רצף של 43 משחקים הסתיים: "אנגליה לא לומדת מטעויות"

ראחים סטרלינג
ראחים סטרלינג | Justin Setterfield/Getty Images

ה-2:1 של שלושת האריות בצ'כיה היה הפסד ראשון לאחר עשור בשלב מוקדמות, כדורגלן העבר והפרשן רוי קין מצא את נקודת התורפה שלהם: "סאות'גייט בטח לא ישן בלילות". המאמן לקח אחריות: "יש שחקנים בכושר לא טוב"

(גודל טקסט)

עשור שלם חלף לו מאז ההפסד האחרון של נבחרת אנגליה במסגרת מוקדמות, אי שם ב-10.2009 נגד אוקראינה, אבל רצף של 43 משחקים הסתיים לו אמש (שישי) עם 2:1 בצ'כיה – עשר שנים ויום מאז ההפסד האחרון במשחק מוקדמות! אמנם אנגליה עדיין יכולה להבטיח רשמית את הכרטיס לאליפות אירופה בקיץ הבא אם תנצח ביום שני בבולגריה ובמקביל קוסובו לא תכניע את מונטנגרו, אבל בממלכה מוטרדים מהיכולת שהציגו שחקניו של גארת' סאות'גייט.

אנגליה נהנתה מפתיחה מושלמת למשחק כשהארי קיין כבש בשלב מוקדם מהנקודה הלבנה, אבל ההכשלה של ראחים סטרלינג ברחבה כבר בדקה החמישית לא הספיקה כדי להכניע את המקומיים, שהשלימו בצדק מהפך משערים של הבלם יאקוב בראבק והמחליף ז'דנק אונדרז'ק שכבש בהופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים. אגב, במוקדמות יורו זהו ההפסד הראשון של אנגליה מאז 2007 – אז נכנעה 3:2 לקרואטיה.

"זה היה ערב מתסכל מאוד לחבורה של סאות'גייט", נכתב ב-BBC ונרמז על שינויים אפשריים בהרכב ביום שני הקרוב – בעיקר לאור החיסרון הבולט של המגן הימני טרנט אלכסנדר ארנולד שישב וצפה מהספסל בקיירן טריפייר מועדף על פני. בצד שמאל של ההגנה יעלה בן צ'ילוול במקום דני רוז המושעה. באנגליה גם טענו שהבחירה לתת למייסון מאונט לראשונה מקום בהרכב הייתה מוטעית ותהו כיצד הוא שיחק למעלה מ-70 דקות, כשאצבע מאשימה בנוגע ליכולתו של קשר צ'לסי הופנתה גם למנג'ר שהציב אותו בעמדה מספר 10 איתה לא שיחקה הנבחרת בשנתיים האחרונות. במרכז ההגנה עשוי ג'ו גומז להחליף את מייקל קין שנראה לחוץ והתקשה יחד עם הארי מגווייר – הבלם היקר בעולם – להחזיק מרכז הגנה יציב.


מגווייר. התקשה לצד רייס וקין (Justin Setterfield/Getty Images)

סאות'גייט לקח אחריות ואמר לאחר ההפסד: "לא רצינו שהרצף יסתיים, אבל פשוט לא היינו מספיק טובים. איבדנו כדורים בקלות מדי ובמיוחד בחצי הראשון לא יצרנו מספיק מצבים, אחר כך פשוט לא ניצלנו אותם. אמרתי לשחקנים במחצית שאנחנו מחזיקים רע בכדור ונותנים להם כדורים בקלות, אבל זה לא השתנה. זה עדיין משחק שהיינו יכולים לנצח, אבל לא הצלחנו. יש מספר שחקנים שנמצאים בירידה וגם בקבוצות שלהם לא משחקים טוב, אבל זה המצב שעלינו להתמודד איתו, להשלים עם ההפסד ואני כמנג'ר כמובן לוקח את האחריות".


הארי קיין
, הקפטן והכובש היחיד אמש לזכות שלושת האריות, סיכם: "אין תירוצים, אנחנו יכולים וצריכים ולעשות יותר. משחקי חוץ באירופה הם קשים כי יש למארחת יש את תמיכת הקהל וגם הדשא לא תמיד ברמה גבוהה ויכול להקשות, אבל זו מעין קריאת השכמה – אנחנו במצב טוב ולא צריכים להילחץ".


קיין. אנגליה עדיין יכולה להעפיל ליורו ביום שני (Justin Setterfield/Getty Images)

כדורגלן העבר רוי קין, ששימש כפרשן אתמול במשחק, העביר ביקורת נקודתית על המנג'ר – ש-36 אחוזים מהשערים שספגה הנבחרת תחתיו הגיעו ממצבים נייחים. "זו בעיה גדולה ונראה שגארת', שהיה בלם, לא ישן בגללה. אתה יכול להפסיד לפעמים, אבל בתנאי שאתה לומד מהטעויות שלך. ממה שאני רואה לנבחרת אין מה להילחץ, אבל היא לא למדה הרבה בשנה שעברה עליה. אנגליה ממשיכה לבצע טעויות רשלניות והיא תסבול מכך נגד נבחרות חזקות".

קין גם טען כי בחירת ההרכב הייתה מוטעית כשהצהיר באולפן במהלך השידור: "לאנגליה היה אפילו מזל היום, כי היא עוד הוליכה מפנדל אחרי חמש דקות וזה היה נראה שהיא תביס, אבל זה היה רע", אמר קין והוסיף עקיצה, "דקלן רייס וג'ורדן הנדרסון היו יכולים לשבת פה איתנו בסטודיו במקום לשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי