צפו: דנמרק השיגה 0:1 קריטי על שווייץ, 1:4 לבוסניה על פינלנד

יוסוף פולסן
יוסוף פולסן | LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images

שער מאוחר של פולסן (85) נתן לדנים שלוש נקודות נגד היריבה החזקה בבית ומאזן נקי מהפסדים. פיאניץ' כיכב עם צמד והחזיר את הבוסנים לתמונת העלייה, רק 0:0 לאירלנד נגד גיאורגיה

(גודל טקסט)

המחזור השביעי במוקדמות יורו 2020 ננעל הערב (שבת), כאשר המשחק המוקדם של היום הפגיש את אירלנד וגאורגיה, שסיימו בתיקו 0:0 באצטדיון מיכאיל מסחי. עוד לפני כן, דנמרק ניצחה בדוחק 0:1 את שווייץ בעוד בוסניה הביסה 1:4 את פינלנד. במשחקים שנעלו את היום שבדיה הביסה בקלות 0:4 את מלטה (לצפייה בתקציר חצו כאן), בעוד ליכטנשטיין סחטה 1:1 אצל ארמניה – ורשמה משחק שני ברציפות ללא הפסד, נתון אליו לא הגיעה במסגרת רשמית מאז 2007.

דנמרק – שווייץ 0:1
עבור שתי נבחרות שמאמינות ביכולתן להעפיל ליורו ואף להגיע בו רחוק, המשחק לא סיפק כדורגל גדול מאף אחד מהצדדים. ההזדמנות האמיתית הראשונה הגיעה בדקה ה-15, עם בעיטה של גרניט ג'אקה, אבל למרות השליטה היחסית של שווייץ במשחק הם לא הגיעו לעוד הזדמנות עד הדקה ה-35, אז קספר שמייכל הציל בעיטת וולה נפלאה של אדמיר מהמדי.

גם במחצית השנייה המשיכה הנבחרת האורחת לתקוף, אבל מלבד כדור לקורה בדקה ה-51 לא התקרבה לעלות על לוח התוצאות. מנגד, נגיחה של תומאס דילייני לאחר קרן של אריקסן סיכנה את שער השוויצרים אבל הכדור הלך החוצה. מאותה נקודה המארחת התעוררה, והחלה להגיע ליותר מצבים – כולל בעיטה חופשית נהדרת של אריקסן בדקה ה-71.

אריקסן. המצטיין במדי דנמרק (LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images)
אריקסן. המצטיין במדי דנמרק (LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix/AFP via Getty Images)

היה נראה שהמשחק הולך לחלוקת נקודות, אבל לדנים היו תוכניות אחרות. אריקסן הכניס כדור גאוני ליוסוף פולסן, שניצל את חוסר הריכוז בהגנה ורץ כל הדרך כדי להשחיל פנימה בדקה ה-85 ולתת את שלוש הנקודות לדנמרק. אחרי שישה משחקים, הנבחרת של אגה הריידה עדיין בלתי מנוצחת והיא בדרך הנכונה לקטוף את הכרטיס ליורו.

גאורגיה – אירלנד 0:0
המפגש בין שתי הנבחרות לא התעלה לרמה גבוהה, המארחת אמנם שלטה יותר בכדור ואיימה 13 פעמים על השער, אך חוסר הריכוז של שחקני ההתקפה שלה בלט, כשאף כדור לא הלך למסגרת של השוער דארן רנדולף. חלוץ הנבחרת גיאורגי קוויליטאיה לא הצליח למצוא את הרשת, והוחלף בדקה ה-73. בכך הגיאורגים, אמנם העלו את מאזנם ל-5 נקודות, ולא הפסידו לאירלנד המוליכה, אך פספסו הזדמנות להיצמד לדנמרק ושוויץ, שישחקו אחת מול השנייה בהמשך הערב. ביום שלישי תפגוש גיאורגיה את גיברלטר החלשה ותנסה להשיג ניצחון שני במשחקי המוקדמות.

האירים מנגד, רשמו משחק מאכזב מאוד ולא היו קרובים לסכן את שערו של גאורגי לוריה. הם בעטו רק חמש פעמים לשער, וסיפקו משחק חלש. ג'יימס מקלין וקולון רובינסון לא הצליחו להביא את יכולתם לידי ביטוי, ויצאו עם נקודה אחת ממשחק חוץ בו אירלנד, שמוליכה את הטבלה של הבית, אמורה לנצח. ארון קונולי בן ה-19, אגב, שכיכב במדי ברייטון נגד טוטנהאם, ערך הופעת בכורה כשנכנס כמחליף בדקה ה-79. למרות התוצאה המאכזבת, חניכיו של מיק מקארתי שמרו באופן זמני על המקום הראשון בבית, כשהם עדיין לא הפסידו משחק מפתיחת הקמפיין והשיגו שלוש ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. ביום שלישי, אירלנד תצא למשחק לא פשוט בשוויץ, בקרב ישיר על הכרטיס ליורו 2020.

(צילום: האתר הרשמי)
(צילום: האתר הרשמי)

בוסניה – פינלנד 1:4
הנבחרת של רוברטו פרוזינצקי, ללא אדין דז'קו, הגיעה למשחק עם הגב אל הקיר לאחר שנכנעה 4:2 בארמניה בספטמבר, במשחק של להיות או לחדול אך הצליחה להתגבר על הלחץ ופירקה 1:4 את סגנית בית י' וצימקה ממנה את הפער לשתי נקודות בלבד. ביום שלישי היא תפגוש את יוון למשחק קריטי. פינלנד, מנגד, תארח את ארמניה.

איזט האירוביץ', שנכנס כמחליף בדקה ה-18 רק בשל פציעתו של אדין ויסקה, כבש שער נפלא בדקה ה-29 והרגיע מעט את הלחץ כשקיבל כדור בצד ימין ובעט חזק לרשת מזווית לא פשוטה, 0:1 לבוסניה. כעבור שמונה דקות המארחת הכפילה את היתרון עם פנדל מוצלח של מיראלם פיאניץ'. קשרה של יובנטוס השלים צמד בדקה ה-58 בבעיטה נפלאה מתוך הרחבה, אלא שבוסניה המשיכה עם הרעב הגדול לעיני הקהל הביתי. ארמין הודזיץ' כבש את הרביעי בקלות בדקה ה-73. פוהינפאלו, שחקן באייר לברקוזן שעלה מהספסל במחצית השנייה כבש שער ניחומים בבעיטה למשקוף ופנימה 11 דקות לסיום.

תוצאות נוספות
איי פארו – רומניה 3:0

מלטה – שבדיה 4:0

ארמניה – ליכטנשטיין 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי