Sport1 Banner

"לאף נבחרת אין כזה": הפלונטר סביב ניקלאס פולקרוג

play
גם היא כבר הפכה לכוכבת. ניקלאס פולקרוג עם הבת | GettyImages, Lars Baron
צפו: גרמניה כמעט הסתבכה אך הצליחה לחלץ 1:1 יקר מול שוויץ בתוספת הזמן 03:32

רגע לפני שמינית הגמר באצטדיון הביתי, אוהדי דורטמונד מאמינים שהחלוץ יוביל את גרמניה לזכייה ביורו, אך חוששים שזה יוביל לפרידה. וגם: המיאוס בנוייר, ומה דניאל פרץ צריך כדי להצליח בבאיירן?

(גודל טקסט)

"אנחנו נזכה ביורו. לא כי אנחנו כל כך טובים, אלא כי נבחרת אנגליה ונבחרת צרפת הרבה פחות טובות ממה שחשבנו. אם לפני הטורניר הייתה מחשבה שפערי הרמות בין שתיהן לבין שאר הנבחרות המובילות די גדולים, אני חושב שהמציאות מוכיחה אחרת". הדובר הוא אדריאן, אוהד בורוסיה דורטמונד המקומית, שנראה ונשמע נינוח מאוד ברכבת הצפופה ועמוסת האנשים לקראת שמינית גמר יורו 2024 הערב (שבת) בין גרמניה לדנמרק בזיגנל אידונה פארק (22:00, ישיר בספורט1).

כל השערים והתקצירים מהיורו: להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

החולצה הכי מבוקשת. אוהד נבחרת גרמניה
| אתר רשמי, נתנאל ציגלר

כששאלתי את אדריאן מי לדעתו יהיה האס שיוביל את הגרמנים אל עבר התואר לראשונה מאז 1996, הוא לקח את הזמן והיסס, אבל מתיאו שישב לידו, גם הוא כמובן אוהד דורטמונד, התפרץ והבהיר: "יש לנו את ניקלאס פולקרוג, לאף נבחרת בעולם אין שחקן כמו ניקלאס פולקרוג".

המאמן יוליאן נאגלסמן אמנם שמר את הקלפים קרוב לחזה כשנשאל אתמול במסיבת העיתונאים על המאבק בין פולקרוג לקאי האברץ בהתקפת הנבחרת, אך בתקשורת המקומית סבורים שפולקרוג הוא זה שיקבל הפעם את חולצת ההרכב. אחרי שהבקיע פעמיים בשלב הבתים כמחליף, והפך לשם שכל אוהד כדורגל באירופה מכיר, אוהדי דורטמונד נמצאים במיני קונפליקט – מצד אחד הם רוצים שהוא יוביל אותם אל עבר גביע ראשון זה 28 שנים, אבל מנגד, הם חוששים שהופעה טובה שלו, דווקא הערב באצטדיון הביתי במשחק עם משמעות כל כך גדולה, תוביל את דורטמונד למכור אותו מיד עם סיום הטורניר. "אנחנו ממש אוהבים אותו ורוצים שהוא יישאר, היה נחמד שרק בגרמניה הכירו אותו לפני הטורניר, הוא חלוץ אדיר", אמרו כשחיוך גדול מרוח להם על הפנים.

אוהדי נבחרת גרמניה מתכוננים לשמינית הגמר עם ציפייה וחשש
האוהדים, לפחות בדורטמונד, מהללים את פולקרוג ומאסו בנוייר | אתר רשמי, נתנאל ציגלר

כשניסיתי לברר מה דעתם על הקרדיט הבלתי נגמר שמקבל מנואל נוייר, שוער היריבה המושבעת באיירן מינכן, הם החזיקו בדעה דומה. "נוייר היה מדהים עבור הנבחרת במשך שנים, אבל לא צריך להיות גאון כדורגל בשביל לראות שבגיל 38 הוא כבר לא מה שהיה", קבע אדריאן. מתיאו הוסיף: "מארק אנדרה טר סטגן ראוי להזדמנות. אני חושב שמארק הוא השוער הכי טוב ששיחק הכי מעט במדי נבחרתו בהיסטוריית הכדורגל. גם אם ברוב הזמן זה היה מוצדק, זה עדיין די מדהים. זה הטורניר האחרון של מנואל, בכך אין אפילו ספק, אז במונדיאל כנראה שטר סטגן יהיה האיש שלנו בין הקורות".

רגע לפני שאנחנו יורדים מהרכבת ונפרדים כל אחד לדרכו, ניסיתי לברר מה דעתם על דניאל פרץ שלנו והאם הם בכלל מכירים אותו. "שמעתי את השם", נזכר מתיאו ומסביר כמה קשה להצליח במינכן: "גם אם הוא מעולה, בבאיירן לא מקבלים הזדמנות כל כך מהר. נוייר קובע הכל ואם הוא ירצה להיות חלק מהמועדון, הוא יצטרך להיות קרוב אליו ולהיות מאושר על ידו. אני מאחל לו בהצלחה בהמשך הקריירה, אבל לא במדי באיירן".

עוד באותו נושא: נבחרת גרמניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי