צפו: הולנד גברה 1:2 על בלארוס, רוסיה פירקה את קפריסין והבטיחה עלייה

שחקני הולנד חוגגים
שחקני הולנד חוגגים | SERGEI GAPON/AFP via Getty Images

האורנז' נהנתה מיום מוצלח של ווינאלדום, שכבש צמד במינסק וביסס אותה במקום הראשון בבית. הנבחרת של בן שמעון איבדה כל סיכוי לעלייה לאחר שהושפלה 5:0 בביתה. קורהוט העניק להונגריה ניצחון חשוב נגד אזרבייג'אן

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות יורו 2020 המשיכו הערב (ראשון) במספר מוקדים ראשונים באירופה, כאשר במרכז הייתה נבחרת הולנד, אשר גברה 1:2 בחוץ על בלארוס, ובכך עשתה צעד משמעותי לעבר הטורניר הגדול. במקביל, רוסיה הבטיחה את מקומה בטורניר הגמר, על חשבונם של רן בן שמעון וקפריסין. סקולנד פירקה 0:6 את סן מרינו ואילו הונגריה ניצחה את אזרבייג'אן.


בלארוס – הולנד 2:1
לאחר שביצעה מהפך מאוחר מאוד נגד צפון אירלנד במחזור הקודם, נבחרת הולנד המשיכה הערב את המומנטום החיובי נגד בלארוס, בעיקר בזכות יכולת טובה של ג'ורג'יניו ווינאלדום. האורנז' עשו צמד משמעותי מאוד לעבר יורו 2020, כאשר התבססו במקום הראשון של בית ג', עליו היא נאבקת עם גרמניה.

החבורה בכתום השתלטה על המתרחש על כר הדשא במינסק כבר מהרגע הראשון, ולא חצי שעה של כדורגל הצליחה למצוא את השער אלכסנדר גוטור, לאחר שווינאלדום הסתנן לתוך הרחבה ותרגם הגבהה של קווינסי פרומס לנגיחה קלה. קשרה של ליברפול השלים צמד בדקה ה-32, עם בעיטה מדהימה ממרחק של יותר מ-20 מטרים, היישר לחיבורי השער היריב.

ניצחון חשוב להולנד. (SERGEI GAPON/AFP via Getty Images)
ניצחון חשוב להולנד. (SERGEI GAPON/AFP via Getty Images)

במחצית השנייה החבורה של רונאלד קומאן הורידה מעט את הרגל מהדוושה, דבר אשר אפשר למארחת לצמק ל-2:1 בדקה ה-54, זאת לאחר שסטינסלב דראגון ברח לוירג'יל ואן דייק והכניע את יאספר סילסן בנגיחה מטווח קצר מאוד. עד השריקה האחרונה ההולנדים ידעו היטב כיצד לשמור על היתרון וניצחו 1:2 בסיום.

קפריסין – רוסיה 5:0
רן בן שמעון ושחקניו ביצעו מהפך מבריק נגד קזחסטן במחזור הקודם, מה שאפשר להם עדיין להמשיך ולחלום על ההעפלה לטורניר הראשי. החלומות של האי השכן נגמרו מהר מאוד, לאחר שלצערם כבר בדקה התשיעית דניס צ'רישב העלה את האורחת מרוסיה ליתרון. בדקה ה-23 מאגומד אוזדוייב הכפיל. מיד לאחר מכן קונסטנטינוס לאיפיס ראה כרטיס אדום והשאיר את בן שמעון וקפריסין בעשרה שחקנים. בדקה ה-79, ארטיום דזיובה מצא את הרשת בפעם התשיעית בטורניר המוקדמות ובכך התקרב עוד יותר לערן זהבי שפסגת הכובשים עם עשרה, ובנוסף הוסיף בישול לאלכסנדר גולובין בדקה ה-89. החותמת הסופית הגיעה בדקה ה-92, כאשר צ'רישב השלים צמד.

הבטיחה עלייה בסטייל. דזיובה חוגג בקפריסין (AFP/GettyImages)
הבטיחה עלייה בסטייל. דזיובה חוגג בקפריסין (AFP/GettyImages)

הונגריה – אזרבייג'אן 0:1
בטרם המשחק של קרואטיה נגד וויילס, הנבחרת ההונגריה השיגה ניצחון חשוב מאוד בביתה, אשר הציב אותה זמנית במקום השני בבית ה'. היכולת על כר הדשא בבודפשט לא התעלתה לרמה גבוהה מאוד, ומהלך אחד בלבד הכריע. מיחאי קורהוט, אקס הפועל באר שבע הניף את רגלו בדקה העשירית וכבש שער מדהים מכמעט 30 מטרים, אשר העניק לנבחרתו שלוש נקודות חשובות מאוד.

שער מבריק של המגן  סידר ניצחון חשוב ומקום שני בבית (ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images)
שער מבריק של המגן סידר ניצחון חשוב ומקום שני בבית (ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images)

סקוטלנד – סן מרינו 0:6
סקוטלנד איבדה ממזמן את הסיכוי להעפיל ליורו 2020, אך היום אוהדי הנבחרת המסורים זכו במעט נחת. לאחר ארבעה הפסדים רצופים, היריבה סן מרינו הגיעה בדיוק בזמן עבור סטיב קלארק וחניכיו. במחצית הראשונה זה היה מופע של איש אחד – ג'ון מקגין, קשרה של אסטון וילה שהתכבד בשלושער. במחצית השנייה לורנס שנקלנד, לורנס פינלי וסטיורט ארמסטרונג הצטרפו לחגיגה על חשבונה של נועלת הבית, שלא צברה נקודה אחת עד כה.

נבחר לאיש המשחק. ג'ון מקגין
נבחר לאיש המשחק. ג'ון מקגין (ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי