צפו: גרמניה, קרואטיה, אוסטריה והולנד העפילו ליורו 2020

סרג' גנאברי, מתיאס גינטר, טימו ורנר
סרג' גנאברי, מתיאס גינטר, טימו ורנר | picture alliance / Contributor

שחקניו של יוגי לב הביסו 0:4 את בלארוס, הקרואטים פיגרו 1:0 וניצחו 1:3, האוסטרים הבטיחו עלייה מהמקום השני "בבית הישראלי" כשניצחו 1:2 את צפון מקדוניה, האורנג' הסתפקו ב-0:0 בצפון אירלנד

(גודל טקסט)

עוד ארבעה משחקים נערכו הערב (שבת) במוקדמות יורו 2020 במקביל למשחקה של ישראל מול פולין ובסיומם הבטיחו עוד ארבע נבחרות את מקומן באליפות אירופה. צפון אירלנד אירחה את הולנד המשחק הסתיים ב-0:0 והנקודה הספיקה להולנדים כדי להעפיל. גרמניה עלתה אחרי שהביסה את בלארוס 0:4, קרואטיה שיחקה מול סלובקיה ועלתה לטורניר היוקרתי עם ניצחון 1:3. אוסטריה אירחה את צפון מקדוניה, "בבית הישראלי" ועלתה ליורו אחרי ניצחון 1:2.

בית ג'
צפון אירלנד – הולנד 0:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
זה היה משחק על כל הקופה בבלפסט. המארחת הייתה זקוקה לניצחון כדי להישאר במאבק על הכרטיס ליורו ואילו ההולנדים היו זקוקים לנקודה אחת בלבד וזכו בה. צפון אירלנד קיבלה הזדמנות לעלות ליתרון בדקה ה-32. ג'ואל פלטמן נגע בכדור בידו ברחבה והשופט הורה על הנקודה הלבנה. סטיבן דייויס בעט פנדל רע, ליציע.

גרמניה – בלארוס 0:4
הגרמנים שייטו לאליפות אירופה למרות רשימת נעדרים ארוכה שכללה את מרקו רויס, קאי האברץ, ניקלאס זולה ומרקו האלסטנברג הפצועים, ואמרה ג'אן המושעה. שחקניו של יוגי לב עלו ליתרון 0:1 בדקה ה-41 אחרי שסרג' גנאברי העביר כדור רוחב למתיאס גינטר, שבעט עם העקב פנימה. לאון גורצקה כבש את השני בדקה ה-49 כשהמשיך פנימה כדור קרן של טוני קרוס. בדקה ה-54 כבר 0:3 לגרמניה משער של טוני קרוס בבעיטה מדויקת מ-16 מטרים פנימה. בלארוס זכתה בכדור עונשין מ-11 מטרים בדקה ה-77, איגור סטאסביץ' בעט, מנואל נוייר זינק והדף נהדר. גונדוגאן בישל לקרוס את השער השני שלו והרביעי של הגרמנים בדקה ה-83. 


גנאברי וגינטר. חוגגים ניצחון גרמני והעפלה ליורו  (picture alliance / Contributor)

בית ה'
קרואטיה – סלובקיה 1:3
לקרואטים הספיק תיקו כדי להבטיח מקום ביורו, בעוד הסלובקים איבדו עוד קודם סיכוי לעלות אוטומטית. המארחת חסרה את איבן ראקיטיץ' ואנדריי קרמאריץ' הפצועים.  האורחים הפתיעו כשעלו ליתרון 0:1 בדקה ה-32, אחרי שרוברט בוז'ניק בעט מקרוב פנימה. ניקולה ולאשיץ השווה בדקה ה-56 אחרי מבצע אישי נהדר. בדקה ה-60 השלימה קרואטיה מהפך ועלתה ל-1:2 משער של ברונו פטקוביץ'. איבן פרישיץ כבש את השער השלישי לקרואטיה בדקה ה-74 בבעיטה מדויקת לפינת השער. רוברט מאק הסלובקי הורחק אחרי שספג צהוב שני בדקה ה-66.


לוקה מוריץ' בהתקפה. נבחרתו עלתה ליורו בסטייל (Pixsell/MB Media / Contributor)

בית ז'
אוסטריה – צפון מקדוניה 1:2
לאוסטרים הספיקה נקודה בודדת בווינה כדי להבטיח את המקום השני ואת העלייה האוטומאטית לטורניר היורו היוקרתי והם עלו ל-0:1 כבר בדקה השביעית. שטפן ליינר שלח כדור טוב אל דייויד אלאבה, שעבר את השוער ובעט פנימה. מבשל השער הראשון, שטפן ליינר העלה את אוסטריה ל-0:2 בדקה ה-48. ולאטקו סטויאנובסקי כבש שער מצמק לצפון מקדוניה שלוש דקות בתוך תוספת הזמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי