21:45: הולנד וגרמניה ינסו להשיג את הכרטיס ליורו

ממפיס דפאי
ממפיס דפאי | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

נבחרת האורנג' תזדקק לנקודה בצפון אירלנד, קומאן התנצל בפני המקומיים אחרי דבריו בחודש שעבר: "לא הייתה לי כוונה לזלזל, אם נתתי להם מוטיבציה אז שיהיה בהצלחה". המאנשפט יארחו את בלארוס ויקוו לתיקו בבלפסט

(גודל טקסט)
עם כל הכבוד לנבחרת ישראל שכבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף ההעפלה לאליפות אירופה, בנוסף לסיכוי התיאורטי להעפיל דרך שלב המוקדמות אם אוסטריה תשיג נקודה אחת בלבד ממשחקיה הערב נגד מקדוניה ובשלישי בלטביה, הקרב הגדול ביותר יהיה הערב בצפון אירלנד, שם הנבחרת המקומית תארח את הולנד (21:35 בספורט4) ובמקביל תארח גרמניה את בלארוס, כשגם הנבחרת של יואכים לב טרם הבטיחה העפלה.


לאחר שישה משחקים מתוך שמונה בבית מספר 3 במוקדמות היורו, הולנד ניצבת בפסגה עם 15 נקודות, גרמניה מיד אחריה עם 15 גם כן ולצפון אירלנד 12 נקודות. גרמניה תארח הערב את בלארוס ולאחר מכן את צפון אירלנד, הולנד תתארח הערב בבלפסט ולאחר מכן תארח את אסטוניה, כך שלקרב הערב חשיבות קריטית. רק נזכיר כי במפגש הקודם בין הולנד לצפון אירלנד, לפני חודש ושישה ימים ברוטרדם, הולנד ניצחה 1:3 אחרי שממפיס דפאי (80 ו-94) ולוק דה יונג (91) מחקו פיגור בעשר הדקות האחרונות.


הולנד, כידוע, לא הייתה ביורו הקודם ונקודה תספיק לה כדי להבטיח את המקום באליפות אירופה בקיץ. המאמן רונלד קומאן, שלפי הדיווחים עשוי לעבור לברצלונה לאחר אליפות אירופה, בהנחה שהולנד לא תיקלע לסנסציית ענק ואכן תשתתף בתחרות, אמר לאחר המשחק בחודש שעבר כי זה היה משחק "נוראי לצפייה" ו"מקומם", בצפון אירלנד זעמו על כך וכעת הבהיר ההולנדי: "לא הייתה לי כוונה לזלזל בצפון אירלנד, אני מתנצל. אם זה נותן להם אקסטרה מוטיבציה, אז בהצלחה. לא דיברתי על הדרך בה הם שיחקו, אלא על בזבוזי זמן. אני מכבד אותם, את היכולות שלהם ועובדה שהם הקשו עלנו מאוד. אולי השתמשתי במילים הלא נכונות ועל כך אני יכול להצטער".



ממפיס מכריע את הצפון אירים בתוספת הזמן (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)


לגרמניה, לעומת זאת, מצפה משחק הרבה יותר נוח על הנייר ואם הולנד לא תפסיד בבלפסט והיא תנצח במקביל, היא גם תבטיח את מקומה ביורו. לגרמניה אמנם נחיתות במשחקים מול הולנד בעקבות הפסד 4:2 ביתי לאחר 2:3 באמסטרדם, אבל המאנשפט קודם כל ירצו להעפיל ואם ינצחו ויראו את הולנד וצפון אירלנד מסיימות בתיקו אז הם גם יעלו לפסגת הבית.


לב אישר שבשער יעמוד מנואל נוייר, מארק אנדרה טר שטגן המתוסכל יפתח נגד צפון אירלנד באמצע השבוע, ואמר לקראת המשחק: "אנחנו מצפים שבלארוס תפתח עם חלוץ אחד ולכן נשחק עם שני בלמים. אנחנו לא רוצים רק להחזיק כדור, אלא גם לשחק מהר ולתקוף".


לצדו של לב ישב מתיאס גינטר, שיערוך הופעת בכורה בהרכב הנבחרת באצטדיון של קבוצתו, בורוסיה מנשנגלדבאך: "זה רגע מיוחד מאוד עבורי לשחק במדי הנבחרת במגרש הביתי שלי. כמו בקבוצה שלי, גם בנבחרת תפקידי להמשיך להתפתח ולקחת אחריות. זה תהליך שאני נהנה ממנו ורוצה לקחת אותו כמה צעדים קדימה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי