רביעייה נוספת להולנד לפני היורו, פולין ניצחה בדקה ה-90

play
שחקני נבחרת הולנד חוגגים | GettyImages, ANP
צפו: צ'אבי סימונס כבש שער בכורה, הולנד הרשימה עם 0:4 חלק על איסלנד 02:49

צפו: סימונס חגג שער בכורה, ואן דייק, מאלן ו-וחהורסט קבעו 0:4 על איסלנד בהכנה. לבנדובסקי נפצע ב-1:2 הדרמטי על טורקיה

(גודל טקסט)

שישה ימים לפני המפגש ביניהן במשחק הפותח של בית ד' ביורו 2024, הולנד ופולין ניצחו הערב (שני) בחזרה הגנרלית. הולנד טיילה ל-0:4 ברוטרדם מול איסלנד ואילו פולין ניצחה 1:2 בדקה ה-90 בוורשה את טורקיה, שתתחיל את דרכה ביורו ב-18 ביוני מול גאורגיה. צ'כיה גברה 1:2 על צפון מקדוניה בזכות פנדל בתוספת הזמן.

צ'אבי סימונס שחקן נבחרת הולנד חוגג שער
צ'אבי סימונס שחקן נבחרת הולנד חוגג שער | GettyImages, Soccrates Images

הולנד – איסלנד 0:4

אחרי ה-0:4 המרשים על קנדה, הכתומים עשו את זה גם מול איסלנד. וירג'יל ואן דייק, נתן אקה ודנזל דומפריס חזרו להגנה, כאשר הקפטן מצא את הרשת ושני האחרים בישלו. בחלק הקדמי צ'אבי סימונס קיבל הזדמנות והחזיר עם שערו הראשון במדים הלאומיים, כשגם המחליפים דונייל מאלן ו-ואוט וחהורסט מצאו את הרשת, אבל בסיום הגיעה הבשורה כי פרנקי דה יונג לא יהיה כשיר ליורו ומדובר כמובן באבידה משמעותית מבחינת הולנד. איסלנד, שלא תהיה ביורו בעקבות ההפסד בגמר הפלייאוף לאוקראינה, הדהימה עם 0:1 בוומבלי לפני שלושה ימים, אך לא הצליחה לחולל הפתעה נוספת במשחקי ההכנה ולשחזר את שני מפגשיה האחרונים עם הולנד במסגרת מוקדמות יורו 2016 (0:2 בבית ו-0:1 באמסטרדם).

דקה 15: ממפיס השתחרר ובעט לעבר החיבורים, ואלדימארסון הדף לקרן.

דקה 23: גול! פירמן הרים יפה לרחבה, דומפריס הוריד בראש מצד ימין לסימונס שכבש מקרוב את שער הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת. 0:1 להולנד.

דקה 49: גול! פירמן הרים כדור קרן, סחאוטן נגח ראשון, אקה שני והקפטן ואן דייק עם הנגיחה השלישית מצא את הרשת. 0:2 להולנד.

דקה 79: גול! שלוש דקות בלבד על המגרש הספיקו למאלן, שנשלח נהדר על ידי ממפיס ולא התקשה מול השוער. 0:3 להולנד.

דקה 81: ממפיס חגג הפעם בעצמו, אבל השער נפסל אחרי בדיקת VAR ארוכה בגלל נגיעת יד.

דקה 90+4: גול! הרביעי בכל זאת הגיע עם הכנה של מאלן למחליף נוסף, וחהורסט, שמול השוער הקפיץ באלגנטיות פנימה. 0:4 להולנד.

רוברט לבנדובסקי נבחרת פולין
פציעה מדאיגה בהופעה ה-150. רוברט לבנדובסקי | רויטרס

פולין – טורקיה 1:2

רוברט לבנדובסקי התחיל את הערב בצורה חגיגית, עם טקס לכבוד ההופעה ה-150 כשיאן הפולני של כל הזמנים, אבל סיים אותו כבר בדקה ה-32 ועם חשש גדול לקראת היורו. החלוץ נפצע במחצית הראשונה וזאת אחרי שהספיק לבשל לקרול שבידרסקי, שבעצמו נמצא בצורה ביזארית בעת חגיגת השער בדקה ה-12. הטורקים, שסחטו 0:0 מאיטליה בבולוניה במשחק הקודם, הצליחו להשוות מרגלי המחליף באריס יילמאז, אבל בדקה האחרונה היה זה ניקולה זאלבסקי מרומא שהכריע במבצע סולו וחגג שער בכורה בנבחרת.

דקה 12: גול! לבנדובסקי השתלט על כדור ארוך והשאיר לשותפו להתקפה שבידרסקי שבעט פנימה. 0:1 לפולין. אלא שהכובש נפצע בעת חגיגת השער ונאלץ לצאת.

דקה 32: צרה גדולה לפולין שנאלצה להחליף את לבנדובסקי בגלל פציעה. שני החלוצים הבכירים מושבתים כרגע, וכזכור גם מיליק יחמיץ את היורו.

דקה 77: גול! המחליפים סידרו את השוויון של טורקיה. יילדיז היה עם הבישול אחרי ארבע דקות על המגרש ובאריס יילמאז שנכנס בפתיחת המחצית כבש בעזרת הסטה מול שצ'סני שרק הביט בכדור בדרכו אל הרשת. 1:1.

דקה 90: גול! פריצה מסחררת של המגן השמאלי זאלבסקי, שהשאיר מאחור שני שחקנים ובעט אל הרשת דווקא בימין. 1:2 לפולין.

צ'כיה – צפון מקדוניה 1:2

שמונה ימים לפני המשחק מול פורטוגל בבית ו' של יורו 2024, צ'כיה סיימה את ההכנה שלה עם ניצחון נוסף: הרביעי בארבעת המשחקים השנה, מאז העלייה מהמוקדמות. המאמן איבן האשק ערך תשעה שינויים לעומת ה-11 שפתחו ב-1:7 על מלטה, והפעם זה כמובן היה קשה הרבה יותר. הצ'כים בקושי הגיעו למצבים עד שתומאש סוצ'ק נדחף קלות ברחבה על ידי ויסאר מוסליו, או אולי דווקא על ידי פטריק שיק, שדייק בעצמו מהנקודה הלבנה בדקה ה-60. חמש דקות לאחר מכן, איסניק אלימי איזן בנגיחה אחרי כדור מסובב של אלכסנדר טראיקובסקי לקורה, אבל עמוק בתוספת הזמן קיבלה המארחת פנדל נוסף ואנטונין באראק הכריע (98).

שחקני נבחרת צ'כיה חוגגים עם אנטונין באראק
גם את מכבי חיפה ניצח בתוספת הזמן. אנטונין באראק | רויטרס

ההכנה ליורו תסתיים בשלישי עם צמד משחקים:

מולדובה – אוקראינה (19:00, ספורט1)

פורטוגל – אירלנד (21:45, ספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי