צפו בתקציר: אנגליה הביסה 0:4 את בולגריה, שלושער לקיין

הארי קיין חוגג
הארי קיין חוגג | BEN STANSALL/AFP/Getty Images

הנבחרת של סאות'גייט התקשתה במחצית הראשונה אך חגגה בהמשך ושמרה על מאזן מושלם במוקדמות. החלוץ הוסיף גם בישול לסטרלינג. מאונט עלה להופעת בכורה. האורחת תחפש נקודות במקום אחר

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות יורו 2020 המשיכו הערב (שבת) ומי שסימנה וי נוסף היא נבחרת אנגליה ששמרה על המאזן המושלם שלה במוקדמות היורו וכן נגד הבולגרים (שבעה נצחונות וארבע תוצאות תיקו ב-11 המפגשים עד היום).  המאמן גארת' סאות'גייט פתח עם שלישיית החוד הרגילה: הארי קיין, ראחים סטרלינג ומרקוס ראשפורד. הנבחרת לא הבריקה במחצית הראשונה ואף נראתה חסרת רעיונות ונטולת מחץ, אך נהנתה מטעות קשה של השוער פלמאן אילייב שמסר כדור חסר אחריות,  סטרלינג חטף ובישל בקלות לקיין בדקה ה-24.

במחצית השנייה זה כבר היה סיפור אחר לגמריי. קיין כבש שני שערים בפנדל (49 ו-73) בדרך לשלושער קל, ובין לבין הספיק אף לבשל לסטרלינג (56). מעבר לכך הקהל הביתי היה יכול ליהנות גם מהופעת בכורה של הילד המוכשר מייסון מאוונט שעלה מהספסל, כשגם ג'יידון סאנצ'ו קיבל דקות. עוד שחקנים ששווים אזכור הם רוס בארקלי שניהל את המשחק נהדר ודחף קדימה וכן המגן השמאלי דני רוז שתקף באגף שלו שוב ושוב, בעיקר במחצית הראשונה.


בסופו של דבר זה נגמר ב-0:4 קל שמגיע לאחר שתי חמישיות בפתיחת קמפיין המוקדמות. בעוד שלושה ימים תארח אנגליה את נבחרת קוסובו (21:35, שידור ישיר בספורט4) לקרב על ראשות הבית נגד הנבחרת שמדורגת שנייה עם שמונה נקודות לאחר ארבעה מחזורים. בולגריה, מנגד, במנוחה, והיא תחזור לשחק רק בפגרת הנבחרות הבאה, ב-11 באוקטובר כשתתארח אצל מונטנגרו.
 


אוהדי נבחרת אנגליה בוומבלי (Clive Mason/Getty Images)


במשחק נוסף שכבר נערך היום בבית א', נבחרת קוסובו ניצחה 1:2 את צ'כיה והיא נותרה ללא הפסדים לאחר ארבעה משחקים בבית. פטריק שיק כבש אחרי 16 דקות לזכות האורחת, אבל ודאט מוריקי (20) ומרגים וויוודה (67) הפכו. כמו כן, אמיליו זובאס שוערה של בני יהודה פתח בהרכבה של ליטא מול אוקראינה אלא שנבחרתו הובסה 3:0 לעיני הקהל הביתי. במשחק נוסף,  מולדובה הביסה  0:3 את איסלנד


הרכבים
נבחרת אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קיירין טריפייר, מייקל קין, הארי מגווייר, דני רוז, ג'ורדן הנדרסון (מייסון מאונט, 67), דקלן רייס, רוס בארקלי, מרכוס ראשפורד, ראחים סטרלינג (ג'יידון סאנצ'ו, 71), הארי קיין (אלכס אוקסלייד-צ'מברליין, 77)


נבחרת בולגריה: פלאמן אילייב, סטראהיל פופוב (קריסטיאן דימיטרוב, 65), ניקולאי בודורוב, וסיל בוז'יקוב, אנטון נדיאלקוב, גיאורגי סארמוב, איבלין פופוב, כריסטיאן מאלינוב, גלין איבאנוב, וונדרסון, מרסליניו (קיריל דספודוב, 67)


מהלך המשחק:

דקה 5 – בולגריה דווקא וונדרסון כמעט קנה את עולמו עם בעיטה במצב נוח, אך התרגש מהמעמד ובעט למרכז השער.


דקה 15 – דני רוז הרים מצד שמאל וג'ורדן הנדרסון שלח וולה נהדר שחלף ליד המסגרת.



ראחים סטרלינג ( IAN KINGTON/AFP/Getty Images)


דקה 18 – אנגליה יצאה קדימה, סטרלינג שלח כדור רוחב מצד ימין, הארי קיין כבש בקלות אך השער נפסל בצדק בגלל נבדל.


דקה 24 – אנגליה עולה ליתרון! טעות אומללה של השוער פלאמן אילייב שמסר בחוסר אחריות, סטרלינג גילה ערנות וחטף את הכדור ומסר לקיין שכבש בקלות מול השער החשוף, 0:1. שער שלישי לחלוץ במשחקה השלישי של אנגליה במוקדמות.


דקה 31 – בולגריה יצאה מהר קדימה, איבלין פופוב נגח בחופשיות ברחבה אבל הכדור היה חלש וג'ורדן פיקפורד הדף.



הארי קיין חוגג. (Julian Finney/Getty Images)



הכובש והמבשל: הארי קיין וראחים סטרלינג (IAN KINGTON/AFP/Getty Images)


דקה 44 – קיין כמעט משלים צמד לאחר הגבהה מעולה מצד ימין אבל החלוץ נגח לא מספיק חזק ואפשר לשוער לקלוט את הכדור.


דקה 48 – הזדמנות ענקית לבולגריה להשוות אבל וונדרסון שהיה חופשי ברחבה נעצר על ידי פיקפורד העירני.


דקה 49 – עוד שער לאנגליה! מרקוס ראשפורד שהיה חלש במחצית הראשונה קיבל את הכדור בצד שמאל והוכשל על ידי ניקולאי בודורוב. קיין כבש בקלות בפנדל, 0:2



מרקוס ראשפורד מוכשל (Richard Heathcote/Getty Images)


דקה 56 – חגיגה אנגלית: שיתוף פעולה של שלושת שחקני החוד מביא לגארת' סאות'גייט שער שלישי. ראשפורד חטף כדור ודהר קדימה, מסר שמאלה לקיין שהעביר רוחב וסטרלינג דחק לרשת, 0:3



חגיגה אנגלית (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)



דקה 65 – מייסון מאונט שחקנה של צ'לסי רושם הופעת בכורה במדי הנבחרת הבוגרת של אנגליה כשנכנס במקומו של ג'ורדן הנדרסון.


דקה 72 – כריסטיאן דמיטרוב מבצע עבירה מטופשת על קיין שכובש את הפנדל, שלושער לחלוץ ו-0:4 לאנגליה



מייסון מאונט עולה להופעת בכורה (Richard Heathcote/Getty Images)


דקה 87 – ראשפורד רצה להיכנס גם הוא לרשימת המבקיעים ואחרי דאבל פס נפלא עם בארקלי הגיע לאחד על אחד אך בעט על פניו של השוער.
דקה 76 – פופוב מנסה עוד להציל חלק מהכבוד של האורחת, בעיטה חופשית טובה שלו נהדפה על ידי פיקפורד.



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי