רודרי: "אולמו שחקן מצוין". איטליה תקבע שיא היסטורי?

צ'ירו אימובילה, פדריקו ברנרדסקי
צ'ירו אימובילה, פדריקו ברנרדסקי | Claudio Villa/Getty Images

מוק' יורו 2020: קשר דינמו זאגרב עשוי לערוך בכורה בספרד כשזו תפגוש את מלטה. מוראטה הלוהט בחוד. האזורי יוצאים לבוסניה (21:45, ספורט4) במרדף אחר ניצחון עשירי ברציפות. רומניה ושבדיה בקרב לוהט על הסגנות

(גודל טקסט)
משחקי מוקדמות יורו 2020 ימשיכו גם מחר (שישי) עם לא פחות משמונה משחקים. ספרד (פוגשת את מלטה במשחק נטול לחץ)  ואיטליה (מחפשת ניצחון עשירי ברציפות לראשונה בהיסטוריה שלה, כשתתארח בבוסניה) כבר הבטיחו את מקומן ונותר לראות מי יסיימו כסגניות הבתים. בבית 6 מסתמן קרב גדול כאשר רומניה השלישית תארח את שבדיה השנייה (21:45, שידור ישיר בספורט1) בקרב לוהט כשנקודה אחת מפרידה ביניהן. נראה שרק סנסצייה תמנע מפינלנד העפלה שכן היא זקוקה לנקודה מול ליכטנשטיין החלשה במשחק בית. נורבגיה שרחוקה ארבע נקודות מהמקום השני, תפגוש את איי פארו אך היא זקוקה לנס.


בוסניה – איטליה (21:45, שידור ישיר בספורט4)
האזורי השוו את רצף הניצחונות הרצופים שלהם משנות ה-30 ויישמחו לקבוע שיא חדש במשחק החוץ בבוסניה. לרוברטו מנצ'יני יש מספר התלבטויות בהרכב, בין היתר ניקולה זאניולו או סנדרו טונאלי בקישור, כשקשרה של ברשיה ערך את הופעת הבכורה בנבחרת בפגרה הקודמת. מרקו וראטי הפצוע ייעדר. צ'ירו אימובילה שנמצא בעונת שיא ומוביל את טבלת המבקיעים בסרייה א' עם 14 שערי ליגה, יפתח בחוד. לורנצו אינסינייה יקווה לשים מאחוריו את התקופה הקשה בנאפולי ולחזור ליהנות מכדורגל.


המארחת בצרות שכן גם שש נקודות משני המשחקים הנותרים עלולים שלא להספיק לה, ככה זה עם ארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים ופער חמש נקודות מהשנייה פינלנד. בוסניה בונה על המאזן שלה לעיני הקהל הביתי שכן השיגה 10 נקודות מתוך 12 אפשריות הקמפיין ורשמה תשעה משחקים ללא הפסד. הקשר אמר גויאק שכבש ארבעה שערים לזכותה במהלך הקמפיין – ימשיך בהרכב, כשלצידו ישחק אדין דז'קו שכבש במהלך ההפסד לאיטליה ביוני.


שחקני נבחרת איטליה. שיא היסטורי? (Claudio Villa/Getty Images)


רוברט פרוסינסקי
 המאמן אמר: "הדבר החשוב ביותר הוא שנשחק טוב בשני המשחקים האחרונים לקראת הפלייאוף, אנחנו לא זקוקים למוטיבצייה נוספת, בטח לא נגד יריבה כמו איטליה. זה יהיה מבחן גדול וניתן את הכל".


ספרד – מלטה (21:45)
שער השוויון הדרמטי של רודריגו עמוק בתוספת הזמן בשבדיה לקח את ספרד ליורו וכעת, לאחר שהמשימה העיקרית הושלמה והלחץ פחת, רוברט מורנו דורש לנצח את שני המשחקים הנותרים וגם לשחק כדורגל טוב יותר. אלברו מוראטה שנמצא בכושר מצוין במדי אתלטיקו מדריד – כבש בשישה משחקים רצופים, וכן פאקו אלקסר – צפויים לפתוח בחוד.


הקשר רודרי אמר במסיבת העיתונאים: "הוונדה מטרופוליטנו הוא אצטדיון מאוד מיוחד בשבילי. אנחנו לוקחים את כל המשחקים ברצינות, עובדים כמו שהמאמן מבקש במטרה לסיים במקום הראשון במוקדמות ולהגיע עם ביטחון וברגשות טובים לקראת היורו".



אולמו חוגג בנבחרת הצעירה. יפתח בהרכב של מורנו? (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)


בנוסף הוא החמיא לקשר הצעיר דני אולמו (21), שחקנה של דינמו זאגרב שנכלל לראשונה בסגל הנבחרת: "הוא שחקן עם יכולות גבוהות מאוד ליד השער והוא יוכל לתרום לנו הרבה. יש ציפיות ממנו. אנחנו זקוקים לשחקנים כאלה. העונה בקרואטיה סיפק אולמו שישה שערים ושישה בישולים ב-17 הופעות. אולמו זכה עם הנבחרת צעירה עד גיל 21 ביורו הצעירות, כבש בגמר נגד גרמניה ונבחר למציין והוא מחכה לתחילת דרכו בנבחרת הבוגרת. היריבה, מנגד, רשמה שבעה הפסדים ברציפות מאז מחזור הפתיחה בו גברה 1:2 על איי פארו.


רומניה – שבדיה (21:45, שידור ישיר בספורט1)

קרב גדול על סגנות בית 6. רומניה השלישית בטבלה מארחת את שבדיה השנייה. שתי היריבות יצאו מהמחזור האחרון בטעם חמוץ כשספגו שערים מכריעים בדקות הסיום. רומניה איבדה ניצחון מול נורבגיה ושבדיה נאלצה להסתפק בתיקו נגד ספרד. שתיהן מגיעות למשחק בכושר לא רע.

 

רומניה אגרה שבע נקודות משלושת המחזורים האחרונים כשהיא שמרה על שער נקי בשלושה מחמשת משחקיה האחרונים. היא תחסר את פלורין אנדונה הפצוע ששוחרר מהסגל אך חלוץ אחר, קלאודיו קסרו בן ה-32 – מספק את הסחורה כשתרם כבר שישה שערים בקמפיין המוקדמות. גם גורג'ה פושקש מציג קמפיין נפלא עם חמישה כיבושים.


שחקני רומניה חוגגים. מה הם מכינים לשבדים? (DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images)

 

שבדיה מגיעה למשחק בסגל מלא לחלוטין והמאמן יאן אנדרסון יוכל לבחור את ה-11 החזקים ביותר שלו. אלכסנדר איסק, מרקוס ברג ורובין קוואיסון מתחרים על שתי עמדות בהתקפה. במשחק שנערך בשבדיה ניצחה הנבחרת המקומית 1:2.


שוויץ – גיאורגיה (21:45)

המארחת לא הפסידה ב-15 משחקי הבית האחרונים שלה  ובונה על האריס ספרוביץ' במשחקו ה-65 בנבחרת. שוויץ נמצאת במאבק משולש יחד עם צפון אירלנד ודנמרק על שני המקומות הראשונים, והיא חייבת לנצח רגע לפני שתפגוש את צפון אירלנד בחוץ במשחק קשה מאוד בנעילת הקמפיין. האורחת השיגה 2:3 בגיברלטר במחזור האחרון וקטעה רצף שלילי.
 


משחקים נוספים: פינלנד – ליכטנשטיין (19:00, שידור ישיר בספורט1); נורבגיה – איי פארו (19:00); דנמרק – גיברלטר (19:00), ארמניה – יוון (19:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי