צפו בתקציר: וויילס ניצחה 0:2 את הונגריה והעפילה ליורו

שחקני נבחרת וויילס חוגגים
שחקני נבחרת וויילס חוגגים | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

צמד ראשון בנבחרת של ארון ראמזי (15, 47) נתן לבריטים את המקום השני בבית ואת הכרטיס לקיץ 2020, סלובקיה ניצחה את אזרבייג'אן אך נותרה מאחור. דה בריינה, בנטקה וקראסו הפכו פיגור מוקדם מול רן בן שמעון

(גודל טקסט)

זהו. 10 חודשים עברו, ומוקדמות יורו 2020 מאחורינו. עוד לפני משחקי הערב (שלישי), 19 נבחרות כבר הבטיחו את מקומן ביורו, מה שאומר שנותר עוד מקום אחד שנשאר פתוח – בבית ה', שם התקיים מאבק משולש בין ויילס, סלובקיה והונגריה, שהסתיים בניצחון 0:2 של וויילס על ההונגרים ובהעפלת הנבחרת הבריטית ליורו.

במשחקים הנותרים, בלגיה הביסה 1:6 את קפריסין ורן בן שמעון, גם גרמניה לא התקשתה עם אותה תוצאה נגד צפון אירלנד, רוסיה ניצחה בקלות 0:5 על סן מרינו, וגם הולנד חגגה עם חמישייה על אסטוניה. בבית הישראלי פולין סיימה את הקמפיין עם 2:3 מוצלח על סלובקיה ולטביה הפתיעה את אוסטריה עם 0:1 קטן.

וויילס – הונגריה 0:2
מכיוון שסלובקיה, שהתחילה את המחזור עם 10 נק', פגשה במשחק המקביל את אזרבייג'אן החלשה, גם עבור וויילס (11 נק') וגם עבור הונגריה (12 נק') זה היה משחק לחיים ולמוות שהמנצחת בו תצא עם הכרטיס הנחשק. היה ברור מי רוצה אותו יותר, כיוון שכבר מהפתיחה המארחים שלטו והגיעו למצבים קורצים.

ארון ראמזי חוגג. צמד ראשון שלו בנבחרת (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
ארון ראמזי חוגג. צמד ראשון שלו בנבחרת (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

תוך 15 דקות הם גם עלו ליתרון, כשגארת' בייל פרץ מצד ימין והגביה כדור לתוך הרחבה, שם חיכה ארון ראמזי עם התרוממות ונגיחה מוצלחת. החלוץ, שחזר לאחרונה מפציעה ואף כבש במדי יובנטוס בליגת האלופות נגד לוקומוטיב מוסקבה, השלים צמד בפתיחת המחצית השנייה. קיפר מור הגיע לכדור חופשי וניסה לבעוט, אך הכדור לא התלבש לו טוב והלך לכיוונו של ראמזי, שמקרוב קבע 0:2. את דקות הסיום העבירו הוולשים בשמירה על היתרון החשוב וציפייה לשריקת הסיום, שכשהגיעה נתנה את האות לחגיגות של מדינה שלמה. ביורו 2016 העפילה וויילס עד חצי הגמר שם הפסידה לאלופה פורטוגל, והפעם הציפיות של המדינה הבריטית הקטנה גבוהות מתמיד.

הנבחרת הנוספת שחגגה מההפסד של הונגריה היא ישראל, שאמנם הפסידה הערב למקדוניה, אך הכישלון של ההונגרים משמעותו שזאת תהיה אחת האופציות לקבל בהגרלת הפלייאוף בשישי הקרוב – וזאת נבחרת שהחבורה של אנדי הרצוג יכולה ומאורה לנצח.

בלגיה – קפריסין 1:6
הבלגים השיגו את המקום ביורו כבר בחלון הנבחרות הקודם, והגיעו בעיקר במטרה לסגור קמפיין מושלם של 10 ניצחונות ב-10 משחקים. הפתיחה היתה מפתיעה, כשבדקה ה-14 ניקולס יואנו ניצל חוסר ריכוז, רץ חצי מגרש לבד והכניע את מינולה, אבל תוך שתי דקות כריסטיאן בנטקה השווה עם דחיקה מקרוב.

20 דקות חלפו עד השער הבא. קווין דה בריינה הגיע להרחקה מצד ההגנה הקפריסאית וניסה לבעוט מרחוק, אך הכדור שיצא לו מהרגל היה חלש ודילג על הרצפה. למזלו, שוער קפריסין מיכאל נאופיטוס שמט את הכדור ממש בין הידיים שלו ובלגיה עלתה ל-1:2. משם זה כבר הפך לחגיגה, כשדה בריינה משלים צמד בדקה ה-42 עם סיבוב מושלם ויאניק קראסו כובש מהאוויר עוד לפני הירידה לחדרי ההלבשה.

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. קמפיין מושלם (JOHN THYS/AFP via Getty Images)
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. קמפיין מושלם (JOHN THYS/AFP via Getty Images)

גם במחצית השנייה זה לא נעצר, וכדי להוסיף על ההשפלה קיפרוס חריסטופורו כבש שער עצמי בדקה ה-51. דה בריינה הוסיף בישול לבנטקה, שהשלים צמד (68) בדרך לניצחון מס' 10 ולהפסד שלישי ברציפות לרן בן שמעון.

תוצאות נוספות
גרמניה – צפון אירלנד 1:6 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)

לטביה – אוסטריה 0:1

הולנד – אסטוניה 0:5

פולין – סלובניה 2:3

סן מרינו – רוסיה 5:0

סקוטלנד – קזחסטן 1:3

סלובקיה – אזרבייג'אן 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי