צפו בתקצירים: ישראל בפלייאוף לאחר ניצחונות של פינלנד ושבדיה

טימו פוקי
טימו פוקי | MARKKU ULANDER/AFP/Getty Images

הפינים העפילו ליורו לראשונה בהיסטוריה, הרבה בזכות צמד של טימו פוקי, בעוד הכחולים-צהובים גברו בחוץ על רומניה ועלו גם הם. שתי התוצאות עשו שירות נהדר לאנדי הרצוג ושחקניו, עוד לפני המשחק נגד פולין

(גודל טקסט)
משחקי מוקדמות היורו נמשכו גם הערב (שישי) והבשורה הגדולה מהם היא שמקומה של נבחרת ישראל בפלייאוף הובטח עוד לפני משחקה מחר נגד פולין, לאחר שפינלנד גברה על ליכטנשטיין ושבדיה ניצחה בחוץ את רומניה, כאשר שתי הנבחרות הסקנדינביות השיגו את הכרטיס לטורניר היבשתי בקיץ הקרוב. בנוסף, דנמרק הביסה בקלות את גיברלטר נורבגיה עשתה את אותו הדבר נגד איי פארו. שווייץ גברה על גאורגיה ויוון השיגה שלוש נקודות שלא הועילו לה בדבר, נגד ארמניה.


פינלנד – ליכשטנשטיין 0:3
טימו פוקי וחבריו העפילו סופית ליורו, לאחר שגברו על היריבה החלשה והבטיחו את המקום השני בבית 10. יאסה טואומינן כבש את השער הראשון בדקה ה-21 וחלוצה של נוריץ' סיטי הוסיף את השני בבעיטה מדויקת מהנקודה הלבנה, בדקה ה-63, והשלים צמד שתיים עשרה דקות לאחר מכן כדי לחתום את תוצאת המשחק.



רומניה – שבדיה 2:0 (לחצו כאן לצפייה בשערים)
במשחק המסקרן של הערב, שהיווה קרב ראש בראש ישיר על הכרטיס ליורו 2020, הכחולים-צהובים הבטיחו העפלה באופן סופי ועל הדרך גם קבעו כי נבחרת ישראל תשתתף בפלייאוף. מרקוס ברג הוותיק נגח פנימה את השער הראשון של השבדים בדקה ה-18, אחרי הגבהה מדויקת של אמיל פורסברג מצד שמאל. בדקה ה-34 ברג הוסיף גם בישול וסידר לרובין קוואיסון את השער השני, בדרך לניצחון יקר במיוחד.



הפינים חוגגים העפלה ראשונה אי פעם לטורניר גדול (MARKKU ULANDER/Getty Images)


דנמרק – גיברלטר 0:6 (לחצו כאן לצפייה בשערים)

האדומים-לבנים עלו למקום הראשון בבית 4 והתקרבו להעפלה לאחר ניצחון קל. רוברט סקוב פתח את הסכר בדקה ה-12, כריסטיאן גיטקיאר הוסיף את השני שתי דקות בתוך המחצית השנייה, מרטין בריית'ווייט כבש את השלישי בדקה ה-51 וסקוב השלים צמד שלוש עשרה דקות לאחר מכן. בדקות הסיום, כריסטיאן אריקסן הוסיף צמד משלו כדי לקבוע את התוצאה הסופית.


השבדים חוגגים, וגם נבחרת ישראל (DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images)


נורבגיה – איי פארו 0:4
הנורבגים קיוו לאיבוד נקודות של פינלנד שישאיר אותם בחיים, אך לא קיבלו את מבוקשם ולמרות הניצחון המוחץ יצפו ביורו 2020 מהבית. כבר אחרי שמונה דקות הם עלו ליתרון כפול, לאחר שטורה רגיניוסן ואיוור פוסום כבשו. במחצית השנייה, חברו של טוני וואקמה בטרבזונספור, אלכסנדר סורלות', כבש צמד תוך שלוש דקות וקבע את תוצאת הסיום.


תוצאה נוספת
ארמניה – יוון 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי