Sport1 Banner

הוועדה המקצועית גיבתה: "השער של סימונס נפסל בצדק"

play
קשר נבחרת הולנד צ'אבי סימונס כובש נגד צרפת, שער שנפסל ב-VAR | GettyImages
צפו: גריזמן החמיץ ושער של צ'אבי סימונס נפסל בתיקו בין צרפת להולנד 03:43

שבוע אחרי התיקו הראשון ביורו בין הולנד לצרפת, אופ"א הודיעה כי השופטים האנגלים פסלו בצדק את השער בטענת נבדל "כי דומפריס הפריע למניאן"

(גודל טקסט)

המשחק הראשון ביורו 2024 שהסתיים ללא שערים הפגיש בין נבחרות הולנד לצרפת. זה היה משחק טוב והרשת אפילו זזה בו פעם אחת, אבל בסופו של דבר השתיים נפרדו בתיקו מאופס וכידוע לא הצליחו לנצח גם במחזור הסיום ואיבדו את ראשות הבית לאוסטריה, על אף שעלו יחד איתה לשמינית הגמר.

אותו שער בודד בשבוע שעבר במפגש ביניהן שהובקע ונפסל בדקה ה-70 הגיע אחרי שצ'אבי סימונס בעט מכ-14 מטר כדור חד שנעצר רק ברשת, אלא ששופטי המסך – צוות אנגלי שובץ לאותו משחק – בחנו את האירוע והחליטו לפסול את השער בטענה לנבדל. כזכור, סימונס לא היה בנבדל והכדור שבעט גם לא פגע באף אחד מחבריו, אבל הטענה הייתה שדנזל דומפריס, שעמד מעבר לקו ההגנה, הסתיר לשוער מייק מניאן ובכך הפך לאקטיבי וגרם לנבדל.

כל השערים והתקצירים מהיורו: להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

בחינת האירוע נמשכה יותר מהרגיל ביחס ליורו הנוכחי, למעלה משתי דקות שמיליוני הצופים ברחבי העולם ועשרות אלפים באצטדיון המתינו להחלטת צוות שופטי המסך שצפו באירוע שוב ושוב עד שהחליטו שמדובר בעבירת נבדל שגרמה להם לפסוק על פסילת השער, אבל לאופ"א לקח שבוע שלם כדי לפרסם הבהרה רשמית בנושא.

למרות כל הביקורות והטענות מצד רבים, כולל אנשי נבחרת הולנד, על כך שהיה זה שער חוקי שצריך היה להיות מאושר, אופ"א הודיעה היום (שישי) כי צוות שיפוט המסך קיבל "החלטה נכונה, כי דומפריס השפיע על מניאן במקום בו עמד". עם זאת, הבהירו באופ"א שבחינת האירוע במשך יותר משתי דקות היא "לא אידיאלית. אנחנו יודעים שבכל דבר יש מקום לשיפור וכך גם בכל הנוגע לשיפור משך הזמן שבו נבחנים האירועים ב-VAR".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי