צפו בתקציר: ספרד עלתה ליורו עם 1:1 בשבדיה, איטליה חגגה

שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | TORE MEEK/NTB Scanpix/AFP via Getty Images

מרקוס ברג העלה את השבדים ליתרון, אך שער דרמטי של רודריגו בתוספת הזמן סידר ל"לה רוחה" מקום באליפות אירופה והציל אותה מהפסד ראשון בקמפיין. הסקוודרה אזורה, שכבר עלתה ליורו דרסה 0:5 את ליכטנשטיין

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השמיני של מוקדמות יורו 2020 הסתיימו הערב (שלישי). בבית ו', שבדיה כבר הדהימה את ספרד עם 0:1 מנגיחה של מרקוס ברג , אך שער בתוספת הזמן של רודריגו המחליף קבע שוויון 1:1 ושלח את רוברט מרטינס וחניכיו לחגוג העפלה ליורו. בבית י' נערך קרב קצוות, כשאיטליה שכבר הבטיחה את השתתפותה באליפות אירופה הביסה 0:5 את ליכטנשטיין החלשה, אנדראה בלוטי כבש צמד.

שבדיה – ספרד 1:1
ספרד הבטיחה את השתתפותה ביורו 2020 עם 1:1 דרמטי בשבדיה. מרקוס ברג העלה את המארחת ליתרון, אך רודריגו המחליף איזן את התוצאה בתוספת הזמן והציל את ה"לה רוחה" מהפסד ראשון בקמפיין. המשחק נפתח בשליטה של הספרדים וכבר בדקה השביעית הם היו קרובים ליתרון, אך טיאגו אלקנטרה, שנותר לבד ברחבה, ניסה לעבור את השוער במקום לבעוט אל השער ופספס הזדמנות נהדרת. כעבור שלוש דקות רודרי השתלט על כדור קרן ובעט טוב, אבל רובין אולסן שוב היה במקום. בדקה ה-32 שבדיה התקרבה אל השער הראשון, כשרובין קוואיסון נגח מצוין לחיבורים, אך דה חאה התעופף והדף לקרן. למרות שליטה מוחלטת של ספרד בכדור, השבדים סיפקו מחצית טובה אליה ירדו בשוויון 0:0.

עם פתיחת המחצית השנייה שבדיה עלתה ליתרון 0:1. קוואיסון הגביה לרחבה, מרקוס ברג נגח מצוין, דה חאה הדף וגם עצר את הריבאונד, אך החלוץ לא ויתר ונגח מקו השער פנימה. בדקה ה-60 חניכיו של רוברט מורנו ספגו מכה נוספת, כשדוד דה חאה הוחלף בעקבות פציעה. קפה, שוערה של צ'לסי נכנס במקומו. גם בחצי השני השליטה הייתה של האורחת, שלא הצליחה לתרגם את החזקת הכדור למצבים בולטים, עד הדקה ה-91 בה רודריגו היה במקום הנכון, בזמן הנכון כדי לדחוק מקרוב פנימה. במחזור הבא שבדיה תצא למשחק חוץ ברומניה בקרב ישיר על הכרטיס ליורו, בעוד ספרד תפגוש את מלטה למשחק לפרוטוקול בלבד.

רודריגו בטירוף לאחר שער השוויון (JESSICA GOW/TT NEWS AGENCY/AFP via Getty Images)
רודריגו בטירוף לאחר שער השוויון (JESSICA GOW/TT NEWS AGENCY/AFP via Getty Images)

ליכטנשטיין – איטליה 5:0
הסקוודרה אזורה כבר העפילו לאליפות אירופה במחזור האחרון ולא התקשו גם הערב נגד ליכטנשטיין החלשה. כבר לאחר שתי דקות פדריקו ברנרדסקי, כבש משחק שני ברציפות והעלה את האורחת ל-0:1, לאחר בעיטה מדויקת מתוך הרחבה. האיטלקים המשיכו לשלוט בקצב המשחק ובדקה ה-70 החלה ההצגה. אנדראה בלוטי, שהגיע ראשון לכדור קרן נגח אל הרשת וקבע 0:2. שבע דקות חלפו ואלסיו רומניולי העלה את האורחת ל-0:3. האיטלקים המשיכו לכבוש וסטפן אל שעראווי הוסיף את הרביעי בדקה ה-82. בתוספת הזמן בלוטי השלים צמד וקבע את תוצאת המשחק. במחזור הבא איטליה תצא לבוסניה, בעוד ליכטנשטיין תפגוש את פינלנד.

פדריקו ברנרדסקי חוגג עם חבריו ( STEFAN WERMUTH/AFP via Getty Images)
פדריקו ברנרדסקי חוגג עם חבריו (STEFAN WERMUTH/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי