ווינאלדום התרגש מהשלושער, בהולנד מאוהבים בצעירים

ג'ורג'יניו ואיינלדום
ג'ורג'יניו ואיינלדום | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

קשר ליברפול שענד את סרט הקפטן לא היה יכול לחלום על ערב כזה בו הפך לכובש המצטיין של הנבחרת בקמפיין המוקדמות. קומאן פירגן: "הוא כוכב גדול שתמיד עובד קשה". בואדו כבש בהופעת הבכורה, סטנגס בישל פעמיים

(גודל טקסט)
נבחרת הולנד אמנם לא הצליחה לסיים במקום הראשון בבית המוקדמות אך סיימה את הקמפיין בסטייל כשהביסה 0:5 את אסטוניה. המאמן רונאלד קומאן, שהגיע למשחק נטול לחץ, היה יכול לתת לשחקנים צעירים הזדמנות, וזה מה שקרה. מירון בואדו, חלוץ אלקמאר, כבש שער ראשון בנבחרת בהופעת הבכורה בגיל 18 ו-309 ימים, ורק ריאן באבל היה צעיר ממנו כשעשה זאת. קלווין סטנגס בישל פעמיים בהופעת הבכורה שלו. "מסיבה גדולה בצבע כתום", נכתב ב"טלחרף". "קומאן הבין שזה הזמן לצעירים, עמד מאחורי מילותיו וכולם נהנו, בעיקר מווינאלדום", נכתב ב"גרדיאן".


בכל מקרה, גיבור המשחק היה ג'ורג'יניו וייאנלדום שזכה לענוד את סרט הקפטן ובעיקר – כבש שלושער ועקף את ממפיס דפאי ככובש הבכיר של הנבחרת עם שמונה שערים הקמפיין והיה לקשר הראשון שכובש שלושער לאורנג' מאז 1972. קשרה של ליברפול היה השחקן הראשון מאז רובין ואן פרסי ב-2013 שכובש שני שערים לפחות בשני משחקים רצופים עבור הנבחרת. החלוץ סטנגס גילה שהקשר ביקש מחבריו, כשהוא ביישן ונרגש, להצטלם איתו בחדר ההלבשה יחד עם כדור המשחק. מעבר לכך, הקשר חגג יחד עם חברו פרנקי דה יונג בתנועה נגד הגזענות. "הוא היה הכוכב הגדול", "קפטן אמיתי", פירגנו במולדתו.


ווינאלדום אמר: "פשוט עשיתי את העבודה שלי. אני עובד קשה ומנסה לעזור כמה שניתן לקבוצה שלי. השתמשתי באיכות שלי ואני שמח להבקיע שלושער. אני חושב שהצעירים שלנו טובים מאוד. מקווה שהם ימשיכו לצמוח"




על היורו: "כולם מרוצים. זה היה מוזר לא לראות את הולנד בטורניר גדול, ועבורנו השחקנים זה היה קשה מאוד כשלא העפלנו. היו שנים קשות אבל מאז שהמאמן החדש הגיע השתפרנו. עלינו לוודא שנוכל להתמודד עם הנבחרות הטובות באירופה ולהתקדם גם במהלך הטורניר".


קומאן אמר: "היה ערב נהדר. השגנו תוצאה טובה. המחצית השנייה הייתה טובה יותר. היינו צריכים לתת הזדמנות לשחקנים צעירים חדשים ולחשוב מי מהווה אופציה גם לטורניר בקיץ. יש לנו כישרונות גדולים ושחקנים צעירים טובים ומה שאנחנו צריכים זה לתת להם את האפשרות לשחק. המדינה מייצרת שחקנים מעולים. הצעירים שלנו לא היו עצבניים או נרגשים. בשבילם זה היה הערב המתאים כדי לשחק ולזכור את הופעת הבכורה שלהם. יש להם עתיד נהדר". על ווינאלדום: "הוא כוכב גדול וילד נהדר, זו העמדה שלו. הוא יבקיע, יילחם ויעבוד קשה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי