קומאן: "ההתקדמות שלנו חיובית". דומפריס יחזור להרכב

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | AFP

מאמן נבחרת הולנד דיבר לקראת המשחק נגד צפון אירלנד (חמישי 21:35, ספורט4): "אני יודע שיש לנו נבחרת טובה כשהרבה שחקנים מופיעים בקבוצות הטובות באירופה". על ואן דייק: "דוגמה לכולם, גאה שהוא הקפטן שלנו"

(גודל טקסט)

המסע של הולנד ליורו מתברר כקשה הרבה יותר משחשבה בהתחלה. האורנג' אמנם קיבלו בהגרלה את גרמניה איתם בבית, אבל זה היה אחרי שהביסו אותם בליגת האומות והם היו אמורים לדלג מעליהם בקלילות. אבל קרב הפסגה בבית הסתיים בהפסד דרמטי כואב ולמרות הניצחון הענק בגומלין בחוץ, למשחק מחר (חמישי 21:35, ספורט4) נגד צפון אירלנד מגיעה הנבחרת הכתומה כשהיא במקום השלישי בבית וכשהיא חייבת ניצחון.

צפון אירלנד היא היריבה היחידה בבית אותה הולנד טרם פגשה, והיא אולי המסקרנת מכולן: את הקמפיין היא פתחה עם ארבעה ניצחונות רצופים, ובמדינה הקטנה חושבים שהפעם, דווקא בבית המוות, הם יכולים לעשות את זה. זאת היריבה שהולנד תפגוש, ואותה היא תצטרך לנצח.

ההיסטוריה, אגב, לא כל כך מוטה לכיוון הכתומים. במשחקים רשמיים המאזן הוא ניצחון לכל צד ושתי תוצאות תיקו. מאז 1977 שתי הנבחרות נפגשו רק בהזדמנות אחת, במשחק ידידות ב-2012, והוא הסתיים ב-0:6 מוחץ להולנדים שנהנו מצמדים של רובין ואן פרסי ואיברהים אפלאיי ושערים נוספים של ווסלי סניידר ורון ולאר.

ואן דייק.
ואן דייק. "הזכייה בתואר היא הישג מדהים עבורו" (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)

את הולנד יוביל הקפטן וירג'יל ואן דייק, אולי האיש עליו סומך המאמן רונאלד קומאן יותר מכל. קומאן החמיא לבלם שלו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "יש לו אישיות נהדרת, זו אחת הסיבות שהוא קפטן. הוא דוגמה לכולם בנבחרת ובמדינה כולה. אני גאה בעובדה שהוא הקפטן של הנבחרת הלאומית שלנו".

הזכייה של ואן דייק בפרס שחקן השנה: "זה הישג מדהים עבורו. הוא מקבל תמיכה מכולם מסביבו, וגם הזכייה של ליברפול בליגת האלופות מראה שהוא שחקן מצוין. קומאן אימן את ואן דייק לפני שזה הגיע לליברפול, במדי סאות'המפטון.

קומאן התייחס לעובדה כי הולנד לא העפילה לשני הטורנירים הגדולים האחרונים: "אנחנו מדינה קטנה, אבל בכדורגל אנחנו מצפים לגדולות. לא תמיד מגיעים למקומות הגבוהים, כרגע אנחנו בתהליך חזרה. אנחנו יודעים שיהיה קשה לחזור לטורנירים הגדולים, אבל זה כמו גולף – עולה ויורד, עולה ויורד. בחודשים האחרונים חזרנו ליהנות מכדורגל".

קומאן עם דה ליכט.
קומאן עם דה ליכט. "הפכנו ליותר חזקים ובטוחים בעצמנו (KOEN VAN WEEL/AFP/Getty Images)

"אנחנו יודעים שיש לנו נבחרת טובה כשהרבה מהשחקנים נמצאים במועדונים הטובים באירופה. זו השראה לכל השחקנים שמשחקים במועדונים קטנים כאן בהולנד. ההתקדמות שלנו חיובית", הוסיף קומאן, "בחודשים האחרונים הפכנו ליותר חזקים ובטוחים בעצמנו".

על היריבה: "התרשמתי מהמשחק של צפון אירלנד נגד גרמניה בבית ומהשחקנים המוכשרים שלהם. למשך שעה הם היו קבוצה טובה יותר, יצרו מצבים והיתה להם רוח בלתי תיאמן. זו קבוצה קשה שנצטרך לדעת לעצור"

לא אמורות להיות הפתעות רבות בסגל האורנג'. למעשה, קומאן אמור לפתוח כמעט עם כל שחקני ההרכב שהביסו 0:4 את אסטוניה במשחק הקודם. ממפיס דפאי וראיין באבל יובילו את ההתקפה, ואילו ויינאלדום ודה יונג יחזיקו את הקישור. השינוי היחיד אמור להיות במעדת המגן, שם דנזל דומפריס יפתח במקום ג'ואל ולטמן לאחר שלא שותף במשחק הקודם ורק עלה מהספסל נגד גרמניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי