קרוס: "אנחנו לא פייבוריטים לזכייה ביורו", לב מרוצה

טוני קרוס, לאון גורצקה
טוני קרוס, לאון גורצקה | Jörg Schüler/Bongarts/Getty Images

הקשר כבש צמד ראשון בגרמניה מאז חצי הגמר ההיסטורי נגד ברזיל וזכה למחמאות ("רקד על המגרש") אך צינן את ההתלהבות:"חסר לנו ניסיון". המאמן מרוצה: "עמדנו במטרה". נוייר הסתלבט על גינטר שחגג שער בכורה

(גודל טקסט)
היא ספגה ביקורות רבות, בעיקר לאחר ההפסד להולנד בחודש ספטמבר, לא הרשימה במהלך המוקדמות והקרב המתמיד בין מנואל נוייר למארק אנדראה טר שטגן תמיד שם, אבל נבחרת גרמניה שמה הכל בצד וגם היא תהיה ביורו 2020, כשמשחק סיום הקמפיין נגד צפון אירלנד יהיה לפרוטוקול בלבד. אמש (שבת) הביסו המאנשפט 0:4 את בלארוס. יורו 2020 יהיה ה-13 בתולדותיה, יותר מכל אחת אחרת, כשהיא לא החמיצה אף טורניר מאז הזכייה ביורו 1972. ג'ושוע קימיך המשיך בשלו כששיחק בפעם ה-22 בנבחרת מאז תחילת 2018 – היחיד שלא החמיץ אף משחק.


בנבחרת שרר מצב רוח מצוין. מתיאס גינטר, בלמה של בורוסיה מנשנגלאדבך כבש שער בכורה בנבחרת, וכמה הוא שמח לעשות זאת במגרשה של קבוצתו: "זה הדובדבן שבקצפת. זה לא פשוט לכבוש כבלם להבקיע שער כזה כבלם – זה מראה שהכל אפשרי". הקפטן נויר השתעשע בעמדת הראיונות: "שער ראשון אחרי 29 משחקים, הגיע הזמן, לא?" השוער, אגב, זכה למחמאות כשבטוויטר של הנבחרת צייצו: "כשהדיפת פנדל היא לא העצירה הגדולה ביותר שלך הערב". "טוני קרוס לוהט", נכתב ב-"BBC" האנגלי, בעוד ב"בילד" המקומי נכתב: "שער קסום של גינטר, העפלה מושלמת ליורו. קרוס היה אלגנטי ומדויק, ממש רקד על המגרש". "זה לקח לה מחצית שלמה כדי להעביר הילוך אבל אחרי השער של גינטר בדקה ה-42, הנבחרת הפכה את העליונות לשערים ושיחקה בצורה מושלמת", נכתב ב"קיקר".




ובחזרה לקרוס – למעשה, קשרה של ריאל מדריד חיכה חמש וחצי שנים לצמד במדי הנבחרת, לראשונה מאז חצי הגמר ההיסטורי נגד ברזיל במונדיאל 2014, כלומר חמש וחצי שנים עברו מאז. קרוס אמר: "זה מיוחד להיות שחקן וותיק ומנהיג בנבחרת בגיל 29. עדיין חסר לנו קצת ניסיון, אבל אנחנו הולכים ומשתפרים. כשהטורניר יתקרב נדע היכן אנחנו עומדים. נכון לעכשיו לא הייתי סופר אותנו כחלק מהפייבוריטים, אבל זה לא אומר כלום. היה לנו קשה במשחק עד שכבשנו". הגרמני רשם את הופעתו ה-95 והשתווה לקארל היינץ רומינגהה וספ מאייר.


יואכים לב מאמן הנבחרת אמר: "הגענו למטרה שלנו, הנבחרת שיחקה טוב. השחקנים עשו תנועה ללא הפסקה. לא הכל היה מושלם אבל בשורה התחתונה אני מרוצה ממה שראיתי". בעיתונות הגרמנית העבירו גם ביקורת. "המשחק הזה לא היה אמת מידה, וההופעה נגד צפון אירלנד לחלוטין אינה חסרת משמעות", נכתב ב"קיקר", שם הזכירו כי הנבחרת צריכה לנצח כדי להיות בראש הבית של הגרלת הבתים של היורו. עוד נמתחה ביקורת על כך ש-10,000 מושבים נותרו ריקים.


לפני המשחק היה אירוע מרגש כשנערכה דקת דומיה לזכר השוער הגרמני רוברט אנקה  שרשם שמונה הופעות בנבחרת בין 2007 ו-2009. הוא התאבד לפני עשור בשל מחלקת הדיכאון. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי