צפו: סלובניה הדהימה את פולין, 0:6 מוחץ לאוסטריה על לטביה

שחקני נבחרת סלובניה חוגגים
שחקני נבחרת סלובניה חוגגים | JURE MAKOVEC/AFP/Getty Images

ישראל בצרות: היריבה אותה תפגוש ביום שני עצרה את הרצף של המוליכה עם שערים של סטרונה (35) ושפוראר (65) ועקפה אותה בטבלה. אוסטריה התפוצצה על חשבון הנבחרת החלשה בבית. בלגיה וקרואטיה הביסו, תיקו לקפריסין

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות יורו 2020 נמשכים עם הסבב השני של חלון הנבחרות, כשהיום (שישי) נערכו תשעה משחקים. במרכזי, הולנד גברה על גרמניה עם 2:4 אדיר בחוץ, אבל תשומת הלב כאן בארץ הופנתה לכיוון אוסטריה – שהביסה 0:6 את לטביה, ולכיוון סלובניה – שהפתיעה את פולין עם 0:2. בלגיה לא התקשתה ובהילוך שני ניצחה 0:4 את סן מרינו, וקרואטיה רשמה את אותה תוצאה נגד סלובקיה. עוד לפני כן, עוד נציג ישראלי ערך את הופעתו – מאמן קפריסין רן בן שמעון, שסיים בתיקו 1:1 ביתי נגד קזחסטן. (לחצו כאן לצפייה בכל השערים)

קפריסין – קזחסטן 1:1
הנבחרת מהאי השכן הגיעה למשחק עם רצף הפסדים לרוסיה, סקוטלנד ובלגיה, ותוך שתי דקות נקלעה לפיגור מרגלי אלכסיי שטקין שלא הקל על המצב שלה. למזלו של בן שמעון, היה לו בחוד את פיירוס סוטיריו, שכבש שלושה שערים בשבועיים האחרונים במדי קופנהאגן. החלוץ הקפריסאי השווה בדקה ה-39, מחזיר את השקט לספסל המקומי, ובמחצית השנייה החילופים ההגנתיים עשו את שלהם כדי לסיים את המשחק בחלוקת נקודות.

סלובניה – פולין 0:2
פולין הגיעה למשחק עם ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים במוקדמות היורו, והתכוונה לשמור על המאזן. אלא שלסלובנים, שיפגשו ביום שני את ישראל, היו תכניות אחרות. לאחר פתיחה מאוזנת ובלי הרבה הזדמנויות, אנדרז' שפוראר הרים קרן ואלייאז' סטרונה בעט פצצה מקרוב פנימה, מפתיע את השוער השני לוקאש פביאנסקי ומרים את הקהל.

לבנדובסקי. פולין נעצרה בזמן הלא נכון (JURE MAKOVEC/AFP/Getty Images)
לבנדובסקי. פולין נעצרה בזמן הלא נכון (JURE MAKOVEC/AFP/Getty Images)

הפולנים לא הצליחו להתאושש מההלם, ואחרי שירדו להפסקה בפיגור הם המשיכו לשחק רע גם במחצית השנייה. בדקה ה-65 שפוראר, שניהל מצוין את כל המשחק של סלובניה, פרץ מצד ימין, נכנס לרחבה והשחיל כדור בין הרגליים של פביאנסקי בדרך ל-0:2 סנסציוני.

סלובניה הביסה 0:5 את לטביה במחזור הקודם, והניצחון הזה מביא אותה למשחק נגד ישראל במומנטום מעולה. לא רק שני הניצחונות, התוצאה הערב גם העלתה אותה למקום השלישי בבית על חשבון הנבחרת בכחול לבן.

אוסטריה – לטביה 0:6
עם התיקו של ישראל נגד מקדוניה הצפונית, האוסטרים קיבלו הזדמנות פז לעקוף את אנדי הרצוג בדרך למקום השני. המטרה שלהם היתה ברורה, וכבר בדקה השביעית מרקו ארנאוטוביץ' העלה אותה ליתרון קל. שש דקות עברו ומרסל סביצר הכפיל את התוצאה בלי הרבה בעיות.

ארנאוטוביץ'. מתקרב לזהבי במספר השערים (BARBARA GINDL/AFP/Getty Images)
ארנאוטוביץ'. מתקרב לזהבי במספר השערים (BARBARA GINDL/AFP/Getty Images)

הלטבים, שלא ניצחו את אוסטריה מאז 95 והניצחון האחרון שלהם על יריבה כלשהי היה נגד אסטוניה לפני יותר משנה, לא היוו פקטור במשחק ופשוט נתנו ליריבה לעשות מה שהיא רוצה. אוסטריה אמרה תודה וארנאוטוביץ' ניצל עבירה של הגנת לטביה כדי לכבוש פנדל ולעלות לשישה שערים בקמפיין. ואם זה לא מספיק, שער עצמי של השוער פאבלס שטיינבורס (76) נתן לנבחרת של פרנקו פודה 0:4.

זה לא נגמר שם. ארבע דקות לאחר מכן היה זה קונרד ליימר שהצטרף לחגיגה ובעט מתוך הבלבול בהגנה הלא קיימת של הלטבים. מיכאל גרגוריץ' (85) היה האחרון לנעוץ מסמר בארון, קובע 0:6 מהדהד שהעלה את האוסטרים למקום השני בבית ז'.

תוצאות נוספות
אסטוניה – בלארוס 2:1

סן מרינו – בלגיה 4:0

סקוטלנד – רוסיה 2:1

סלובקיה – קרואטיה 4:0

ווילס – אזרבייג'אן 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי