Sport1 Banner

ממרדשווילי מעל כולם, צ'כיה עם נתון שלילי ושיק שבר שיא

play
גיורגי ממרדשווילי שוער נבחרת גיאורגיה | אימג'בנק GettyImages
צפו: גיאורגיה רשמה החמצת ענק בדקה ה-95 וחילצה 1:1 מול צ'כיה 04:45

שוערה של גיאורגיה הצטיין עם 11 עצירות והתקרב לשיאו ההיסטורי של קולינקו. החלוץ עקף את בארוש והפך למלך שערי הנבחרת ביורו בכל הזמנים

(גודל טקסט)

ההפסדים של גיאורגיה לטורקיה ושל צ'כיה לפורטוגל במחזור הפתיחה של שלב הבתים ביורו 2024 אמנם היו כואבים, והערב (שבת) שתי הנבחרות רצו להתאושש כשנפגשו בהמבורג. המשחק הסתיים ב-1:1 דרמטי עם החמצת ענק של סאבה לובז'נידזה עמוק בתוספת הזמן (90+5), בחלוקת נקודות שהעניקה לנבחרת הגיאורגית נקודה היסטורית באליפות אירופה הראשונה שלה.

מי שהיה השחקן המצטיין, ודי בפער, הוא גיורגי ממרדשווילי, השוער של גיאורגיה. ממרדשווילי סיפק 11 עצירות נגד צ'כיה, שזה הכי הרבה במשחק אחד עבור שוער מאז אלכסנדרס קולינקו שעשה זאת עם 12 עצירות באפודת השוער של נבחרת לטביה נגד הולנד בטורניר של 2004. בסך הכל, ממרדשווילי עם יותר הצלות בטורניר עד כה מכל שוער אחר – עם 15 כאלה.

בנוסף, ז'ורז' מיקוטאדזה שכבש לזכות גיאורגיה בפנדל הפך ליליד צרפת הראשון שמבקיע שני שערים ביורו עבור נבחרת זרה.

כמות ההחמצות העניקה לצ'כיה שיא לא מחמיא במיוחד, כשמכל 12 האיומים שלה למסגרת רק אחד נכנס לרשת הגיאורגית, ובכך היא הפכה לראשונה להגיע לנתון הזה בטורנירי היורו אי פעם, ולראשונה לא לנצח משחק עם כמות כזאת של איומים למסגרת.

פטריק שיק כובש לזכות נבחרת צ'כיה נגד גיאורגיה
שיא לכל אחד. ממרדשווילי ושיק | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney

מלך שערי היורו הקודם, פטריק שיק, כבש היום את שער השוויון והגיע לשישה כיבושים בסך הכל באליפויות אירופה. בכך, חלוצה של באייר לברקוזן עקף את מילאן בארוש בראש טבלת מלכי השערים של הנבחרת הצ'כית בטורנירי היורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי