניין יהיה הבית הישראלי שם תתארח פולין המוליכה במשחק מול סלובניה, ואוסטריה תהנה ממשחק בית מול לטביה, הנבחרת החלשה בבית 7. ווילס מגיעה לאחר שני הפסדים רצופים ותקווה להיעזר בכושר המצוין של גארת' בייל.

גרמניה – הולנד (21:35, שידור ישיר בספורט4)

פרק נוסף ביריבות ארוכת השנים ואחת הגדולות בכדורגל האירופי, ייכתב מחר כאשר גרמניה תפגוש את הולנד בבית 3. המארחת ניצחה בכל שלושת משחקיה עם יחס שערים מרשים 2:13, בעוד האורנג' שיחקה רק פעמיים בשל גביע האומות. הנבחרות נפגשו לפני קצת פחות מחצי שנה במשחק שסיפק דרמה אדירה, כאשר גרמניה הוליכה 0:2, הולנד השוותה אך ניקו שולץ' צחק אחרון כשכבש שער ניצחון בדקה ה-90. במהלך גביע האומות, הולנד הייתה זו שביצעה קאמבק והשוותה ל-2:2 לאחר פיגור כפול.

במאנשפט אפשר לשים לב לשני דברים עיקריים: ראשית, היא תשחק עם הגנה מאוד טירונית בזמן שג'ושוע קימיך יוצב בקישור המרכזי לצד טוני קרוס ואילקאיי גונדואן ושנית: ההשתלטות של לייפציג על הנבחרת – צמד המגנים לוקאס קלוסטרמן (שתי הופעות) וכן מרסל הלסטנברג (שלוש הופעות) ובעיקר החלוץ הלוהט טימו וורנר שפתח את העונה בסערה עם חמישה שערי ליגה בשלושת מחזורי הפתיחה.



יואכים לאב אמר: "כולם מסוגלים להראות את האיכות האישית שלהם, אבל האחדות והמבנה הקולקטיבי הם הבסיס שלנו." לנבחרת יש אפשרויות רבות, כאשר קאי האברץ מבאייר לברקוזן וכן לאון גורצקה יפתחו על הספסל. מי שיקבל את חולצת ההרכב הוא סרג' גנאברי עליו אמר לאב: "הוא תוקף את השער כל הזמן, מהיר, עושה תנועה טובה, קשה לשמור עליו, הוא ישחק".


טימו ורנר. בגרמניה מצפים לו (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)
 


טוני קרוס
: "הולנד השתפרה משמעותית בשנתיים האחרונות ותמיד קשה לשחק נגדם. התפקיד שלנו הוא לעצור אותם. עברנו שינויים רבים והשתפרנו אך אנחנו רחוקים מהגבול שלנו".



בצד הכתום, הנבחרת של רונאלד קומאן נכנעה במשחקה האחרון 1:0 לפורטוגל בגמר ליגת האומות. אין ספק המאמן, שירשום את משחקו ה-15 בתפקיד (שישה נצחונות אל מול ארבעה הפסדים) כבר הצהיר שמתייס דה ליכט יפתח בהרכב על אף קשיי ההתאקלמות היחסיים במדי יובנטוס. הקשר מרטן דה רון ימשיך במרכז השדה לצד פרנקי דה יונג. ממפיס דפאיי שכבש שבעה שערים עבור הנבחרת בשנה האחרונה, יהיה האיש המסוכן בחוד ההתקפה. סטיבן ברגווין וקווינסי פרומס מתחרים על המקום הנוסף בהרכב.


קומאן עצמו ניצח את גרמניה המארחת בחצי גמר יורו 1988 בסיומו האורנג' עשו היסטוריה עם השער הנפלא של מרקו ואן באסטן בוולה נגד ברית המועצות. קומאן נזכר: "הייתי צעיר ומלא רגשות, ניצחנו את היריבה שאנחנו ממש לא אוהבים. למזלנו כעת יש יותר כבוד וחיבה בין הנבחרות", סיפר בראיון לתקשורת הגרמנית. על המשחק הנוכחי אמר: "נצטרך לקבל החלטות נכונות באיזורים המסוכנים. יש להם שחקנים מהירים וטובים". לסיום הוא הוריד לחץ: "כמובן שנרצה לנצח אך גם אם נפסיד, לא קרה כלום. משחק חוץ בגרמניה הוא לא מה שמכריע".
  



קומאן באימון. מכיר טוב את המפגשים עם גרמניה (KOEN VAN WEEL/AFP/Getty Images)


סאן מרינו – בלגיה

בשר התותחים של הבית, הנבחרת שספגה תשיעייה מרוסיה ו-20 שערים בסה"כ למרות שטרם שיחקה נגד בלגיה, הנבחרת החזקה בבית – מקווה לא להתבזות מול הקהל הביתי. קפטן הבלגים, אדן הזאר, שוחרר מהסגל לבקשתה של ריאל מדריד שכן הקשר עדיין לא בריא במאת האחוזים. השוער טיבו קורטואה ירשום את משחקו ה-75 בנבחרת כאשר מלך ההופעות בכל הזמנים, יאן ורטונגן, ילבש את מדי הנבחרת בפעם -115. החבורה של רוברטו מרטינס, שתהנה מרומלו לוקאקו בחוד, לא צפויה להיתקל בקשיים.

 

סלובניה – פולין
מוליכת הבית הישראלי, הנבחרת של יז'י בז'צ'ק, ניצחה בכל ארבעת משחקיה בלי לספוג אף שער. במחזור האחרון במוקדמות הביסה 4:0 את נבחרת ישראל. שני חלוצי החוד של הנבחרת, קשישטוף פיונטק ורוברט לבנדובסקי, צפויים להמשיך לשתף פעולה כששניהם מגיעים בכושר שונה לגמרי – בעוד חלוצה של מילאן פתח על הספסל במשחק האחרון, החלוץ של הדאבליסטית הגרמנית פתח את העונה עם שישה שערי ליגה בשלושה מחזורים בלבד. אגב, אם לבנדובסקי ישחק ויאקוב בלשצ'יקובסקי לא, מכל סיבה שהיא – החלוץ הפולני יהפוך זמנית לפחות לשיאן ההופעות של הנבחרת בכל הזמנים, כשכרגע לשניהם 106 הופעות. המארחת מדורגת במקום הרביעי עם חמש נקודות בלבד, כשהיא יודעת שעם כל הכבוד לניצחון 0:5 על לטביה – המשחק מחר הוא סיפור אחר. 


לבנדובסקי. סלובניה מסוגלת לעצור אותו? (Gettyimages)


במשחקים נוספים
(בשעה האחידה: 21:45) –  אסטוניה – בלארוס, קפריסין – קזחסטן, סקוטלנד – רוסיה, אוסטריה –  לטביה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי