צפו: דנמרק ושוויץ ביורו, תשיעייה לאיטליה על ארמניה

כריסטיאן אריקסן
כריסטיאן אריקסן | Eóin Noonan / Contributor

נבחרתו של כריסטיאן אריקסן נפרדה ב-1:1 נגד אירלנד בדאבלין ועלתה על חשבונה לטורניר בקיץ. גם חבורתו של ולדימיר פטקוביץ' בפנים בזכות 1:6 על גיברלטר. סקוודרה אזורה סיימו קמפיין מושלם עם 1:9 ברנצו ברברה

(גודל טקסט)
מחר (שלישי) קמפיין מוקדמות יורו 2020 יינעל באופן רשמי כשבין היתר נבחרת ישראל תתארח אצל מקדוניה הצפונית. היום התקיימו שמונה משחקים נוספים, כאשר את מירב העניין תפס בית ד' בו נקבעו הערב שתי עולות נוספות לטורניר הגמר – דנמרק קיבלה את הכרטיס אחרי 1:1 נגד אירלנד שתהיה בפלייאוף. אליה הצטרפה שוויץ שעלתה גם היא בזכות 1:6 על גיברלטר. איטליה שכבר עלתה הביסה 1:9 את ארמניה, ספרד השיגה גם היא ניצחון קליל עם 0:5 על רומניה.


דנמרק – אירלנד -1:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
דנמרק ידעה שאם לא תפסיד לאירלנד, היא תעלה ליורו אך במקרה של הפסד אירלנד תעלה במקומה למקום השני. אחרי 73 דקות של דפיקות לב מרטין ברייתוויט העלה את דנמרק ליתרון מאוחר וגרם לשמחה גדולה במחנה האירי. מאט דוהרטי מצא את השוויון חמש דקות לסיום, אך דנמרק שמרה על התוצאה וקיבלה את הכרטיס היוקרתי.



נבחרת דנמרק עלתה ליורו על חשבונה של אירלנד (Catherine Ivill/Getty Images)


ספרד – רומניה 0:5
אחרי השביעייה על מלטה החלשה ספרד נעלה את קמפיין המוקדמות בסטייל עם עוד ניצחון גדול באצטדיון וונדה מטרופוליטנו. פביאן רואיס העלה את ספרד ליתרון מהיר כבר בדקה השמינית לאחר שניצל הדיפה לא טובה של צ'יפריאן טטרושאנו וג'רארד מורנו הכפיל בנגיחה בדקה ה-33 לאחר בישול של חברו לוויאריאל סנטי קאסורלה. כעבור 10 דקות מורנו השלים צמד עם דחיקה מקרוב ולפני השריקה למחצית אדריאן רוס ניסה לעצור את מורנו, אך הכניס שער עצמי. אחרי מחצית שנייה משמימה מיקל אויארסבאל קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-90.




איטליה – ארמניה 1:9
ניצחון עשירי בעשרה משחקים עם מאזן של 4:37, כך סיימה נבחרת איטליה את קמפיין המוקדמות ואחרי שהחמיצה את ההשתתפות במונדיאל, סקוודרה אזורה יגיעו בכל הכוח ליורו 2020. צ'ירו אימובילה פתח את הסכר עם שער בנגיחה בדקה השמינית לאחר הגבהה מוצלחת של פדריקו קייזה ולא עברה דקה ואימובילה בישל לניקולו זאניולו את ה-0:2. ניקולו בארלה כבש את השלישי של איטליה בדקה ה-29 וגם הפעם מצאה פרצה בהגנה הארמנית תוך זמן קצר, כאשר אימובילה השלים צמד בדקה ה-33.


גם במחצית השנייה איטליה לא הורידה את הקצב, בדקה ה-64 זאניולו כבש עוד שער אדיר, אלסיו רומאניולי ענה עם שער במצב נייח כעבור שמונה דקות, ז'ורז'יניו כבש בפנדל בדקה ה-75 ובדקה ה-78 ריקרדו אורסוליני כבש את השמיני. האם זה הסוף? מה פתאום. אדגר באבאיאן התכבד בשער מצמק לזכות הארמנים אבל פדריקו קייזה קבע את תוצאת המשחק. זוהי הפעם הראשונה שאיטליה כובשת תשעה שערים מאז ה-0:10 על ארצות הברית ב-1975.



ניצחון היסטורי לאיטליה. לאונרדו בונוצ'י (ANDREAS SOLARO / Contributor)


תוצאות נוספות
גיברלטר – שוויץ 6:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
יוון – פינלנד 1:2
ליכטנשטיין – בוסניה 3:0
מלטה – נורבגיה 2:1
שבדיה – איי פארו 0:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי