ז'ירו: "גם אם אני משחק פחות בצ'לסי, אני מרגיש טוב"

אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו | JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images

החלוץ העלה את מאזנו בנבחרת צרפת ל-37 שערים ונשאל על הקרדיט לו הוא זוכה, חרף הדקות המועטות בפרמיירליג: "אני בן 33, אבל מכיר את הגוף שלי ואתן מאה אחוז כל עוד יצטרכו אותי". דשאן: "הוא שחקן משמעותי"

(גודל טקסט)

אלופת העולם הרבה להחמיץ על כר הדשא אתמול (שישי) ברייקיאוויק, אבל היה זה כדור עונשין מ-11 מטרים שבדקה ה-66 הכריע את ההתמודדות והעניק לצרפת 0:1 על איסלנד לקראת העפלתה ההולכת וקרבה ליורו 2020, אולי כבר ביום שני הקרוב כשתארח את טורקיה לקרב על פסגת הבית, בין שתי נבחרות שלזכותן 18 נקודות אחרי שבעה משחקים.

בצרפת עסקו בבוקר שאחרי המשחק בעיקר בקרדיט הרב שהמאמן דידייה דשאן מעניק לאוליבייה ז'ירו, כובש שער הניצחון שלמרות היותו אלוף עולם וחרף העובדה שהאריך את חוזהו בצ'לסי בתמורה לכך שיישאר שחקן משמעותי בסגל, תחת פרנק למפארד שהגיע הקיץ הוא רשם רק 191 דקות בכל המסגרות ובסך הכל פעמיים עלה בהרכב – רואה את תמי אברהם הצעיר מבסס את מעמדו כחלוץ הראשון ואפילו את מיטשי בטשואיי הבלגי עולה לפניו מהספסל לאחרונה.

בנבחרת, לעומת זאת, הוא יכול ביום שני נגד טורקיה לכבוש את שערו ה-17 במדים הלאומיים מאז חצה את גיל 30: ז'ירו בן ה-33 כבש 16 מ-37 שעריו במדי נבחרת צרפת לאחר שחצה את גיל 30 והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של הנבחרת שכובש באחוזים כאלה דווקא במה שאפשר לומר כשנותיו האחרונות בקריירה. הוא זקוק לעוד ארבעה שערים כדי להשוות למישל פלאטיני במקום השני ברשימת כובשי השערים המצטיינים של צרפת בכל הזמנים.

כשנשאל דשאן על הקרדיט הרב לז'ירו שלא משחק במדי הבלוז, השיב: "אני לא מודאג מזה. הוא שחקן חשוב מאוד בשבילנו ואני לא שואל את עצמי שום דבר על הרכבתו בהרכב. עבורי הוא עשה עבודה טובה מאוד, למרות שגם וויסאם בן ידר היה טוב כשנכנס".


גריזמן וז'ירו. פנדל מוצלח הכריע (JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images)

דשאן גם התייחס להופעה פושרת של אנטואן גריזמן, לפחות בתחילת המשחק: "הוא התקשה להיכנס למשחק בחצי הראשון, אבל אחר כך הוא היה מאוד פעיל וגם הרוויח את הפנדל. זו הייתה הופעה טיפוסית של גריזמן בנבחרת, שהראה כמה הוא מנהיג, טכני וגם נלחם המון ועושה הגנה".

גיבור הערב, אוליבייה ז'ירו, הוסיף: "זה תמיד כבוד גדול להבקיע בנבחרת והכי חשוב שהגורל שלנו בידיים שלנו. ביום שני נגד טורקיה אנחנו גם רוצים לגמול עליהם (על ההפסד 2:0 במשחק הקודם). אם אני בכושר? הרגליים בסדר גמור, אני עובד קשה בצ'לסי גם אם אני משחק פחות. אני מכיר את הגוף שלי, אני כבר בן 33 ונכון שאין כמו תחרות, אבל אני מרגיש טוב מאוד. אם המאמן יזדקק לי ביום שני, אהיה שם במאת האחוזים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי