סאות'גייט: "התקדמנו, אנגליה חזקה יותר מאז המונדיאל"

גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט | ARMEND NIMANI/AFP via Getty Images

מאמן שלושת האריות החמיא לשחקניו אחרי ה-0:4 בקוסובו: "אנחנו לא מגיעים למשחקים בחשש, שולטים ויודעים להבקיע". מלך השערים החדש של המוקדמות גם שבר שיאים כשכבש בכל משחקי המוקדמות: "הרגשה נפלאה"

(גודל טקסט)
נבחרת אנגליה סיימה את קמפיין מוקדמות יורו 2020 עם 0:4 חלק בקוסובו, במשחק בו הארי קיין הבקיע את שערו ה-12 בשמונה משחקים ובכך עקף בפסגת כובשי השערים את ערן זהבי – שיוכל לנסות לכל הפחות להשתוות לחלוץ טוטנהאם אם יבקיע מחר שער אחד במקדוניה הצפונית – אבל בשלושת האריות בעיקר מאושרים מהבטחת המקום הראשון, מה שיוביל לכך שהם יארחו שלושה משחקים בוומבלי באליפות אירופה הקרובה.


סאות'גייט הבהיר לפני המשחק שהוא יבצע מספר שינויים בהרכב, אבל גם ידע שהוא לא יכול להרשות לעצמו לסיים את הקמפיין עם הפסד, כי רק ניצחון היה מבטיח שאנגליה תהיה ראש בית ביורו, וזו גם הסיבה שבין השאר פתחו שני הכוכבים הכי גדולים, ראחים סטרלינג שלא שיחק ב-0:7 על מונטנגרו ביום חמישי וכאמור קיין שגם מצא את הרשת.


לאחר המשחק אמר המנג'ר בביטחון: "הנבחרת מאמינה בעצמה ואתם יכולים לראות את הביטחון של השחקנים. הם שולטים במשחק, הם יודעים להבקיע שערים ולא מגיעים למשחקים בחשש של מה יכול לקרות. אנחנו לחלוטין יותר טובים מאשר היינו במונדיאל ברוסיה, התקדמנו מאוד".


עם זאת, אנגליה חוששים שהצלחה בקמפיין המוקדמות בבית עם מונטנגרו, בולגריה, קוסובו וצ'כיה מעט מבלבלת, כי שלושת האריות נכנעו 2:1 בצ'כיה לפני חודש וכזכור במונדיאל האחרון הפסידו פעמיים לבלגיה וגם להולנד בחצי גמר ליגת האומות, נבחרות שנחשבות מהבכירות ביבשת.



קיין. לא רק מלך השערים החדש, לפחות עד המשחק של ישראל (Michael Regan/Getty Images)


"אנחנו לא יודעים מה יהיה ברמות האלה כי עוד לא שיחקנו לאחרונה נגד הנבחרות מהטובות ביבשת", ניסה סאות'גייט להקטין את הביקורת, "לזכות ביורו זה לא קל יותר מלזכות בגביע העולם. יש גם את ספרד, גרמניה, פורטוגל ונבחרות אחרות שהרמה שלהן מאוד גבוהה".


באשר להארי קיין, הוא כאמור לא רק עקף את ערן זהבי בטבלת כובשי השערים במוקדמות והפך לאנגלי הראשון בהיסטוריה שכבש בכל משחקי המוקדמות, אלא גם כבש את שערו ה-32 במדי הנבחרת ב-45 הופעות בלבד – ואם להשוות זאת לשיאן השערים וויין רוני, הוא ב-45 הופעות כבש 14 בלבד. קיין הוא גם האנגלי הראשון אי פעם להבקיע 12 שערים בשנה קלנדרית אחת.


"זה לא היה משחק קל, הדשא היה במצב גרוע, אבל בסוף עלינו על המסלול הנכון", אמר בסיום מלך השערים, "אני רוצה להבקיע שערים ולנצח משחקים, זו הרגשה נפלאה ואני מקווה להמשיך לכבוש".




קיין גם החמיא לאחר המשחק ברשתות החברתיות למייסון מאונט מצ'לסי ולחברו בטוטנהאם הארי ווינקס שכבשו שערי בכורה ובסיום המשחק אמר ווינקס: "זו הגשמת חלום, לשחק בנבחרת אנגליה ועוד להבקיע עבור המדינה. זה רגע אדיר בשבילי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי