בשלישי: רגע האמת של ווילס, גרמניה והולנד במאבקי מיקום

גארת' בייל
גארת' בייל | Alex Davidson/Getty Images

נבחרתם של בייל וגיגס חייבת לנצח את הונגריה כדי להעפיל אוטומטית ליורו. ראמזי: "רוצים שוב לחוות טורניר גדול". המאנשפט יפגשו את צפון אירלנד, בעוד האורנג', ללא ואן דייק, יקוו למעידה כשיארחו את אסטוניה

(גודל טקסט)

מוקדמות יורו 2020 יינעלו מחר (רביעי) כשנבחרת ישראל תתארח בצפון מקדוניה בקרב בין מקומות 4-5 ובנוסף ייערכו עוד תשעה משחקים. עוד בבית 'הישראלי', פולין מוליכת הבית (תפגוש את סלובניה השלישית בטבלה) וסגניתה אוסטריה (תתארח בלטביה) שהבטיחו כבר את עלייתן לאליפות אירופה, נאבקות רק על המיקום. אם אוסטריה תנצח ופולין תפסיד יהיה מהפך בראשות הבית.

בשאר אירופה, בית 5 הוא הבית המותח ביותר. בזמן שקרואטיה כבר שיחקה והבטיחה את העפלתה, לא פחות מארבע נבחרות מתחרות על המקום השני. ווילס של גארת' בייל שתפגוש את הונגריה שמעליה בנקודה (21:45, שידור ישיר בספורט2), תלויה בעצמה ואם תנצח תבטיח את העפלתה האוטומטית מהמקום השני. במקביל, סלובקיה השלישית תייחל לתיקו בזמן שתפגוש את אזרבייג'אן החלשה. מעבר לכך, רן בן שמעון וקפריסין יוצאים למשחק חוץ קשה מאוד נגד בלגיה (21:45, שידור ישיר בספורט4). בבית 3, גרמניה מארחת את צפון אירלנד (21:45, שידור ישיר בספורט3) ולאור המפגשים הפנימיים, תיקו לא יספיק לה כדי לסיים ראשונה אם הולנד תנצח בביתה את אסטוניה.



ווילס – הונגריה (21:45, שידור ישיר בספורט2)
רגע האמת של ווילס של ראיין גיגס שהגיעה למחזור הסיום כשהיא תלויה בעצמה, זאת לאחר 0:2 על אזרבייג'אן. אם תנצח – ווילס תעפיל אוטומטית ליורו. הנבחרת זקוקה יותר מתמיד לגארת' בייל שרשם שעה במשחק הקודם וכבש רק פעמיים בתשעת המשחקים האחרונים של הנבחרת. ג'ו אלן יחזור להרכב ודניאל ג'יימס ימשיך ב-11. הונגריה הצליחה לנצח את ווילס במשחק בו הייתה המארחת בזכות שער מאוחר של הקשר מטה פטקאיי. גם הקשרים וילי אורבן וזולט קלמאר והמגן תמאש קדאר, כולם פצועים – לא ישחקו.



בייל. גיגס זקוק לו (VLADIMIR SIMICEK/AFP via Getty Images)


ארון ראמזי שצפוי לחזור להרכב, אמר לקראת המשחק: "התאכזבנו מאוד להחמיץ את המונדיאל. יש לנו הרבה פנים חדשות בנבחרת, שחקנים שלא הגיעו לטורניר גדול וזו תהיה חוויה נהדרת עבורם. התקופה הטובה ביותר שלנו הייתה ביורו 2016 ואנחנו רוצים לחוות זאת שוב"


בלגיה – קפריסין (21:45, שידור ישיר בספורט4)
לאחר ההפסד המאכזב לסקוטלנד ביום שבת, רן בן שמעון מקווה לא להתפרק נגד בלגיה המפחידה במשחק שיינעל את הקמפיין. המאמן יחסר את המגן המושעה קונסטנטינוס לאיפיס כאשר גם המגן אנדראס קארו ייעדר – בגלל פציעה. נבחרתו לא כבשה שער נגד היריבה הזו כבר 28 שנה.


מנגד, הנבחרת של רוברטו מרטינז כבשה 18 שערים בארבעת משחקי הבית שלה ועל אף שהבטיחה את העפלתה מהמקום הראשון כלל לא בטוח שהכוכבים יקבלו מנוחה, במטרה לסיים את הקמפיין במאזן מושלם. יאניק קראסקו עשוי לקבל הזדמנות על חשבון תורגן הזאר וייתכן שקפטן הנבחרת אדן הזאר וכוכבים נוספים כמו רומלו לוקאקו וקווין דה בריינה, ישחקו מחצית אחת. טובי אלדרווילד נמצא בספק.


גרמניה – צפון אירלנד (21:45, שידור ישיר בספורט3)
המאנשפט ניצחו בקלילות 0:4 את בלארוס ונראה שעל אף שהפסד עלול להוריד אותה למקום השני, המאמן יואכים לב יבצע מספר שינויים בהרכב. טוני קרוס, כוכב המשחק הקודם, צפוי לקבל מנוחה. אמרה צ'אן, ג'וליאן ברנט וגם מארק אנדרה טר שטגן, עשויים לקבל הזדמנות.



טר שטגן. עשוי לקבל הזדמנות (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)


האורחת, מנגד, החמיצה פנדל במהלך התיקו המאופס נגד הולנד במחזור הקודם ותרצה לסיים את הקמפיין המכובד שלה בטעם טוב. בשלושת המשחקים האחרונים כשפגשה את הנבחרות החזקות בבית – לא הצליחה לנצח. הבלם מייקל סמית והקשר ניל מקגין צפויים לחזור ל-11 של המאמן מייקל אוניל.
לטביה – אוסטריה (21:45)


הולנד – אסטוניה (21:45)
האורנג' שמחו על ההעפלה לטורניר גדול לראשונה מזה ארבע שנים. הקפטן וירג'יל ואן דייק שוחרר מהסגל של האורנג' (בשל סיבות אישיות לפי התקשורת). מנגד, ג'ורג'יניו ויינאלדום שנעדר מהמשחק האחרון, יחזור להרכב ואף יקבל את סרט הקפטן. מה שמעסיק את המחנה ההולנדי הוא מצבו של ממפיס דפאיי, מלך שעריה במוקדמות עם שישה כיבושים.


רונאלד קומאן
אמר בנושא: "הוא כשיר, אבל אנחנו נשוחח ואז נקבל החלטה. כמובן שהמועדון שלו גם כן משחק תפקיד בזה והם יעדיפו שלא ישחק, נראה". המאמן הוסיף: "זו הזדמנות לראות שחקנים נוספים".  אסטוניה, הנבחרת החלשה בבית שאגרה נקודה אחת בלבד – תקווה לצאת בשלום מהמשחק ביוהאן קרויף ארנה.



דפאיי בטירוף. ישחק מחר? (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

פולין – סלובניה (21:45)
אם הנבחרת של ירז'י בז'צ'ק לא תרשום הפסד ביתי מפתיע היא תבטיח את ראשות הבית. רוברט לבנדובסקי, שפתח על הספסל נגד ישראל, עשוי לשחק במקומו של קשישטוף פיונטק. הפולנים, שניצחו בכל שלושת המשחקים האחרונים שלהם, לא ספגו אף שער במשחק בית. האורחת, מנגד, נהנתה משער עצמי במחזור הקודם שסידר לה 0:1 ביתי על לטביה. הסלובנים עלולים לרדת למקום הרביעי אם יפסיד ובאותו הזמן צפון מקדוניה תנצח את ישראל שכן היא סובלת מנחיתות במפגשים הישירים.


משחקים נוספים: סלובקיה – אזברייג'אן (21:45), סקוטלנד – קזחסטן (21:45), סן מרינו – רוסיה (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי